بیشتر اوقات، مایکروسافت اولین کسی است که در مورد ویژگیهای جدید اضافه شده به ویندوز 11 صحبت میکند و اخبار این سیستم عامل معمولاً از طریق خود شرکت به بیرون درز میکند. با این حال، گاهی اوقات هم خبر برخی ویژگیها و اپها قبل از معرفی رسمی لو میرود و امروز یکی از همین اتفاقات رخ داده است. یک افشاگر مشهور اخیراً به صورت آنلاین تصاویری از یک مرموز جدید با نام “Designer” را منتشر کرده که ظاهراً قرار است به ویندوز 11 اضافه شود. با دیجی رو همراه باشید.
اپلیکیشن جدید و مرموز Designer برای ویندوز 11
خبر اپلیکیشن جدید Designer برای ویندوز 11 توسط یکی از کاربران توییتر با نام WalkingCat به بیرون درز کرده که پیش از این هم سابقه خوبی در فاش کردن برنامههای مایکروسافت داشته است. به عنوان مثال، وی همان کسی است که اولین بار اطلاعات سیستم عامل ویندوز 11 (که آن زمان با عنوان ویندوز جدید شناخته میشد) و همینطور Windows 365 Cloud را افشا کرده بود.
به گفته WalkingCat اپلیکیشن Designer که یک برنامه ویرایشگر است، به زودی به ویندوز 11 اضافه خواهد شد. وی تصاویری را نیز از این برنامه منتشر کرده که در ادامه میتوانید مشاهده کنید:
به نظر میرسد Designer برنامهای مشابه Microsoft Publisher خواهد بود، با این تفاوت که تمرکز بیشتری بر روی وب دارد. میتوانید از این ابزار برای طراحی المانهای جذاب بصری مانند پوسترها، بروشورها و جلد کتاب استفاده کنید، سپس طرح خود را تنها با یک کلیک یک در وبسایتهای شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید.
این ابزار میتواند بدون نیاز به هیچ برنامه اضافهای، طرحها را مستقیماً به حساب لینکدین کاربر ارسال کند و این یعنی ممکن است Designer تبدیل به یک ابزار عالی برای طراحان گرافیک فریلنسر باشد که قصد ارسال نمونه کار و جذب مشتریان جدید را دارند.
آیا Designer تبدیل به یک برنامه موفق خواهد شد؟
این اولین بار نیست که مایکروسافت برنامه جدیدی را به ویندوز 11 اضافه کرده و آن را تست میکند. به عنوان مثال، این شرکت اخیراً یک نرمافزار ویرایش ویدیوی جدید به نام Clipchamp را به مجموعه ابزارهای پیش فرض ویندوز 11 اضافه کرده است.
اما مشکل اینجاست که مردم Clipchamp را اصلاً دوست ندرند! این برنامه از همان ابتدا قیمت بالایی داشت و در مقابل، ویژگیهایی که کاربران انتظار داشتند و در اغلب برنامههای رایگان مشابه میتوان یافت را در خود نداشت. عدم استقبال از Clipchamp باعث شد تا مایکروسافت قیمت اشتراکهای آن را کاهش دهد اما این استراتژی هم چندان جواب نداده و کاربران نسبت به Clipchamp هنوز ذهنیت بدی دارند.
با این تفاسیر، باید دید آیا مایکروسافت از شیوه عرضه Clipchamp درسهای لازم را آموخته یا همچنان هزینه اشتراک بالایی را برای برنامه جدید خود طلب خواهد کرد. در هر حال، تنها گذر زمان میتواند پاسخ این سؤال را روشن کند. نظر شما چیست؟