آیفونها برای صاحبانشان در روسیه به یک معضل تبدیل شدهاند. دیمیتری پتروف یکی از دارندگان گوشی آیفون است که پس از صدمه دیدن صفحه نمایش گوشی، هیچ گزینهای برای تعمیر آن نداشت زیرا هیچ مرکز تعمیر محصولات اپل در کشور روسیه وجود ندارد. پتروف اگر میخواست گوشی خود را همچنان تحت ضمانت شرکت اپل نگه دارد، باید آن را با هزینه زیادی به یکی از کشورهای دارای نمایندگی میفرستاد یا اینکه قید ضمانت را زده و با پرداخت 469 دلار به تعمیرکاران شخص ثالث، اقدام به تعویض صفحه نمایش آیفون خود میکرد.
در عوض پتروف تصمیم گرفت که به یانکیها این وضعیت بد را بفهماند، بنابراین او یک شکایت با ادعای نقض قوانین حمایت از مصرف کننده در کشور سوریه توسط شرکت اپل را به دادگاه ارسال کرد. با توجه به متن شکایت نامه که توسط روزنامه روسی ودوموستی منتشر گشته، آیفونهایی که در روسیه آسیب میبینند با یک گوشی نو تعویض نمیشوند و تنها قطعات معیوب مانند صفحه نمایش تعویض میشوند. حتی در برخی مواقع تمامی مشکلات و آسیبهای دستگاه برطرف نشده و تنها موارد ظاهری تعویض و یا تعمیر میگردند.
اپل در کشور روسیه دارای یک شبکه خورده فروشی است و بر همین مبنا این شرکت باید یک مرکز تعمیر متمرکز را نیز در این کشور احداث کند که نیازمند سرمایه گذاری بین 1 تا 2 میلیون دلار خواهد بود. تعویض صفحه نمایش آیفون نیازمند به دستگاه بزرگ و پیچیدهای برای کالیبراسیون دارد و در کنار آن تعمیرکار باید به فایلهای سیستمی iOS نیز دسترسی داشته باشد.
تأسیس ساختمان مرکزی تعمیرات میتواند سهم اپل را در بازار این کشور به 17 درصد برساند. تا کنون هیچ اظهار نظری از سوی شرکت اپل برای زمان تأسیس این مرکز اعلام نشده است.