بازار جهانی کامپیوترهای شخصی در طول چند سال گذشته روند نزولی را طی کرده است و همین عامل باعث شده چندین فعال در این حوزه از بازی خارج شوند. سامسونگ همچنان در این عرصه به چشم میخورد، حداقل در بعضی از بازارها، و به نظر میرسد که این تصمیم برای این شرکت بسیار سودآور هم بوده است. نشریهی برزیلی O Estado de S. Paulo گزارش میدهد که سامسونگ در بازار PC این کشور از کمپانی اپل پیشی گرفته است. رتبهبندی سامسونگ بر اساس ارزیابی سالیانهای است که توسط این نشریه صورت میگیرد.
اپل طبق ارزیابی که سال گذشته صورت گرفته بود رتبهی اول در بازار را بر عهده داشت و سامسونگ به همراه شرکت Dell رتبهی دوم را در اختیار داشتند. سامسونگ حتی با آنکه سال گذشته در کشور برزیل فروش نوتبوکها و دستگاههای رومیزی کاهش 36 درصدی داشته است توانسته امسال به جایگاه اول برسد. مقامات رسمی سامسونگ اعلام میکنند که کمپینهای بازاریابی آنها باعث شده که در این کشور آمریکای جنوبی برند برتر PC باشند. کمپین “مدال آبی” این شرکت که برای تبلیغ استفاده از نوتبوکها و گوشیهای هوشمند همراه با هم، از تصاویری مربوط به شنای همگام شده استفاده میکند به خصوص موفق بوده است.