هرچند که طرفداران اپل، سرسختتر از طرفداران اندروید هستند اما این نکته وجود دارد که سهم اندروید از بازار دانلود اپلیکیشنها بیش از رقیب خود است. درواقع این قضیه به لطف عرضه محصولات اندرویدی در شکلها، اندازه ها و قیمتهای مختلف است که به کاربران حق انتخاب میدهد در صورتی که اپل چند نوع سیستم را بیشتر در خود نمیبیند که تنها تحت نظر خود او طراحی میشوند.
با این حال اتفاقی در پلفترم تلفن همراه اپل رخ میدهد که در محصولات اندوریدی کمتر شاهد آن هستیم که این امر، درآمدزایی برنامهها میباشد. با توجه به آخرین گزارشات App Annie، مشخص شده است که اپلیکیشنهای iOS از جنبه درآمدزایی سوددهی بیشتری را برای توسعه دهندگان نرم افزاری محیا خواهند کرد.
شاید بر این باور باشید که اپلیکیشنهای اندرویدی به مراتب بیش از اپلیکیشن های iOS است، اما باید خدمتتان عرض کنیم که بر اساس آمار اعلام شده، تعداد اپلیکیشنهای iOS در سال گذشته میلادی، تقریباً دو برابر اپلیکیشنهای عرضه شده برای اندروید بوده است. اما در اینجا به دو نکته جالب برمیخوریم.
نخستین نکته “درآمد بیشتر” اپلیکیشنهای iOS بوده که برنامه نویسان موبایلی را به این سمت سوق می دهد. دومین نکته ام “دانلود بیشتر” اپلیکیشنهای اندرویدی است که این آمار نزدیک به دو برابر رقیب خود میباشد. بنابر این میتوان گفت که ورود به هر یک از این پلتفرمها برای توسعه دهندگان نرم افزاری ممکن است منجر به آن شود که اپلیکیشنهای خود را بر روی هر دو پلتفرم عرضه نمایند.