آیا می خواهید خط تلفن اینترنتی برای مجموعه خود تهیه کنید اما نمی دانید که از کدام شرکت آن را درخواست دهید ؟ طبیعتا همه برای درخواست تلفن ابری خود به دنبال بهترین انتخاب موجود هستید ما در این مقاله قصد داریم تا شرکت های برتر ارائه دهنده تلفن ابری را مقایسه کنیم ، با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید .
در سال های اخیر، با روی کار آمدن خط های ویپو سرویس نرم افزاری تلفن اینترنتی ، با توجه به برتری های تلفن اینترنتی نسبت به خطوط آنالوگ مخابرات ، مجموعه ها به استفاده از خطوط اینترنتی روی آوردند .
تلفن ابری برای کسب و کار هایی که به تازگی شروع به کار کرده اند یا حتی کسب و کارهای بزرگ نیز مناسب می باشد، چون این سیستم بدون نیاز به سخت افزار و بر روی بستر اینترنت قابل استفاده می باشد، بهمین خاطر اگر قصد جابجایی دفتر کار یا افزایش کارمند داشته باشید به راحتی میتوانید آن را انجام دهید
تلفن ابری چیست و مزایای آن
تلفن ابری یا تلفن اینترنتی روش جدیدی از انتقال صدا است که به جای استفاده از کابل و سیم کشی ها ، صدا روی بستر اینترنت منتقل می شود. این موضوع به کاربران اجازه می دهد که در هر کجا که به اینترنت متصل شوند، بتوانند از تلفن ثابت خود استفاده کنند.
مزایای خط تلفن اینترنتی
- عدم نیاز به کابل کشی و سخت افزار
در خطوط آنالوگ مخابرات، یکی از دشواری ها وابستگی خط تلفن به کابل کشی و استفاده از سخت افزار است. به طوری که اگر به هر نحوی کابل تلفن قطع شود، برای وصل کردن مجدد می بایست چند روز کاری پیگیر این موضوع باشید.
- هزینه مناسب نسبت به قابلیت های آن
هزینه سرویس های VOIP بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند . یعنی شما هزینه راه اندازی و نصب را که مقدار کمی نیز هست را می پردازید و آن خط به صورت دائمی و همیشگی برای شما می شود .
- محدود نبودن به مکان و جابجایی
هنگامی که به هر دلیلی می خواهید مکان کسب و کارتان را جابجا کنید، برای خطوط مخابراتی سیم کشی شده، سختی های بسیاری را باید متحمل شوید و چند روز کاری را از دست بدهید تا خط را به منطقه جدید منتقل کنید و گاها خطوط در مناطق مختلف قابل انتقال نیستند.
-
- استفاده از خط تلفن ثابت بر روی گوشی تلفن همراه
از مزیت های خیلی فوق العاده مرکز تلفن ابری ویپ میتوان به استفاده از خطوط ویپ روی گوشی تلفن همراه اشاره کرد . به طور مثال اگر بخواهید دورکاری انجام دهید یا سفری برای شما پیش می آید و دیگر در محل کار حضور ندارید .در این شرایط با نصب نرم افزار های مخصوص به راحتی می توانید از تلفن ثابت بر روی گوشی موبایل خود استفاده کنید .
- کیفیت مکالمه بسیار بالا
همه ما از خطوط ثابت آنالوگ استفاده کرده ایم؛ سیم کشی های مخابرات ، معمولا آن کیفیت لازم را نداشته اند و نویز هایی را شامل می شود. اما در خط های ویپ به دلیل اینکه روی بستر اینترنت هستند و به صورت دیجیتال ارائه می شوند کیفیت صدای خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.
- امکان داشتن تماس هم زمان و نخوردن بوق اشغال
از مزایای دیگر آن تماس هم زمان روی یک خط ثابت است، در واقع اگر شما 10 تماس همزمان روی خط درخواست دهید در لحظه ده نفر میتوانند روی خط شما صحبت کنند.
