با پایان یافتن سه ماهه سوم سال جاری میلادی، شرکت ها و سازمانهای مختلف، دادهها و آمار مربوط به رشد مالی و فروش محصولات خود را منتشر کرده اند و رتبهبندیهایی نیز در همین زمینه انجام شده است. پس از بازار گوشی ها، این بار نوبت به برآورد و بررسی وضعیت یازار تبلت در دوره سه ماهه سوم سال جاری رسیده که رشد 1.9 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد. جدیدترین گزارش بدست آمده از شرکت بینالمللی داده (IDC) نشان میدهد که سه شرکت از پنج شرکت برتر تولید کننده تبلت نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی در فروش و عرضهی محصولاتشان تجربه کردهاند و دو شرکت دیگر یعنی سامسونگ و هواوی به ترتیب با 13.9 – و 4.4 – درصد رشد منفی مواجه بوده اند.
اپل به دلیل استقبال خوب از آیپدهای جدید با رشد 31.4 درصدی در به دست آوردن سهم بازار تبلت، در جایگاه نخست قرار دارد. آمازون که در رده دوم این لیست قرار دارد به لطف تولید تبلت های فایر ارزان قیمت خود توانسته به سهم 14.5 درصدی از بازار تبلت دست یابد. سامسونگ هم که در حال حاضر با سهم 12.3 درصدی خود در رده سوم قرار دارد نسبت به رشد 14.6 درصدی سال گذشته، کمی افت داشته است. در انتها نیز هواوی با 9.5 درصد و لنوو با 6.7 درصد رشد در رده های چهارم و پنجم قرار گرفته اند. با اینکه هواوی نسبت به مدت مشابه سال قبل افت داشته اما لنوو با 1.9 درصد رشد همچنان امیدوار است تا در آینده خود را به رتبه های بالاتر برساند.