اکثر مانیتورهایی که مخصوص بازی تولید می شوند، بین 24 تا 34 اینچ هستند، به همین دلیل هم بود که مانیتور 65 اینچی انویدیا به نام BFGD یا Big Format Gaming Display (نمایشگر گیمینگ با فرمت بزرگ)، در نمایشگاه CES توانست توجه زیادی را به سمت خود جلب کند. البته متأسفانه، در آن زمان هیچ تاریخی برای عرضه این محصول اعلام نشده بود.
انویدیا روز دوشنبه و در پایان رویداد هفتگی کامپیوتکس در تایپه اعلام کرد که این صفحه نمایش بزرگ تا پایان سال جاری میلادی روانه فروشگاه ها خواهد شد که با توجه به زمان معرفی اولیه آن، تأخیر نسبتاً زیادی است.
پیش از این در پایان کنفرانس مطبوعاتی انویدیا گفته شده بود که BFGD تا پایان تابستان عرضه خواهد شد، اما بریان دل ریزو، مدیر روابط عمومی انویدیا، به CNet گفته که در واقع سقف زمانی در نظر گرفته شده برای عرضه این نمایشگر گیمینگ بزرگ، پایان سال 2018 است.
BFGD در کنار HP، Asus و Acer طراحی شده است. این نمایشگر به لطف مجهز بودن به تکنولوژی G-Sync انویدیا که از نرخ های نوسازی متغیر برای جلوگیری از بریده بریده شدن تصویر استفاده می کند، به معنای واقعی کلمه به عنوان یک مانیتور مخصوص بازی شناخته می شود.
جالب است بدانید که این شرکت ادعا کرده صفحه نمایش مذکور از همان تاخیر زمانی فوق العاده پایینی که در مانیتورهای رایانه ای مجهز به G-Sync با اندازه ای نصف ابعاد BFGD دیده می شود، برخوردار خواهد بود که قابلیت بسیار جالب توجهی است.
این مانیتور از نرخ نوسازی ذاتی 120 هرتزی برخوردار می باشد، به این معنی که تصویر نمایش داده شده در آن 120 بار در هر ثانیه تجدید می شود. اکثر مانیتورهای بازی دارای نرخ نوسازی 144 هرتزی هستند، اما باید اعتراف کرد که فدا کردن 24 هرتز از نرخ نوسازی، برای بزرگ تر شدن 30 اینچی مانیتور، اصلاً مسئله بدی نیست.
بر خلاف تقریباً همه مانیتورهایی که در حال حاضر در دسترس هستند، BFGD از محدوده دینامیکی بالا (HDR) برای بازی ها و سایر منابع ویدیویی پشتیبانی می کند و این کار را تنها به نگاشت محتوای HDR به سطوح روشنایی پایین تر و محدوده کوچک تر، خلاصه نکرده است.
و البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که وضوح تصویری BFGD به صورت 4K است.