بر اساس گزارش اخیر CNBC All-America Economic، محصولات اپل در ایالات متحده تقریباً همه جا هستند: در واقع در حال حاضر 64 درصد از آمریکاییها صاحب حداقل یکی از محصولات اپل هستند و یا به عبارت دیگر هر خانوار آمریکایی به طور متوسط 2.6 عدد از محصولات این کمپانی را دارا میباشد. شایان ذکر است که این نتایج از طریق یک نظرسنجی که از 800 نفر در سراسر ایالات متحده انجام شده، به دست آمده است.
این درصد واقعاً تکان دهنده است، به خصوص اینکه هر سال نیز بر آن افزوده میشود. بد نیست بدانید که در سال 2012 و زمانی که اولین بررسی از این نوع انجام شد، درصد مذکور در حدود 50 بود.
با این وجود، هنوز هم کسانی هستند که از محصولات اپل استفاده نمیکنند و شاید بتوان گفت علت این مسئله قدرت خرید پایین این دسته از افراد میباشد:
محصولات اپل در بین تمام اقشار جامعه آمریکا با هر درآمد، سن، نژاد و جنسیتی فراگیر شده است و تقریباً بیش از نیمی از تمام گروههای جمعیت شناسی این کشور حداقل از یکی از محصولات این شرکت استفاده میکنند. در واقع نرخ مالکیت کمتر از 50 درصد تنها برای چند گروه خاص از خانوارها، از جمله آنهایی که درآمد کمتر از 30،000 دلار در سال دارند، بازنشستگان و زنان بالای 50 سال، قابل تصور میباشد.
البته جای تعجبی نیست که طبق این نظرسنجی گوشیهای آیفون در بین اقشار پردرآمد جامعه بسیار محبوبتر است. 87 درصد از خانوارهای آمریکایی که درآمد بیش از 100،000 در سال دلار دارند صاحب حداقل یکی از دستگاههای اپل هستند و میانگین دستگاههای مورد استفاده در بین خانوارهای این گروه نیز 4.7 عدد میباشد که در مقایسه با آمار تنها یک دستگاه در هر خانواده دارای درآمد پایینتر، بسیار جالب توجه میباشد.
یک نکته جالب دیگر اینکه آمریکاییهای ساکن غرب این کشور به طور میانگین در هر خانوار صاحب 3.7 دستگاه اپل هستند، در حالی که این میانگین در مناطق جنوبی کشور تنها 2.2 دستگاه میباشد.