شرکت باندای نامکو و استودیو فرامسافتور در جریان مراسم جوایز بازی سال 2024 (The Game Awards 2024) به طور رسمی از پروژه جدید و مورد انتظار خود پرده برداشتند و آن را به گیمرهای سراسر جهان معرفی کردند. این بازی جدید که با نام Elden Ring: Nightreign شناخته میشود، در ژانر اکشن روگلایک با المانهای بقا و با قابلیت بازی به صورت همکاری سه نفره طراحی و ساخته شده است و تجربهای جدید را برای طرفداران این سری به ارمغان خواهد آورد.
در بازی Elden Ring: Nightreign، سیستم سنتی ارتقاء سطح شخصیت که معمولاً در این سری از بازیها شاهد آن بودهایم، وجود نخواهد داشت و این یک تغییر اساسی در ساختار گیمپلی بازی محسوب میشود. بازیکنان در این بازی قادر خواهند بود تا از میان هشت شخصیت منحصر به فرد و کاملاً متمایز، یکی را به دلخواه خود انتخاب کنند. هر کدام از این شخصیتها دارای تواناییها و قابلیتهای ویژه و منحصر به فرد خود هستند که شامل یک مهارت نهایی قدرتمند نیز میشود و به تنوع گیمپلی بازی کمک شایانی میکند.
ساختار بازی به صورت چرخههای متوالی سه روز و سه شب طراحی شده است. در انتهای هر شب در بازی، بازیکنان با یک چالش بزرگ روبرو خواهند شد و باید یک باس منحصر به فرد و قدرتمند را شکست دهند تا بتوانند به مرحله بعد راه پیدا کنند. علاوه بر این، پس از سپری شدن هر شب و آغاز روز جدید، نقشه بازی به دلیل پدیدهای مرموز به نام «جزر و مد شب» (Night Tide) به تدریج کوچکتر و محدودتر خواهد شد و این موضوع بر چالشها و استراتژیهای بازی تاثیرگذار خواهد بود.
بازی Elden Ring: Nightreign به هیچ وجه دنبالهای مستقیم بر داستان و وقایع بازی اصلی Elden Ring نیست، بلکه داستان و رویدادهای آن در دنیای موازی و جداگانهای به نام Limveld به وقوع میپیوندد. در تریلر منتشر شده از این بازی، میتوان شخصیتهای آشنایی از بازی Dark Souls 3، از جمله شخصیتهای محبوبی مانند پادشاه بینام (Nameless King) و نگهبان آتش (Fire Keeper) را مشاهده کرد که حضور آنها میتواند برای طرفداران این سری جذاب باشد.
شرکت باندای نامکو در توضیحات رسمی خود درباره این بازی مینویسد:
Elden Ring: Nightreign تجربهای کاملاً متفاوت و برخلاف هر تجربه دیگری است که تاکنون توسط استودیو فرامسافتور خلق و ارائه شده است. در این بازی نقشآفرینی اکشن پر زد و خورد و هیجانانگیز، بازیکنان هرگز و تحت هیچ شرایطی یک سفر و ماجراجویی مشابه را دو بار تجربه نخواهند کرد. دلیل این امر آن است که دشمنان، پاداشها و حتی خود دنیای Limveld در هر بار ورود و شروع بازی و در قلمرو Nightlord به طور مداوم در حال تغییر، جابجایی و تکامل هستند و این ویژگی به ارزش تکرار بازی میافزاید.
شایان ذکر است که این بازی در حال حاضر توسط جونیا ایزوزاکی در دست توسعه و ساخت قرار دارد. او در مصاحبهای اعلام کرده است که هیدتاکا میازاکی، خالق و کارگردان سری Souls و Elden Ring، ایدههای او را به طور کامل تأیید کرده و به او آزادی خلاقانه بیحد و حصری در روند توسعه بازی داده است.