یکی از مهمترین ابزارهای افزایش بازدید وبسایت تبلیغات بنری و کلیکی است. عوامل بسیاری بر خدمات سئو سایت تاثیر میگذارند که تبلیغات نیز یکی از آنها است. این تبلیغات هوشمند میتوانند راه میانبری برای پیشرفت سئو سایت محسوب شوند و اگر اصولی نباشد، ممکن است نتیجه عکس دهند.
در حال حاضر و با نفوذ فضای اینترنتی، تبلیغات باعث جذب مشتریان بیشتر و شناخته شدن برند و شغل شما میشود. اگر شما هم کسبوکار اینترنتی دارید و بهدنبال بهبودبخشی به سایت خود هستید با ما همراه باشید.
تبلیغ بنری چیست؟
تبلیغات بنری و کلیکی تصویری از پیامهای تجاری هستند که با استفاده از عکسها، دکمهها، ویدیوها و انیمیشنها به سایت تبلیغدهنده منتقل میشوند. این تبلیغات در پلتفرمهای بهروز و رسانههای اجتماعی یافت میشوند و درحال گسترش هستند.
کاربرانی که امروزه بیشتر زمان خود را آنلاین هستند و به تماشای ویدیو، بررسی اخبار یا چک کردن ایمیل مشغول هستند، امکان مشاهده بنرهای تبلیغاتی را دارند. این نوع از آگهیها در صفحات مختلف سایت ظاهر میشوند و با کلیک کردن روی آن، مشتریان را به وبسایت مورد نظر انتقال میدهند.
اهمیت تبلیغ بنری
از آنجا که اقدامات بسیاری در بستر اینترنت برای ارتقاء کسبوکار و بیزینسها انجام میشود، شرایط برای بازاریابی و تبلیغات هم بیشتر فراهم شده است. اما اهمیت این مدل تبلیغات چیست؟
- تبلیغات بنری در کمترین زمان باعث پیشرفت کسبوکارها، جذب مخاطبین و تبدیل آنها به مشتریان واقعی میشوند.
- افرادی که شرکتهای خدماتی یا فروشگاههای اینترنتی دارند میتوانند به کمک این روش، بازدیدکنندگان و مشتریهای زیادی را جذب کنند.
- تبلیغات بنری و کلیکی علاوهبر اینکه موجب افزایش آگاهی افراد از برند شما میشود، افزایش درآمد و برجسته شدن بیزینس راهم بهدنبال دارد.
- تبلیغات اینترنتی از نوع بنری یا کلیکی بهدلیل قابلیت زیاد و بههمراه هزینههای معقول باتوجه به اینکه نتایج قابل بررسی و اندازهگیری دارد به بررسی روند پیشرفت شما هم کمک میکند.
در این خصوص به سراغ سایتهای مطرح و آنهایی که فعالیت بیشتر دارند، بروید یا از موارد ترند روز استفاده کنید که بهراحتی با یک سرچ ساده میتوانید با آنها ارتباط بگیرید.
انواع تبلیغات کلیکی
انواع مختلفی از تبلیغات بنری و کلیکی وجود دارند که هر کدام به یک شکل خاص میتوانند به جایگاه سایت مرجع کمک کنند و صاحبان مشاغل و سایتها را به اهداف و نتایج موفق برسانند. بنابراین، سفارشدهنده تبلیغات ابتدا باید هدف خود را مشخص کند.
سپس با بررسی انواع مختلف تبلیغات و مقایسه آنها بهترین گزینه را انتخاب کند. درضمن، بهتر است منابع مالی و محدودیتهای خود را بسنجید، بعد مطابق با همان پیش بروید. از انواع تبلیغات کلیکی و بنری میتوان موارد زیر را نام برد:
- تبلیغات در موتورهای جستجو (جذب ترافیک بیشتر برای وب سایت(
- تبلیغات کلیکی ریتارینگ (با هدف تمرکز بر مشتریان قبلی)
- تبلیغات نمایشی کلیکی (تبلیغات آنلاین)
- تبلیغات کلیکی همسان (طراحی مشابه با سایت پذیرنده برای مخفی کردن تبلیغ)
- تبلیغات مخصوص هوشمند (نمایش تبلیغات باتوجه به سلیقه مخاطب)
دانستن اینکه کدام یک از این روشهای تبلیغات کلیکی به پیادهسازی استراتژیهای بازاریابی کمک میکند، کار چندان سادهای نیست. بنابراین بهتر است اطلاعات کافی در این خصوص را کسب کنید و با بررسی نتایج حوزههای مشابه با فعالیت خود، بهترین نوع تبلیغ را انتخاب کنید یا به دست کارشناسان در این حوزه بسپارید.
