خبرهای واقعیت مجازی در سال گذشته میلادی بسیار جنجال برانگیز بودند و با پایین آمدن روز به روز قیمت محصولات این فناوری، به نظر میرسد بسیاری از کمپانیها در سال 2017 به فکر گرفتن سهمی از بازار این فناوری برای خود هستند. یکی از کمپانیهای فعال در این زمینه شرکت تایوانی اچ تی سی میباشد که توانسته در این بازار رشد قابل ملاحظهای داشته باشد، بطوریکه برای معرفی خود اسم «کمپانی واقعیت مجازی» را در نظر گرفته است.
تا به امروز هدستهای واقعیت مجازی اچ تی سی وایو توانستهاند از هدستهای فیسبوک و آکیولوس پیشی بگیرند و به یکی از محبوبترین محصولات واقعیت مجازی در آمریکا و اروپا تبدیل شوند. به علاوه این هدستهای نمایشگر واقعیت مجازی در بازار چین هم با استقبال خوبی مواجه شدند به طوریکه در سال 2016 بیش از 50 هزار دستگاه وایو به فروش رفت و 17.7 درصد سهم فروش بازار واقعیت مجازی چین را به خود اختصاص داد.
این کمپانی تایوانی هنوز نتوانسته رتبه اول بالاترین فروش را در بازار آسیا برای محصولات وایو بدست بیاورد، ولی با قرار گرفتن در پله اول بازار چین توانسته رقیب سرسخت چینی، دیپون (DeePoon) که در سال گذشته 16.9 درصد سهم از این بازار داشته را کنار بزند. یکی از دلایل فروش بالای هدست M2 دیپون داشتن نرمافزار موبایلی به جای کامپیوتری است. با این قابلیت هزینه استفاده از این هدست بسیار کاهش پیدا کرده است. در آخر باید ذکر کرد که کمپانی ژاپنی سونی در سال 2016 با عملکرد ضعیف تنها 9.1 درصد از بازار واقعیت مجازی در چین را توانست بدست آورد.