نمایشگاه بینالمللی الکامپ (ELECOMP – Electronics, Computer & E-Commerce – الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک) همه ساله در تهران و در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی این شهر، برگزار میشود. دورهی بیست و دوم این نمایشگاه از تاریخ 25 تا 28 آذرماه 1395 دایر میباشد. امروز در دیجی رو تصمیم گرفتیم تا با حضور در دورهی بیست و دوم نمایشگاه الکامپ، نگاهی کوتاه به این نمایشگاه داشته باشیم. با ما همراه باشید.
بیشتر بخوانید:
- کمپانی های بزرگ برای کنفرانس CES:2017 چه برنامه ای دارند؟
- ال جی در نمایشگاه CES 2017 از اعضای جدید سری کا (K) و ایکس (X) رونمایی میکند
- سونی برنامهی زمانی خود برای نمایشگاه CES 2017 را مشخص کرد؛ چه انتظاری از ژاپنیها داشته باشیم؟
در این نمایشگاه، شرکتهای بزرگی چون سامسونگ، ایسوس و … و اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل، حضور پررنگی داشتند. اما متأسفانه مانند سالهای گذشته، به جز صف طولانی در مقابل غرفهی اپراتور ایرانسل برای دریافت سیمکارتهای رایگان و چند مراسم قرعه کشی و …، نکتهی هیجانانگیز دیگری در نمایشگاه الکامپ 95 به چشم نمیخورد. انتخاب زمانبندی نامناسب برای برگزاری این نمایشگاه، الکامپ را تبدیل به همایشی غیر قابل مقایسه با سایر نمایشگاههای بینالمللی معتبر کرده است. همچینن شرکت های معتبر تولید کننده در این نمایشگاه محصول خاصی را رونمایی نمیکنند و خودشان را با نمایش چند دستگاه و محصول تکراری راحت کردهاند.
در این موقع از سال، اصولاً شرکتهای بزرگ دست به رونمایی از محصول قابل توجهی نزدهاند و چیزی برای مانور ندارند. همین موضوع باعث میشود تا این شرکتها، نمایشگاه الکامپ را آن طور که باید جدی نگیرند و حتی رد پایی از محصولات پرطرفدار گذشتهی آنها در غرفههایشان دیده نشود. الکامپ 95 امسال نیز از این نظر، نمایشگاهی بیرمق به حساب میآمد و صرفاً تبدیل به جایگاهی برای رفع تکلیف شرکتکنندگان شده بود و شاید هم ایفای نقش بجای یک غرفه فروش، برای بعضی از شرکت ها!
البته در هر حال، از وجود محلی برای گردهمایی فعالان حوزهی فناوری استقبال میشود. اما نقصهای فراوان برگزاری این نمایشگاه به هیچ عنوان قابل چشمپوشی نیست. نمایشگاهی که با توجه به زیر ساختها و هزینههای در نظر گرفته برای آن، میبایست توانایی ارائهی خروجی بسیار قابل توجهتری را داشته باشد. به نظر میرسد الکامپ 95، درست مانند نمایشگاههای سالهای گذشته، در انجام این هدف ناموفق است!
اما با این حال امروز ایسوس در الکامپ یک نشست خبری برگزار کرد و همچنین دیجی رو پذیرای یک گفتگوی کوتاه با یکی از مسئولین شرکت سداد شد.
نشت خبری ایسوس را جداگانه پوشش خواهیم داد، اما اگر بخواهیم کمی در مورد سداد توضیح دهیم باید بگویم که این شرکت نوعی سیستم پرداختی را ارائه کرده است که میتواند نقشی پر رنگی در پرداخت های آینده داشته باشد. یک سرویس مانند پرداختهای موبایلی خارجی اما بومی شده. برای مثال اصناف می توانند با گرفتن کدی از این شرکت و همچنین کاربران با نصب اپلیکیشن سداد، به راحتی آب خوردن در فروشگاهها خرید کنند و تنها با زدن کد فروشگاه در اپلیکیشن، مبلغ مورد نظر خود را پرداخت نمایند. نمیتوان در مورد امنیت این سیستم چیزی گفت اما آنطور که سداد میگوید. این سیستم بسیار امن تر از سیستم کد های USSD عمل میکند و میتواند به صورت گسترده استفاده شود.
در اخر امیدواریم که در سالهای آینده، با به کارگیری برنامهریزی اصولیتر توسط مسئولین برگزاری این نمایشگاه، و حضور کمپانیهای معتبر حوزه فناوری، شاهد الکامپی قدرتمندتر و شایستهی پتانیسلهای موجود در داخل کشورمان، ایران، باشیم.
در ادامه شما را به تماشای چند تصویر از نمایشگاه الکامپ 1395، از دریچهی دوربین دیجی رو دعوت مینماییم.