تاثیر تبلیغات بنری بر خدمات سئوی سایت
افراد برای اینکه بتوانند در رتبه بالای گوگل قرار بگیرند، باید علاوهبر لینکسازی در سایتهای مختلف از تبلیغات هم استفاده کنند. اثرگذاری بر سئو، زمانی اتفاق میافتد که تبلیغات بنری بر سایتهای بزرگ و پربازدید انجام شود. بنابراین به ازای هر کلیک مستقیم یک امتیاز مثبت برای سایت در نظر گرفته میشود.
دقت داشته باشید که در روند جایگاه سئو، قانونهای زیادی است که ملزم به رعایت آن هستید. از نکات مثبت تاثیر تبلیغات بر خدمات سئوی سایت این است که در این مدل آگهی میتوانید کاربرانی را هم بهصورت فالو هم نوفالو دریافت کنید. این روش بستگی به میزان هزینه و سیاست تبلیغاتی سایت نمایشدهنده هم دارد.
خدمات سئو (SEO services)، سایت مجموعه اقداماتی است که با بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو، صفحه یا عبارت مورد نظر شما جایگاه و رتبه مناسبی در نتایج جستجو کسب میکند. انجام خدمات باعث افزایش ورودی به سایت شما، فروش، برندینگ و سایر مزایا میشود.
برآورد هزینه تبلیغات بنری و کلیکی همچنین قیمت انجام خدمات سئو و بهینه سازی سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر میشوند.
- نوع تبلیغات
- تبلیغات متحرک یا بنری ثابت
- نوع طراحی
- حجم ترافیک
- میزان رقابت سایت
- ساعات ارائه آگهی در شبانهروز
- میزان بازدیدکنندگان از سایت
مزایا و معایب تبلیغات بنری و کلیکی در سایت
بدیهی است که هر گامی در زمینه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی گذاشته میشود، بیعیب نیست. امروزه تبلیغات اینترنتی جایگزین مناسبی برای متدهای سنتی شده است. همچنین آگهیهای جدید در سایتهای مختلف، باعث رونق مشاغل و بیزینسها شده است.
تبلیغات کلیکی و بنری خصوصیات مثبت و بهصرفهای را در خود گنجانده است که در کنار آن معایبی را هم بهدنبال دارد. از جمله مزایا تبلیغات کلیکی میتوان موارد زیر را نام برد:
- ارتقای وضعیت برند
- افزایش تعداد مشتریها
- کمهزینه و مقرون بهصرفه بودن تبلیغات
- بازدهی سریع تبلیغات کلیکی
- جذابیت بصری
- بهینهسازی وبسایت
از آنجا که این نوع تبلیغات یکی از قدرتمندترین استراتژیهای بازاریابی است اگر بهدرستی انجام نشود، بودجه کسبوکار را هدر میدهد. بدبینی مخاطبان نسبت به هر نوع آگهی، رقابت بسیار زیاد در این خصوص و کلیک جعلی یا تقلبی از معایب این نوع تبلیغات است.
درصورتی که اقدامات برای آگهیها اصولی نباشد و طبق استراتژی خاص، طرح نشده باشد، تجزیه و تحلیل هر یک از دادهها با مشکل مواجه میشود. بنابراین بهتر است برای شروع این کار از طراحان گرافیک که در این زمینه حرفهای هستند، استفاده کنید.
جمع بندی
افرادی که از برند و کسبوکار خود بازدید بیشتر و فروش زیادی انتظار دارند، تبلیغات بنری و کلیکی میتواند به آنها کمک کند و در مدت زمان کوتاهی به جایگاه مطلوب مورد نظرشان برسند. امروزه تاثیر این نوع از تبلیغات بر جذب مشتریان فعال و میزان ورودی سایت، ثابت شده و قابل تایید است.
تنها نکته این است که به هنگام سفارش تبلیغات باید سایتهای پذیرنده متناسب با حوزه فعالیت انتخاب شوند. همچنین، طراحی مناسب و نوع تبلیغات با بهترین حالت در این خصوص انجام شود. در این زمینه میتوانید با مراجعه به کارشناسان حرفهای در کمترین بازه زمانی، بنرهای تبلیغاتی خود را آماده کنید و به افزایش رتبه سایت خود کمک کنید.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.