هر زمان که نسخه جدیدی از سیستم عامل iOS عرضه می شود، کاربران مسائل و مشکلاتی را در رابطه با آن گزارش می کنند که گاهی دامنه این مشکلات زیاد بوده و از نصب سیستم عامل گرفته تا مشکلات اتصال به شبکه را شامل می شود.
چند روز قبل نسخه 8.4 این سیستم عامل نیز عرضه شد و اگر شما هم این بروزرسانی را دریافت کرده اید و سوال و یا مشکلی در رابطه با آن دارید، مطلب پیش رو را دنبال کنید تا با برخی از مشکلات رایج سایر کاربران و نحوه برطرف کردن آن ها آشنا شوید. در ادامه با دیجی رو همراه باشید.
کاربران متعددی با مراجعه به انجمن اینترنتی بخش پشتبانی اپل، گزارشاتی را در رابطه با تجربه برخی مشکلات در هنگام نصب iOS 8.4 مطرح کرده اند که راه حل بسیار ساده ای برای آن وجود دارد.
همه آن چیزی که باید انجام دهید این است که دکمه Power و Home را به مدت 10 ثانیه همزمان نگه دارید تا دستگاه ریستارت گردد. وقتی گوشی و یا تبلتتان دوباره راه اندازی شد می توانید این بار بدون مشکل به نصب سیستم عامل جدید بپردازید و نصب آن را کامل کنید.
مشکل باطری
مشکل باطری یکی دیگر از مواردی است که کاربران مختلف بعد از بروزرسانی سیستم عامل دستگاه خود به iOS 8.4 با آن مواجه می شوند. در حالی که بیشتر شکایات مطرح شده در این زمینه از جانب کاربران اپلیکیشن Apple Music می باشد ولی در سایر موارد نیز گزارشاتی درباره کاهش سریع شارژ باطری بعد از بروزرسانی مطرح شده است. معمولا این مشکلات با گذشت چند روز از بروزرسانی سیستم خود به خود برطرف می شود.
اگر مشکل باطری گوشی شما بعد از چند روز برطرف نشد باید به صورت تخصصی به دنبال حل مشکل خود بپردازید که در این مطلب فرصت پرداختن به آن وجود ندارد.
مشکلات مربوط به Wi-Fi
مشکلات مربوط به اتصالات Wi-Fi یکی دیگر از مشکلات رایج کاربران بعد از بروزرسانی به iOS 8.4 می باشد که برای حل آن اول از همه باید تنظیمات شبکه خود را ریست نمایید. برای این منظور بعد از مراجعه به قسمت Settings گوشی، گزینه General را انتخاب کنید و در نهایت Reset Network Settings را لمس نمایید.
همچینین می توانید تمامی اتصالاتی که بر روی گوشی تعریف شده است را حذف نمایید و دوباره اقدام به برقراری ارتباط کنید. برای حذف اتصالات موجود با مراجعه به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه و انتخاب گزینه Wi-Fi، اتصال مورد نظر را انتخاب کنید و سپس بر روی Forget this Network لمس نمایید. حال مجددا اقدام به ایجاد یک اتصال Wi-Fi نمایید.
اگر مشکل همچنان پابرجا بود در این صورت یک بار، روتر و مودم خود را خاموش کنید و بعد از چند دقیقه دوباره روشن نمایید. همچنین ارتقای فرم ویر (firmware) روتر نیز برخی اوقات می تواند مفید باشد.
مشکلات انتقال داده در شبکه مخابراتی (اینترنت همراه)
اگر با این مشکل مواجه هستید و روشن و خاموش کردن دستگاه کمکی نمی کند، ابتدا با مراجعه به گزینه Cellular در بخش تنظیمات گوشی و انتخاب Cellular Data اقدام به خاموش کردن این ویژگی نمایید و سپس دوباره از همین مسیر آن را روشن کنید.
اگر با روند فوق مشکل برطرف نشد، می توانید حالت پرواز یا Airplane را برای مدت 30 ثانیه فعال کرده و دوباره آن را خاموش کنید. در برخی موارد این کار باعث برقراری مجدد ارتباط داده با شبکه می شود.
