مجموعه نرم افزاری مایکروسافت آفیس دهها سال است که یک نام بزرگ در حوزه فناوری محسوب شده و به صورت گسترده در ادارات و حتی رایانههای شخصی به کار گرفته میشود. اما ظاهراً غول ردموندی تصمیم گرفته تا رنگ و لعاب تازهای به این برند نرم افزاری ببخشد و از همین رو قصد دارد به زودی نام مجموعه Microsoft Office را به Microsoft 365 تغییر دهد. با دیجی رو همراه باشید.
تغییر نام یک مجموعه نرم افزاری با سابقه و قدیمی
مایکروسافت در وبسایت Microsoft 365 درباره این تغییر نام اطلاعرسانی کرده و در قالب یک بخش پرسش و پاسخ مختصر، به بسیاری از سوالات در مورد این تغییر پاسخ داده است:
در طول چند سال گذشته، مایکروسافت 365 به مجموعه پرچمدار ما تبدیل شده، بنابراین ما سعی داریم به شما کمک کنیم تا حداکثر استفاده را از این مجموعه نرم افزاری ببرید. در ماههای آینده، Office.com، برنامه تلفن همراه آفیس و نسخه ویندوزی آفیس به مایکروسافت 365 با یک آیکون جدید، ظاهر جدید و حتی ویژگیهای بیشتر تغییر خواهند یافت.
مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد این تغییر را در نوامبر 2022 انجام دهد، بنابراین زمان زیادی تا پیوستن نام آفیس به خاطرهها باقی نمانده است.
مایکروسافت تصریح کرده که بنا نیست به واسطه این تغییر نام و برند، برنامههای محبوب مجموعه آفیس از جمله Word و PowerPoint و Excel از بین بروند. این شرکت فقط میخواهد آفیس را زیر چتر مایکروسافت 365 خود قرار دهد. همچنین، این تغییر نام کاربران را از خرید و دانلود Office 2021 منع نمیکند و این مجموعه همچنان در دسترس کاربران خواهد بود.
یک تغییر غیرضروری توسط مایکروسافت!
تصمیم مایکروسافت برای تغییر نام مجموعه آفیس به مایکروسافت 365 تاحدودی شوکه کننده است. کلمه “مایکروسافت آفیس” در طول سالها به یک برند تجاری شناخته شده (هم در دنیای تجارت و هم در بین افراد عادی) تبدیل شده و معلوم نیست چرا مایکروسافت تصمیم گرفته با در این برند تغییر ایجاد کند.
از طرف دیگر، کلمه “آفیس” چراغ امیدی برای کسانی است که ترجیح میدهند به جای پرداخت هزینه اشتراک Microsoft 365 و دریافت یک محصول مبتنی بر فضای ابری، مجموعهای نرم افزاری را به معنای واقعی کلمه خریداری کرده و مالک آن شوند. بنابراین، اکنون که برند آفیس با مایکروسافت 365 ادغام میشود، ممکن است افراد در مورد اینکه کدام برنامهها مبتنی بر فضای ابری و کدام یک مستقل هستند، دچار آشفتگی شده و گیج شوند.
و با توجه به اینکه تنها حدود یک ماه تا اجرایی شدن تصمیم مایکروسافت باقی مانده، به نظر میرسد زمان کافی برای اطلاعرسانی صحیح به عموم کاربران وجود ندارد. حال، با چنین شرایطی باید دید که آیا این تغییر برند مردم را گیج خواهد کرد یا اینکه کاربران به راحتی میتواند به راحتی با آن کنار بیایند.