همانطور که میدانید گوگل این هفته از دو گوشی پرچمدار جدید خود تحت عنوان گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال رونمایی کرد تا با عرضه این دو گوشی پا به رقابت در زمینه گوشیهای هوشمند بگذارد.
با این حال یکی از دلایلی که گوگل را تاکنون در این زمینه عقب نگه داشته عرضه محدود گوشیهای نکسوس در سالهای گذشته بوده است، در واقع برنامه نکسوس بر روی عرضه انبوه یک دیوایس تمرکز نداشت و هدفش فروش گسترده نبود بلکه به آن به عنوان یک الگو برای سایر تولیدکنندههای گوشیهای اندرویدی نگاه میشد.
اما آیا اکنون گوگل آماده تغییر برنامههای خود و حضور پر رنگتر در بازار است؟ گوگل پیکسل توسط خرده فروشان در سراسر آمریکا عرضه خواهد و پس از آن در 6 کشور دیگر نیز عرضه میشود. اما سؤال اینجاست که چه تعداد گوگل پیکسل توسط گوگل فروخته خواهد شد؟
در این رابطه، تحلیلگران DigiTimes برآورد کردهاند که تا پایان سال 2016 بین 3–4 میلیون دیوایس گوگل پیکسل به بازار عرضه میشود که اگر صحت داشته باشد و البته تقاضا نیز با این میزان همخوانی داشته باشد میتوان این اعداد را به عنوان یک شروع خوب برای گوگل قلمداد کرد. اما این رقم در مقایسه با میزان عرضه گوشیهای هوشمند توسط سایر کمپانیها در چه جایگاهی قرار میگیرد؟ در پاسخ باید گفت سامسونگ در هر فصل از سال، دهها میلیون گلکسی سری S به بازار عرضه میکند و اپل نیز در هر سه ماهه بین 40–60 میلیون دیوایس آیفون روانه بازار میکند.
بنابراین همانطور که مشاهده میکنید گوگل پیکسل نمیتواند از نظر محبوبیت و میزان فروش با پرچمداران غولهایی چون سامسونگ و اپل رقابت کند اما نباید فراموش کرد کمپانیهایی نظیر سامسونگ و اپل سالها در این راه تلاش کردهاند تا امروزه به چنین ارقامی دست پیدا کردهاند.