شرکت بین المللی داده یا IDC، گزارش جدیدی درباره بازار پوشیدنیهای هوشمند در سه ماهه سوم سال 2019 منتشر کرد. این گزارش، افزایش محبوبیت محصولاتی که در رده پوشیدنیهای هوشمند قرار میگیرند را نشان میدهد. بر این اساس در سه ماهه سوم سال 2019، صنعت پوشیدنیهای هوشمند نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته، رشد گسترده 94.6 درصدی را تجربه کرده است. با دیجی رو همراه باشید.
طبق این گزارش، بیشترین رشد در بازار پوشیدنیهای هوشمند به دسته “محصولات شنیداری” بازمیگردد و هدفونهای بی سیم به خصوص ایرپادهای اپل از جمله ی این محصولات هستند. اپل در بازار پوشیدنیهای هوشمند رتبه اول را به خود اختصاص داده و در سه ماهه سوم 2019 با فروش 29.5 میلیون واحدی در مقایسه با 10 میلیون واحد در سه ماهه سوم سال 2018 رشد چشمگیر 195.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را به خود دیده است. این شرکت توانست در طی این سه ماه 35 درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد. فروش ساعت هوشمند اپل واچ همواره نقطه قوت پوشیدنیهای هوشمند اپل بوده و محبوبیت ایرپادها در طی سالهای گذشته افزایش یافته است.
شرکت شیائومی با فروش 12.4 میلیون واحدی در این سه ماه رشد 66.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کرده و 14.6 درصد از سهم بازار را از آن خود کرده است. سامسونگ هم امسال به لطف فروش 8.3 میلیون دستگاه در مقایسه با 3.2 میلیون دستگاه در مدت زمان مشابه سال 2018 با در دست گرفتن 9.8 درصد از سهم بازار در رده سوم قرار دارد.
هواوی پشت سر سامسونگ قرار گرفته و از فروش 2.3 میلیون واحدی در سال گذشته به 7.1 میلیون واحد در سه ماهه سوم امسال رسیده است. هواوی در طی این سه ماه توانست 8.4 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. فیت بیت نیز در رده پنج لیست قرار گرفته اما در سه ماه گذشته رشدی نداشته است و به نظر میرسد که تنها شرکت این لیست است که محصولات شنیداری نمیفروشد.
با توجه اینکه روند معرفی گوشیهای هوشمند بدون جک هدفون روز به روز افزایش مییابد میزان عرضه و فروش هدفونهای بی سیم بسیار بیشتر شده است. در مجموع 40.7 میلیون هدفون در سه ماهه سوم امسال به فروش رفته که نسبت به فروش 11.8 میلیون واحدی در مدت زمان مشابه سال گذشته یک رشد چشمگیر را نشان میدهد.
فروش هر دو دستبندهای سلامتی و ساعتهای هوشمند نیز افزایش یافته است. در سه ماهه سوم سال 2019، حدود 19.2 میلیون دستبند سلامتی و 17.6 میلیون ساعت هوشمند عرضه شد. این در حالی است که در سه ماهه سوم سال گذشته تنها 12.9 میلیون دستبند سلامتی و 11.9 میلیون ساعت هوشمند به فروش رفته بود. در نهایت، تحلیلگران پیش بینی میکنند که این روند رو به رشد این بازار در سه ماهه آخر سال 2019 همچنان ادامه داشته باشد.