فیسبوک از لوگوی جدید خود رونمایی کرد. اولین نکته ای که با نگاه کردن به این لوگوی جدید پی میبریم این است که دیگر با یک شرکت مستقل روبرو نیستیم، بلکه فیسبوک خودش را به عنوان یک شرکت مادر یا Parent معرفی کرده است. در طراحی این لوگو سعی شده تا نشانه ای از سرویسهایی نظیر شبکههای اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام و همچنین پیامرسان واتس اپ در آن به چشم بخورد. برای این منظور، فیسبوک از یک تصویر متحرک یا گیف استفاده کرده که در آن کلمه Facebook با یک فونت کاملاً ساده اما در رنگ های مختلف دیده می شود. هر کدام از این رنگ ها در واقع معرف یکی از سرویس های مهم شرکت است؛ رنگ آبی برای فیسبوک، زرد مایل به صورتی برای اینستاگرام و سبز برای واتس اپ.
پیشتر اعلام شده بود که به زودی فیسبوک پسوند from Facebook را به سرویسهای زیرمجموعه خود اضافه خواهد کرد. به همین دلیل انتظار میرود از لوگوی جدید نیز در بازاریابی، محصولات و سرویسهای این شرکت استفاده شود.
سخنگوی فیسبوک درباره معرفی لوگوی جدید این شرکت میگوید:
کاربران این حق را دارند تا بدانند کدام شرکت، محصول یا سرویس مورد استفاده آنها را تولید کرده است. برای ما این محصولات شامل اپلیکیشن فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ، آکیولس، پرتال، ورکپلیس و ارز دیجیتالی کالیبرا است. همه این محصولات و سرویسها با یکدیگر در ارتباط هستند و زیر مجموعه فیسبوک میباشند. ما حتی قصد داریم برای این شرکت مادر وبسایتی مجزا بسازیم و از لوگوی جدید در آن استفاده کنیم.
بسیاری بر این باورند که فیسبوک میخواهد مسیر گوگل را دنبال کرده و مانند این کمپانی که آلفابت را تاسیس کرد، یک شرکت مادر هم برای خود داشته باشد.
نظر شما درباره لوگوی جدید فیسبوک چیست؟
جالب نبود