شرکتهای Strategy Analyticsو Counterpoint دادههای جالبی در مورد میزان فروش جهانی گوشی های هوشمند در نیمسال دوم 2019 بدست آوردند که نسبت به سال گذشته کاهش فروش را نشان میدهد. اما علیرغم این کاهش جهانی، سامسونگ و هواوی شاهد افزایش متوسط فروش و سهم بازار هستند. طبق تحقیق شرکت Strategy Analytics، فروش جهانی 2.6 درصد کاهش پیدا کرده در حالی که سامسونگ 1.9 درصد افزایش، هواوی 1.7 درصد افزایش و اپل نسبت به سال گذشته 0.7 کاهش فروش را تجربه کرده است. این درصدها به 76.3 میلیون فروش گوشی سامسونگ، 58.7 میلیون گوشی هواوی و 38 میلیون فروش گوشی آیفون تبدیل میشود.
شیائومی و اوپو پشت سر سه تولیدکننده برتر گوشی هوشمند در جهان قرار دارند که به ترتیب 9.4 درصد و 8.7 درصد سهم بازار را در اختیار دارند و هر دو شرکت اندکی افزایش سهم را تجربه کردهاند. با این حال، میزان کل فروش اوپو کاهش پیدا کرد در حالی که اعداد و ارقام درباره شیائومی همان روند سال گذشته را نشان میدهد. تحقیقات Counterpoint تقریباً داده های مشابهی با جزئیات بیشتر برای بقیه برندهای موجود در 10 برند برتر ارائه میدهد. سهم بازار سامسونگ حدود 20 درصد، هواوی تقریبا 16 درصد و اپل کمی بیشتر از 10 درصد سهم بازار را در اختیار دارد.
طبق تحقیقات شرکت Counterpoint، هر سه تولیدکننده اصلی تجهیزات نسبت به سال گذشته سهم کمتری در بازار دارند. برخلاف گزارشStrategy Analytics، فروش جهانی 1.2 درصد کاهش را نشان میدهند.
جالب اینجاست که شرکت HMD Global با 20 درصد فروش بیشتر در نیم سال دوم 2019 در مقایسه با نمسال دوم سال 2018 رتبه نهم را در رده بندی جهانی بدست آورد. لنوو و ویوو نیز افزایش متوسطی را در فروش ثبت کردهاند و این در حالیست که ال جی در تلاش است تا برند خود را زنده و پابرجا نگه دارد. رشد 848 درصدی شرکت Realme هم طبیعی است چرا که اولین گوشی هوشمند این شرکت در نیمسال دوم سال گذشته عرضه شد.