بازیهای ویدئویی در طول سالها پیشرفتهای زیادی داشتهاند و هر نسل جدیدی از بازیها ویژگیهای نوآورانهتری را به بازیکنان ارائه میدهد. یکی از این بازیها که همیشه در خط مقدم نوآوری قرار داشته، سری بازیهای Metal Gear Solid است. اخیراً، کونامی در یک قسمت جدید از سری ویدیوهای “Metal Gear: Production Hotline” در یوتیوب، جزئیات جدیدی از سیستمهای استتار و درمان بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater را فاش کرده است. این بازی نسخه ارتقاء یافتهای از نسخه اصلی است که برای کنسول پلی استیشن 2 منتشر شده بود و اکنون با ویژگیهای جدید و بهبود یافته به بازار عرضه خواهد شد.
یکی از این ویژگیهای جدید، سیستم استتار است که به شکل قابل توجهی ارتقاء یافته است. در نسخه جدید، جزئیات بیشتری در رابطه با تعامل بازیکن با محیط اطراف دیده میشود. به عنوان مثال، “برگهای افتاده روی زمین به لباسهای شما میچسبند”، خزیدن در گل و لای “لکههایی بر جای میگذارد” و بعد از آسیب دیدن، “پارگیها و سوراخهای گلوله” در لباس شخصیت اصلی دیده میشوند. این جزئیات همگی به صورت “بلادرنگ و بر اساس گیمپلی شما” به نمایش در میآیند. این تغییرات نه تنها به واقعیتر شدن بازی کمک میکنند، بلکه حس غوطهوری بیشتری را برای بازیکنان به ارمغان میآورند.
سیستم مداوا و بهبود زخمها نیز یکی دیگر از ویژگیهای برجسته این بازی است که نسبت به نسخه اصلی تغییرات چشمگیری داشته است. در بازی اصلی، بازیکنان میتوانستند زخمهای بیگ باس را با استفاده از پمادها و بانداژهای مناسب درمان کنند. اما در نسخه جدید، حتی پس از بهبود زخمها، جای زخمها روی بدن بیگ باس باقی میمانند! این ویژگی به واقعیتر شدن تجربه بازی کمک میکند و نشاندهنده اثرات درازمدت مبارزات بر بدن شخصیت اصلی است.
علاوه بر این، در ویدیوی جدید همچنین درباره کنترلهای بهروز شده و فیلترهای بصری جدید توضیحاتی ارائه شده است. این تغییرات نشاندهنده تلاش کونامی برای ارائه تجربهای بهبود یافته و جذابتر برای بازیکنان است. هر چند که بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater با هر تریلر و بهروزرسانی جدید بهتر و بهتر به نظر میرسد، اما هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار آن اعلام نشده است. بسیاری امیدوار بودند که بازی در سال جاری منتشر شود، اما با گذشت فصل جشنواره بازیهای تابستانی، به نظر میرسد که انتشار بازی در سال 2024 نیز بعید است و احتمالاً به سال 2025 موکول خواهد شد.
این ارتقاها و بهبودها نشان میدهند که توسعهدهندگان بازی در کونامی به جزئیات توجه ویژهای دارند و تلاش میکنند تا تجربهای بینظیر و واقعگرایانه را برای بازیکنان خلق کنند. با وجود همه این تغییرات و بهروزرسانیها، بازیکنان قدیمی و جدید به طور یکسان میتوانند از تجربه جدید بازی لذت ببرند و شاهد داستان مهیج و پیچیدهای باشند که سری بازیهای Metal Gear Solid همواره به آن معروف بودهاند.
با اینکه خالق اصلی سری بازیهای متال گیر یعنی هیدئو کوجیما دیگر با کونامی همکاری ندارد، اما بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater میتواند یکی از عناوین برجسته نسل جدید باشد که نه تنها طرفداران قدیمی سری را راضی میکند، بلکه میتواند بازیکنان جدیدی را نیز به خود جذب کند. باید منتظر ماند و دید که این بازی با انتشار نهایی خود چه بازخوردهایی را از سوی بازیکنان و منتقدان دریافت خواهد کرد. بدون شک، کونامی با این تغییرات و بهروزرسانیها نشان داده که همچنان در خط مقدم صنعت بازیهای ویدئویی قرار دارد و آماده است تا تجربیات بینظیری را به بازیکنان ارائه دهد.