عرضهی موفق یک اسمارت فون که با خود ویژگی یا تکنولوژی جدیدی را به همراه میآورد، تنها برای شرکت عرضه کننده موفقیت بزرگی به حساب نمیآید، بلکه این موفقیت برای شرکتهایی که آن تکنولوژی را تولید میکنند هم دستاورد بزرگی خواهد بود.
همچنین هنگامی که رقابت بازار این تکنولوژیها را با آغوش باز میپذیرد، در بین خریداران محبوب میشوند. حسگرهای عنبیه چشم در صنعت گوشیهای هوشمند چیز جدیدی نیست، اما شرکتهایی چون سامسونگ و مایکروسافت و برخی دیگر باعث محبوبیت این تکنولوژی در روزهای اخیر شدهاند.
با عرضهی پرچمداران 2016 سامسونگ و Fujitsu که قابلیت حسگر عنبیه چشم را داشتند، استفادهی از سنسورهای بیومتریکی در کنار هم در حال تبدیل شدن به امری عادی است.
اینطور که از شواهد پیداست، سایر تولید کنندههای گوشیهای هوشمند از این موضوع غافل نشدهاند و تصمیم دارند تراشههای حسگر عنبیه چشم و تشخیص چهره را در عمدهی تولیدات خود قرار دهند. بسیاری از شرکتهای سازندهی چینی پس از آن که بازار رو به رشد این حسگرها را دیدهاند، در حال توسعهی فضای تولید خود میباشند.
برای مثال، Pixart Imaging، شرکت چینی که در همین زمینهها فعالیت میکند، طبق گفتهی یک منبع آگاه از همین حالا اپلیکشنهایی در رابطه با تکنولوژی تشخیص عنبیه و کنترل ردیابی چشم در ایالات متحدهی امریکا به عنوان پتنت خود ثبت کرده است. علاوه بر این، طبق شایعات این کمپانی چینی به دنبال رونمایی از یک تکنولوژی جدید در این زمینه تا سال 2017 خواهد بود.
افزایش تقاضا برای تراشههای حسگر عنبیه چشم و تشخیص چهره، به احتمال فراوان شرکتهای چینی – و شاید تایوانی – بیشتری را به رو آوردن به این سمت تشویق خواهد کرد. باید دید که چه تعداد از این شرکتها کیفیت و تخصص لازم را برای کمپانیهای بالا ردهای چون سامسونگ، اپل و سایر بزرگان صنعت گوشیهای هوشمند خواهند داشت تا بتوانند در ساخت اسمارت فونهای رده بالای این شرکتها مشارکت داشته باشند.