اگر باز هم مشکل وجود داشت، بهتر است قابلیت LTE را برای چند دقیقه غیر فعال کنید و بعد دوباره آن را روشن نمایید. برای این کار هم با مراجعه به بخش تنظیمات و انتخاب گزینه Cellular و سپس Enable LTE آن را خاموش نمایید. حال بعد از چند دقیقه آن را دوباره از همین مسیر روشن نمایید و دوباره انتقال داده را امتحان کنید.
مشکل بلوتوث
روش هایی که برای حل مشکل بلوتوث شناخته شده است دقیقا مشابه Wi-Fi می باشد یعنی ریست کردن تنظیمات شبکه و حذف کردن تک تک اتصالات بلوتوث. همچنین می توانید تنظیمات کل دستگاه را به حالت پیش فرض برگردانید که در برخی موارد مشکل بلوتوث را نیز حل می نماید. برای بازگردانی تنظیمات پیش فرض با مراجعه به Settings و قسمت General و انتخاب گزینه Reset بر روی Reset All Settings لمس نموده و صبر کنید تا تنظیات پیش فرض بازگردانی گردد.
مشکلات مربوط به برنامه ها
برای حل اینگونه مشکلات سعی کنید همواره آخرین بروزرسانی نرم افزار ها را نصب کنبد و اگر مشکلات با این بروزرسانی ها حل نشد نرم افزاری که مشکل دارد را حذف و دوباره نصب نمایید.
کندی در عملکرد سیستم
اگر شما هم بعد از بروزرسانی سیستم عامل گوشی به iOS 8.4 با مشکل کند شدن کلی سیستم و یا به اصطلاح لگ مواجه شده اید، می توانید چندین راه را برای برطرف کردن آن امتحان نمایید. مواردی مانند کاهش انیمیشن ها و افکت های سیستم عامل، بازگردانی تنظیمات به حالت پیش فرض و همچنین بازگرداندن سیستم به تنظیمات کارخانه (factory settings) برای رفع این مشکل می تواند مفید باشد (برای آشنایی با بخش تنظیمات کارخانه به انتهای همین مطلب مراجعه کنید).
اگر بعد از نصب iOS 8.4، قسمت پیام رسان گوشی با اختلال مواجه شد کافی است تا این قابلیت را یک بار غیرفعال و دوباره فعال نمایید برای این کار هم می توانید با مراجعه به تنظیمات گوشی و قسمت Messages گزینه toggle iMessage off را انتخاب نمایید.
یک راه دیگر نیز راه اندازی مجدد دستگاه و در صورت برطرف نشدن مشکل، راه اندازی سریع بخش تنظیمات شبکه می باشد که در برخی موارد می تواند کمک کند. برای این کار باید با مراجعه به بخش تنظیمات و انتخاب General و سپس Reset گزینه Reset Network Settings را لمس نمایید. با انجام این کار، گوشی دوباره راه اندازی خواهد شد و اتصالات پیشین شبکه نیز حذف خواهند شد.
تنظیمات کارخانه
اگر هیچ یک از راهکار های ارائه شده در این مطلب و یا سایر روش های موجود برای گوشی شما پاسخگو نبود احتمالا ناچار خواهید بود تا سیستم عامل آن را به یک نسخه پایین تر یعنی iOS 8.3 کاهش دهید.
البته قبل از این کار بازگرداندن تنظیمات کلی گوشی به حالت کارخانه ممکن است چاره ساز باشد. برای انجام این کار می توانید به بخش تنظیمات گوشی و سپس General مراجعه کرده و بعد از انتخاب گزینه Reset و در نهایت انتخاب Erase all Content and Settings همه تنظیمات را به حالت پیش فرض بازگردایند. البته توجه داشته باشید که اعمال تنظیمات کارخانه کلیه اطلاعات شما را که بر روی حافظه داخلی ذخیره شده اند از بین خواهد برد پس حتما قبل از این کار از اطلاعات خود پشتیبان تهیه نمایید.
منبع: ibtimes