مییلون سامسونگ انتظار دارد که در سه سال آینده حجم عرضه گوشیهای تاشو سری گلکسی زد از سری محبوب گلکسی اس پیشی بگیرد. شرایط فعلی بازار منجر به ایجاد رکود در فروش گوشیهای هوشمند رده بالا شده، اما انتظار میرود که این فرم جدید از گوشیهای هوشمند بتواند بازار را احیا کند.
TM Roh، رئیس بخش موبایل سامسونگ، گفت:
تا سال 2025، مدلهای تاشو بیش از 50 درصد از کل عرضه گوشیهای هوشمند رده بالای سامسونگ را به خود اختصاص خواهند داد. گوشیهای تاشو به استاندارد جدید گوشیهای هوشمند تبدیل خواهند شد.
طبق دادههای Omdia، بازار گوشیهای تاشو به سرعت در حال رشد است و حجم عرضه این گوشیها از سال 2020 تا 2021 با حدود 309 درصد افزایش به 9 میلیون دستگاه رسیده است. سری گلکسی Z سامسونگ بخش عمدهای از این عدد را به خود اختصاص میدهد و روی هم رفته 7.1 میلیون دستگاه گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 تا انتهای سال 2021 روانه بازار شد. این در حالی است که گوشیهای مذکور در ماه اوت 2021 عرضه شده بودند.
مدلهای سری زد فلیپ که نسبتاً مقرون به صرفهتر هستند، از نظر فروش نیز محبوبیت بیشتری دارند. به عنوان مثال، گلکسی زد فلیپ 3 به تنهایی تقریباً 4.6 میلیون از مجموع 7.1 میلیون دستگاه عرضه شده در سری Z را که در سال 2021 روانه بازار شد، به خود اختصاص داده است. این گوشی در سه ماه نسخه سال جاری میلادی نیز بیش از 1 میلیون دستگاه به آمار خود اضافه کرده و به این ترتیب، به تنهایی نیمی از تمام گوشیهای تاشو عرضه شده در سه ماهه اول 2022 را شامل میشود.
مدلهای جدید گلکسی زد که این هفته معرفی شدند، اساساً هم قیمت با مدلهای قبلی خود هستند (1000 دلار برای زد فلیپ 4 و 1800 دلار برای زد فولد 4)، بنابراین تعجب نمیکنیم که سامسونگ تعداد بیشتری گلکسی زد فلیپ 4 را نسبت به زد فولد 4 عرضه کند. اما اگر قرار است گوشیهای تاشو به «استاندارد جدید گوشیهای هوشمند» تبدیل شوند، سامسونگ باید در کاهش قیمت جدی عمل کرده و نمایشگر تاشو را به بخش میانرده هم بیاورد.