نکات مهم قبل از انتخاب
- تعرفههای مکالمه در بازار معمولاً نزدیک به نرخهای مصوب و شبیه به هم هستند (مثلاً داخلی ~40–45 ریال، بیناستان ~330 ریال، موبایل ~625 ریال در نمونهها)
- تعداد کانال (تماس همزمان) برای کسبوکارها مهم است — بعضی ارائهدهندگان کانال را جداگانه میفروشند و برخی بستههای کانال را در پلن میگذارند.
- پروتکل و یکپارچگی: اگر میخواهید VoIP را به مرکز تماس یا گوشیهای IP متصل کنید، از پشتیبانی SIP credentials / SIP Trunk و مستندات تنظیمات (Provisioning) مطمئن شوید.
- شماره رِند / مالکیت: اگر شماره رند میخواهید (برای برند)، برخی مثل پیشگامان و جوانتل بستههای جداگانه و ردهبندی قیمت دارند
معرفی خدمات شرکت های ارائه دهنده تلفن ابری
با ما همراه باشید تا چند نمونه از شرکت های ارائه دهنده تلفن ابری و شرکت ارائه دهنده خط تلفن ابری را برای شما معرفی کنیم.
معرفی خدمات تلفن ابری آس تل
مجموعه آس تل از زمستان 95 در زمینه تولید نرم افزار مخابراتی و ارائه راهکارهای مبتنی بر خط تلفن voip فعالیت خود را شروع کرد. آس تل به طور رسمی نماینده شرکت های آسیاتک، پیشگامان و مبین نت می باشد و سرویس های تلفنی این مجموعه ها را ارائه می دهد.
در حال حاضر مجموعه آس تلیکی از شرکت های برتر در حوزه ارائه خدمات تلفن ابری می باشد قیمت تلفن ابری و خط تلفن آس تل طبق تعرفه مخابراتی می باشد .
اکنون خدمات و سرویس های فراونی اعم از: سیستم مشاوره تلفنی ، سامانه پرداخت تلفنی ، تماس رایگان روی بستر وب ، تماس امن ، فکس اینترنتی و CRM ابری را ارائه می دهند.
شرکت آس تل چگونه شماره هایی را ارائه می دهد؟
همانطور که گفته شد آس تل ، نمایندگی حرفه ای FCP های آسیاتک و پیشگامان را دارد. این دو FCP معتبر کشور شماره تلفن هایی با پیش شماره هایی که در ادامه خواهیم گفت ارائه می دهند.
آسیاتک سر شماره 9101 را در سراسر کشور عرضه می کند و سر شماره جدید 9130 را به تازگی در چند استان کشور عرضه می کند.
پیشگامان با پیش شماره 9109 خطوط خود را عرضه می کند.
معرفی خدمات تلفن ابری نیکان تل
نیکان تل به عنوان ارائه دهنده تخصصی سرویس های مخابراتی نسل جدید در سراسر کشور شروع به فعالیت کرد و در همین راستا اقدام به واگذاری سرویس هایی از جمله سیپ ترانک، سیپ یوزر و سرویس های ارزش افزوده مخابراتی نمود.
نیکان با بهره مندی از جدیدترین زیرساخت ها و فناوری ها، امکانات و ارزش افزوده های بسیار زیادی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.
نیکان تل چگونه شماره هایی را ارائه می دهد؟
نیکان با شرکت هایی آسیاتک و پیشگامان کار می کند و شماره های خود را از این FCP ها عرضه می کند.
(پیش شماره های پیشگامان و آسیاتک در بند قبلی گفته شد.)
معرفی خدمات تلفن ابری جوان تل
مجموعه جوان تل سال ۹۴ با هدف ارائه خدمات ویپ راه اندازی شده و پروژه جدیدی به نام مرکز تلفن را استارت زدند. در حقیقت همان مرکز تماس اپن سورس ایزابل بود با قابلیت گزارشات پیشرفته. سپس مرکز تماس سیموتل به عنوان محصول دانش بنیان و اصلی شرکت جوان تل وارد کار شد و بیشتر از 2 هزار نصب فعال را به مشتریان ارائه داد.
