در دنیای تکنولوژی اتفاقی خوب برای صنعت بازیسازی کشورمان در حال رقم زدن است که میتوان گفت چندین سال است گیمرها انتظار آن را میکشند. بازی از دیار پارس که توانست نگاه گیمرهای جهان را برای دقایقی به خود بدوزد؛ ارتش های فرازمینی
“ ارتشهای فرازمینی یا ET Armies ” نام عنوان کاملاً ایرانی در سبک شوتر اول شخص است که توسط استودیو بازی سازی راسپینا تولید گردیده است. این بازی فوق العاده در آیندهای کاملاً دور اتفاق میافتد و داستان دراماتیک “کمبود منابع انرژی” جنگ نخست بشریت خواهد بود. درست هنگامی که جنگ زمین را به ویرانی کشیده است و عدهای از این افراد به سیارههایی دیگر جهت زندگی از کره زمین اخراج شده اند، پس از مدتی یک اتحاد عظیمی تشکیل داده تا دوباره به جنگ زمینیان آمده و انتقام چندین و چندساله خودشان را از آنها بگیرند.
کلید تولد بازی ارتش های فرازمینی از دی ماه سال 1390 کلید خورد تا شاهد عرضه نخستین بازی ایرانی با سطحی بالا و بر مبنای موتور قدرتمند UDK در تابستان سال 1393 باشیم. در این بازی تلاش شده تا تمامی استانداردهای بازیهای برتر این سبک رعایت شده و محیطهایی بدیع و جذاب در کنار گیم پلی روان و سریع همراه با روند داستانی درگیر کننده عواملی باشند تا ‘ارتشهای فرازمینی’ را فراتر از یک بازی مستقل ایرانی مطرح کند.
تیم سازنده این بازی همواره سعی کرده تا استانداردهای لازم جهت ساخت بازی با سبک اول شخص شوتر را رعایت کنید. در این بازی نیز همانند دیگر بازیهای شوتر شما دارای اسلحههای متعددی در طول بازی میباشید. نوع گرفتن سلاح، شلیک کردن با آن و خشاب عوض کردن از عوامل مهمی است که یک بازی شوتر را میتواند زیبا کند. شما در ارتش های فرازمینی چنین تجربهای را خواهید داشت. اما در زمینه هوش مصنوعی دشمنان شاید هنوز هم جای کار بود. بنابر این پیشنهاد ما این است که شما جهت هرچه بیشتر لذت بردن از این بازی، درجه سختی آن را در آخرین گزینه ممکن قرار دهید. البته شاید این قضیه سیاست سازندگان بازی جهت اجرا در سنین مختلف نیز باشد.
اما نکته مهمی که میتواند از ارتشهای فرازمینی یک عنوان جهانی بسازد، بخش چند نفره آن است که شما را قادر میسازد تا به دو صورت آنلاین و آفلاین به اجرای گروهی آن بر روی استیم بپردازید. خوشبختانه این بازی ایرانی خیلی زود توانست با توجه به استانداردهای بالایی که دارد وارد شبکه استیم شده و به صورت جهانی به عرضه درآید تا کاربران استیم بتوانند از هرجای دنیا به اجرای گروهی آن بپردازند.
از نظر گرافیکی نیز المانهای بازی کاملاً نویدبخش یک بازی هیجان انگیز را خواهند داد. به لطف موتور UDK شاهد پردازش بسیار با کیفیت تکسچرها و مدلهای سه بعدی این بازی هستیم تا بازیکنان اوج لذت را از این بازی ببرند. هرچند که طراحی شخصیتهای بازی کمی جای کار داشته اما میتوان گفت که در نخستین گام ما شاهد بهترین نوع از بازیهای ایرانی هستیم که تا به حال به عرضه درآمده اند.
در بخش موسیقی نیز سعی شده تا ریتم بازی در انتخاب آن درنظر گرفته شود. موسیقیهایی که به صورت مدام از ابتدا تا انتهای بازی درحال پخش هستند و شاید منجر به آن شوند که شما از بخش تنظیمات بازی آنها را قطع نمایید.
با این حال به اتمام رساندن این بازی به صورت مرحلهای مدت زمان زیادی را نیاز نخواهد داشت. به نظر میرسد که بهتر بود در این قضیه نیز سازندگان وقت بیشتری را بگذارند چرا که همه بازیکنان قرار نیست این بازی را به صورت گروهی انجام دهند.
در مجموع باید ظهور این بازی را نویدبخش نسل جدیدی از بازیهای ایرانی دانست که نشان میدهند ما نیز میتوانیم خودمان را در عرصه جهانی بازیهای کامپیوتری به رخ بکشیم. لازم به ذکر است که بازی ارتشهای فرازمینی در سال 2013 موفق به کسب بهترین بازی مستقل جهان نیز شد تا تولیدکنندگان آن را دلگرم به ساخت هرچه بیشتر عناوین قدرتمند سازد.