سال 2012 میلادی بود که فیس بوک اینستاگرام را خرید و به تصاحب خود در آورد ولی شاید شما هیچگاه متوجه نمی شدید که این دو شبکه ی اجتماعی چقدر به یکدیگر نزدیک هستند. بطور مثال برای این که بخواهیم این موضوع یعنی نزدیک بودن این دو غول شبکه های اجتماعی به هم را برای شما ملموس تر کنیم باید به زمان ثبت نام و ورود به اینستاگرام اشاره کنیم. در همان ابتدای کار شما می توانید با استفاده از حساب کاربری فیس بوک ثبت نام کرده و دیگر نیازی به ثبت نام دوباره نیست.
البته تغییرات بزرگی برای هر دوی این شبکه های اجتماعی پر طرفدار در راه است.
فیس بوک در حال تدارک دیدن و ساخت یک اینباکس متحد برای اینستاگرام، مسنجر و فیس بوک است تا کاربران بتوانند همه ی اطلاعات را در یک مکان ذخیره کنند. این اتفاق می تواند برای کسانی که مشغول کسب و کار در این شبکه ها هستند بسیار مفید و کارآمد به حساب بیاید.
بطور مثال اگر شما در اینستاگرام یک کامنت برای یک محصول گذاشته اید به شکلی در فیس بوک نیز همین کار را کرده اید و کسانی خواهند بود که در آن جا به شما پاسخ دهند. یکی دیگر از نکات مثبت این اقدام این است که مدیران شبکه های اجتماعی می توانند دسترسی سریع تر و راحت تری را به تاریخ محتوا گذاری ها و فعالیت های گذشته ی خود داشته باشند.
این افراد همچنین می توانند در صورت باز بودن عمومی پروفایل شما به اینستاگرام و فیس بوک شما دسترسی داشته باشند و متوجه شوند که آیا قبلا با شما ارتباط گرفته اند یا خیر. حتی قابلیتی نیز در دسترس است که کاربران را بتوانند برچسب گذاری کنند.
کسانی که از قابلیت Pages Manager استفاده می کنند در هفته های آتی شاهد این inbox جدید در تلفن های هوشمند خواهند بود.
حال سوالی پیش می آید که این قابلیت تنها برای افرادی است که در چنین شبکه های اجتماعی کسب و کار دارند یا برای کاربران عادی نیز بوجود در دسترس خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوال فیس بوک سخنی به میان نیاورده ولی بسیار جالب خواهد بود که کاربران در حال استفاده از اینستاگرام بتوانند اشتراکات محتوای فیس بوک خود را نیز ببینند و بررسی کنند.
نظر شما درباره ی این رخداد چیست؟