معرفی خدمات تلفن ابری میزبان تل
سال 40 شرکت میزبان تل فعالیت خود را با تمرکز بر ارائه خدمات مرکز تماس voip آغاز کرد . میزبان تل یکی از پیشگامان ارائه خدمات ارتباطی و تلفن اینترنتی ویپ ( VoIP ) در ایران است .
مقایسه شرکت های ارائه دهنده خط تلفن voip
شرکت های FCP مختلف و زیادی برای ارائه خط تلفن وجود دارند که شما بسته به نیازی که دارید می توانید درخواست هر کدام از آنها را بدهید.
پیش شماره هایی که شاتل ارائه می دهد 9132 و 9100 هستند.
| ارائهدهنده | پیششماره / نوع شماره | هزینه اولیه (خط) | تعرفه مکالمه (دروناستان / بیناستان / موبایل) | تعداد تماس همزمان (کانال) / پلن کانال | نوع خدمت / نکات فنی | مناسب برای |
|---|---|---|---|---|---|---|
| آسیاتک (Asiatech / آسیاتل) | پیششمارههای 9101 / 9130 | 1 میلیون تومان | داخل استان ≈ 45 ریال/دقیقه، بیناستان ≈ 330 ریال، موبایل ≈ 625 ریال. | هزینه هر کانال 100 هزار تومان | ارائه خط ابری / امکان SIP credential و پنل مدیریت — مناسب جهت اتصال به مرکز تماس یا تلفن نرمافزاری. | شرکتها و کسبوکارهایی که میخواهند خط ثابت ابری با امکان چند کانال داشته باشند. |
| شاتل (Shatel / شاتلتاک) | سرشماره 9100، 9132 | شروع از 220,000 تومان. | طبق تعرفه مخابرات | هزینه هر کانال 100 هزار تومان | سرویس مبتنی بر SIP-Trunk و Hosted PBX؛ مناسب ادغام با مرکز تماس و استفاده سازمانی. | کسبوکارها و مراکز تماس که نیاز به راهکار کامل VoIP سازمانی دارند. |
| پیشگامان (مگافون) | پیششماره 9109 | شروع قیمت از 220 هزار تومان | طبق تعرفه مخابرات | هزینه هر کانال 80 هزار تومان | خط ابری با مالکیت/اختصاصی (پیششماره 9109)، امکان انتخاب رقمها و پنل مدیریتی؛ مناسب برای جابجایی محل بدون سیمکشی. | کسبوکارها و افرادی که میخواهند شماره رند یا اختصاصی با قابلیت انتخاب رقم داشته باشند. |
| آستل (Astel / آس تل) | ارائه خطوط با پیششمارههای 9109/9101 و سایر | شروع قیمت از 220 هزار تومان | طبق تعرفه مخابرات | هزینه هر کانال 80 هزار تومان | سرویس تلفن ابری/VoIP با پنل مدیریتی، فروش خط و پلنهای کانال و امکان SIP. | خانگی و سازمانی (بسته به پلن انتخابی). |
| جوانتل (JavanTel / جوان تل) | عرضه خطوط با پیششمارههای 910x (و چند رده رند) | آغاز قیمتها از حدود 200,000 تومان برای خطوط (بسته به رندی شماره و پلن). | طبق تعرفه مخابرات | هزینه هر کانال 100 هزار تومان | فروش خط اینترنتی VoIP، گزینه مالکیت مادامالعمر شماره و امکان خرید خطوط رند؛ پشتیبانی و پلنهای کانال عرضه میشود. | مناسب شرکتها و افرادی که به دنبال شماره رند/اختصاصی با پلن مشخص هستند. |
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

