دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: خداحافظی با ساعت های هوشمند بی مصرف
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > اخبار > اخبار گجت‌ها > خداحافظی با ساعت های هوشمند بی مصرف
اخبار گجت‌ها

خداحافظی با ساعت های هوشمند بی مصرف

وحید علیپور 14 آبان 1395 ساعت 10:46
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خداحافظی با ساعت های هوشمند
خداحافظی با ساعت های هوشمند
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که ساعت های هوشمند در حال مرگ هستند: این ساعت ها معمولا گران هستند و علاقه ی کاربران به آنها رو به کاهش است (البته از ابتدا هم مردم زیاد علاقه ای به آنها نداشتند). آمار هم بیانگر این روند هستند.

عرضه و فروش در بازار

به طور کلی مسیر توسعه و تجاری سازی یک محصول ساده است: سازنده محصول خود را می سازد (مثلا سامسونگ Samsung Gear را می سازد)، این محصول را به توزیع کنندگان ارسال می کند و این توزیع کنندگان دستگاه را به مشتری می رسانند. تعداد ساعت های هوشمندی که تولید کنندگان به توزیع کنندگان رسانده اند از 5.6 میلیون در سه ماهه سوم سال گذشته به 2.7 میلیون در امسال رسیده است یعنی 51.6% کاهش داشته است.

این اطلاعات را شرکت معتبر IDC که در زمینه ی آمارهای تکنولوژیک فعالیت دارد دیروز در وبسایت خود منتشر کرده است. در این گزارش اشاره شده که جایگاه اپل به عنوان مهمترین سازنده ی ساعت های هوشمند متزلزل شده است. در سال گذشته تعداد ساعت های هوشمندی که اپل برای توزیع کنندگان ارسال کرده است از 3.9 میلیون در سال 2015 به فقط 1.1 میلیون کاهش یافته و سهم این شرکت از 70.2% بازار به 41.3% رسیده است. البته باید منتظر فروش ساعت های جدید اپل و تاثیر آن بر آمارها باشیم.

زمینه های فعالیت

ساعت های هوشمند کاربردهای زیادی دارند و همانطور که در ادامه توضیح خواهیم داد این مساله جزو ضعف های آنها به شمار می رود. با توجه به آمارها متوجه می شویم که Garmin تنها برند ساعت مچی هوشمند بوده است که در سال گذشته افزایش فروش قابل توجهی را تجربه کرده است (324%). واضح ترین سوالی که پیش می آید این است: چرا؟ پاسخ به این سوال ساده است. برخلاف سایر تولیدکنندگان، گارمین بازار مشخصی را هدف قرار گرفته است.

Garmin Vivoactive
Garmin Vivoactive

گارمین بیشتر به فعالیت های در فضای باز پرداخته، فعالیت هایی که بیشتر با GPS و ورزش و تندرستی ارتباط دارند. البته برند خوب گارمین نیز در این فروش بی تاثیر نیست اما عامل اصلی را می توان تخصصی بودن این ساعت هوشمند به نسبت ساعت هایی با چندین کاربری دانست.

چرا بازار تغییر کرده است

یکی از تحلیلگران IDC اینطور توضیح میدهد که ساعت های هوشمند برای همه نیستند. مشکل اصلی ساعت های هوشمند این است که امکانات بیشتری از یک اسمارتفون در اختیار کاربر قرار نمی دهند. البته درست است که می توان آنها را همه جا روی مچ دست در اختیار داشت و در بعضی شرایط خاص ممکن است کارایی داشته باشند اما اکثر مردم ترجیح می دهند به جای اینکه برای خرید یک ساعت هوشمند هزینه کنند دو ثانیه وقت صرف کنند و گوشی خود را از جیب خارج کنند.

به بیان دیگر ساعت ها و گوشی های هوشمند باید ویژگی ای داشته باشند که بتوان آنها را از هم جدا کرد، در غیر این صورت بازار ساعت های هوشمند رو به نابودی می رود. همانطور که بالاتر توضیح داده شد تولید این ساعت ها باید به نحوی باشد که کارایی تخصصی پیدا کنند، و در حال حاضر به نظر می رسد که بازار دستگاه های Fitness Tracker یا تناسب اندام که برای فعالیت های ورزشی و سلامتی کاربرد دارند بیشترین مشتری را داشته باشد. این دستگاه ها علاوه بر بررسی فعالیت های ورزشی حتی ضربان قلب کاربر را نیر می توانند نشان دهند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: اسمارت واچ, ساعت هوشمند
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad1
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی گوشی تاشو سامسونگW2017 سامسونگ از گوشی تاشو و قدرتمند W2017 پرده برداری کرد
مقاله بعدی Adobe برنامه‌های Photoshop Fix و Photoshop Sketch را برای اندروید عرضه کرد Adobe برنامه‌های Photoshop Fix و Photoshop Sketch را برای اندروید عرضه کرد
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • خرید ساعت گارمین
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • شناسایی صرافی های جعلی
  • رمزارز وان اینچ چیست
  • اخبار بازار ارز دیجیتال
  • ربات های معاملاتی ارز دیجیتال
  • تون کوین در برابر نات کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید بیت کوین
  • لوستر مدرن
  • تور روسیه
  • چاپ لیبل
  • خرید لایک
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

نگاهی به بینایی حیوانات شگفت‌انگیز

کدام حیوانات بهتر از ما می‌بینند؟ نگاهی به بینایی حیوانات شگفت‌انگیز

تلویزیون گیمینگ توشیبا Z570RP

تلویزیون گیمینگ توشیبا Z570RP با قابلیت‌های هوش مصنوعی عرضه شد

ساعت هوشمند لنوو واچ اس

ساعت هوشمند لنوو واچ اس با 7 روز شارژدهی و امکانات جذاب رونمایی شد

مطالب مرتبط

گلکسی بادز کور
اخبار گجت‌هاسامسونگ

ایرباد «گلکسی بادز کور» سامسونگ در راه است؛ هدفون اقتصادی با ویژگی‌های جذاب

22 اردیبهشت 1404 ساعت 18:00
حافظه SSD قابل حمل هواوی Shield 200
اخبار گجت‌هاهواوی

حافظه SSD قابل حمل هواوی Shield 200 معرفی شد؛ سرعت فوق‌العاده و تحمل وزن 2 تنی!

14 اردیبهشت 1404 ساعت 21:33
هدفون CMF Buds 2
اخبار گجت‌ها

هدفون CMF Buds 2 در سه مدل معرفی شد؛ مشخصات، قیمت و مقایسه مدل‌ها

10 اردیبهشت 1404 ساعت 13:24
ریلمی بادز ایر 7 پرو
اخبار گجت‌هاریلمی

ریلمی بادز ایر 7 پرو از راه رسید؛ طراحی لوکس آلومینیومی و عمر باتری 48 ساعته!

8 اردیبهشت 1404 ساعت 17:30

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور