دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: سونی تبلیغات را وارد بازی های پلی استیشن می‌کند!
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > بازی و سرگرمی > اخبار بازی > سونی تبلیغات را وارد بازی های پلی استیشن می‌کند!
اخبار بازی

سونی تبلیغات را وارد بازی های پلی استیشن می‌کند!

حسین محمودزاده 3 اردیبهشت 1401 ساعت 20:43
زمان مطالعه: 7 دقیقه
تبلیغات در بازی های پلی استیشن
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

این روزها تبلیغات را همه جا می‌توانید ببینید؛ از رادیو و تلویزیون گرفته تا ویدیوهای یوتیوب و داخل اپ‌های موبایلی. اما تاکنون در داخل بازی‌ها معمولاً‌ خبری از تبلیغات نبوده است. روندی که ظاهراً قرار است تغییر کند و سونی به فکر افتاده تا تبلیغات را به داخل بازی‌های پلی استیشن هم منتقل کند. سیاستی که می‌تواند در ادامه توسط مایکروسافت نیز به کار گرفته شود.

سونی تبلیغات را به داخل بازی‌ها می‌آورد

بر اساس گزارش جدید بیزینس اینسایدر، سونی به دنبال این است که تبلیغات را در بازی‌های پلی استیشن به گونه‌ای جاسازی کند که برای بازیکنان طبیعی باشد. این خبرگزاری پیش از این هم اعلام کرده بود که مایکروسافت به دنبال راهی برای گنجاندن تبلیغات در بازی‌ها بدون ایجاد اختلال در تجربه گیم‌پلی است. بنابراین هیچ جای تعجبی ندارد که سونی هم چنین رویکردی داشته و هدف مشابهی را دنبال کند.

در حال حاضر، در منوهای پلی‌استیشن می‌توان تبلیغاتی را مشاهده کرد که توسط توسعه‌دهندگان و برای تبلیغ بازی‌هایشان استفاده می‌شود. همچنین در برنامه‌های ویدیویی مانند یوتیوب و برنامه‌های شنیداری مانند اسپاتیفای (اگر حساب رایگان دارید) تبلیغات به وفور یافت می‌شوند. در ادامه این روند، مطمئناً دیدن تبلیغات در داخل بازی‌های رایگان اصلاً عجیب نیست و دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد.

پلی استیشن 5

سونی چه برنامه‌ای برای گنجاندن تبلیغات در داخل بازی‌های پلی استیشن دارد؟

سونی با همکاری برخی شرکای خود سعی دارد تا تبلیغات را بدون ایجاد اختلال در تجربه گیمینگ، داخل بازی‌ها وارد کند. بنابراین، قرار نیست در میانه بازی شاهد پخش پیام‌های بازرگانی باشیم! بلکه، این تبلیغات در منوها یا در عناصری در داخل بازی (مانند پوسترهای روی دیوار و …) قرار داده خواهند شد که هیچ الزامی برای تعامل با آن‌ها نداشته باشید. در واقع، سونی نمی‌خواهد گیمرها را مجبور به تماشای تبلیغات یا انجام کاری در این راستا کند. چرا که مطمئناً چنین کاری می‌تواند به روند گیم‌پلی خلل وارد کرده و بازیکن‌ها را فضای بازی دور کند.

به عنوان مثال، این تبلیغات می‌توانند روی بیلبوردهای دیجیتالی عناوین ورزشی مانند Madden و FIFA یا در منوی اولیه بازی قرار داده شوند تا گیمرها در صورت تمایل بتوانند روی آن‌ها کلیک کرده و اطلاعات بیشتری کسب کنند.

حتی ممکن است مانند بازی‌های موبایلی، در ازای تماشای تبلیغات، جوایزی مانند پول درون بازی یا برخی آیتم‌های تزئینی دریافت کنید. به گزارش بیزینس اینسایدر، سونی به دنبال این است که مطمئن شود اطلاعات شخصی مانند نام و آدرس ایمیل کاربران پلی استیشن از طریق تبلیغات جمع‌آوری نخواهند شد.

پروژه تبلیغات درون بازی سونی احتمالاً تا پایان سال 2022 عملی خواهد شد. بنابراین، اگر اهل بازی‌های رایگان و اغلب آنلاین هستید، می‌توانید انتظار داشته باشید که به زودی شاهد تبلیغات در حین بازی کردن باشید.

تبلیغات در بازی های پلی استیشن

تبلیغات درون بازی چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد؟

در حال حاضر، به نظر می‌رسد سونی و مایکروسافت به دنبال ارائه تبلیغات درون بازی‌ها هستند اما در عین حال بر روی تجربه کاربر تمرکز دارند. تاکنون درج تبلیغات درون بازی‌های کنسولی سابقه نداشته و خوب است که می‌ببینیم شرکت‌هایی مانند سونی و مایکروسافت بی‌گدار به آب نمی‌زنند و حقوق مصرف کنندگان خود را که در این مورد گیمرها هستند، در نظر دارند.

با این حال، تجربه به ما نشان داده که خیلی چیزها به سرعت می‌توانند تغییر کنند! برای مثال یوتیوب در ابتدا تنها یک تبلیغ قبل از ویدیوها نمایش می‌داد، سپس آن را به دو تبلیغ افزایش داد و اکنون در برخی ویدیوها هر چند دقیقه یکبار شاهد نمایش تبلیغات هستیم! بنابراین، پیش‌بینی اینکه در آینده، شرکت‌های بازیساز ممکن است به طور کامل بازی‌هایشان را پر از تبلیغات کنند، اصلاً دور از ذهن نیست.

این روزها هزینه تولید بازی‌های بزرگ و در اصطلاح AAA به شدت بالا رفته و به خصوص شرکت‌هایی که بازی رایگان تولید می‌کنند، همواره به دنبال راهی برای کسب درآمد هستند تا بتوانند درآمدزایی داشته و به بقای خود ادامه دهند. بنابراین، نمی‌توان به نمایش تبلیغات در بازی‌ها ایراد گرفت، اما نگرانی ما و گیمرهای سراسر جهان این است که تبلیغات آنچنان برای توسعه‌دهندگان و ناشران بازی اهمیت پیدا کند که تجربه بازی‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

شرکت‌ها همچنین باید مراقب به هم خوردن تعادل بازی‌هایشان هم باشند. به این معنی که اگر قرار باشد گیمرها در قبال تماشای تبلیغات پاداش دریافت کنند، این پاداش نباید به نحوی باشد که روند عادی گیم‌پلی را بی‌ارزش کرده و کسانی را که بر روی انجام حرفه‌ای بازی و پرورش استعدادشان تمرکز دارند، ناامید کند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، کسانی که از تبلیغات درون بازی خوششان نمی‌آید و دوست ندارند آن‌ها را تماشا کنند، در موضع ضعف قرار گرفته و تجربه بازی برایشان سخت‌تر خواهد شد.

تبلیغات در بازی های پلی استیشن

اما در هر حال، به نظر نمی‌رسد سونی بخواهد در این مورد ریسک کرده و جایگاه فعلی خود را در بازار کنسول‌های بازی به خطر بیندازید. بنابراین، می‌توانیم امیدوار باشیم که هر تغییری هم که در حال رخ دادن باشد، کاملاً تدریجی بوده و بازخورد گیمرها را مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آیا اضافه کردن تبلیغات به بازی‌ها حرکت درستی است؟

سونی به دنبال اضافه کردن تبلیغات به بازی‌های پلی استیشن است تا توسعه دهندگان را تشویق به ساخت بازی‌های رایگان برای کنسول‌هایش کند. اقدامی که در صورت اجرای صحیح، در نهایت می‌تواند فروش کنسول‌های پلی استیشن را نیز افزایش دهد. بازی‌های رایگان پلی استیشن تا پایان سال 2022 احتمالاً چهره‌ای متفاوت به خود خواهند گرفت اما تا زمانی که تبلیغات درون بازی پررنگ‌تر از چیزی که باید باشد نشده و روند گیم‌پلی را تحت تأثیر قرار ندهد، نه تنها هیچ ضرری نخواهد داشت بلکه می‌تواند باعث رونق گرفتن هر چه بیشتر صنعت بازی‌های ویدیویی شود.

نظر شما چیست؟ آیا با اضافه شدن تبلیغات به بازی‌ها و در نتیجه آن، بیشتر شدن تعداد عناوین رایگان پلی استیشن موافق هستید؟ نظرات خود را حتماً از طریق بخش کامنت‌ها با ما و دیگر خوانندگان دیجی رو در میان بگذارید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: اخبار بازی, سونی
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی Fast Startup چیست Fast Startup یا راه‌اندازی سریع ویندوز چیست و چگونه کار می‌کند؟
مقاله بعدی اوپو رنو 7 لایت فایو جی بررسی کوتاه اوپو رنو 7 لایت فایو جی؛ گوشی ارزان با اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • خرید ساعت گارمین
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • خرید بیت کوین
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • تور روسیه
  • چاپ لیبل
  • خرید لایک
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

شیائومی سیوی 5 پرو

شیائومی سیوی 5 پرو معرفی شد؛ فراتر از یک میان‌رده و نزدیک به پرچمدار!

برنامه‌های سامسونگ در ویندوز

دیگر نیازی به گلکسی بوک نیست! برنامه‌های سامسونگ در ویندوز هم ارائه شدند

آنر 400 و آنر 400 پرو

آنر 400 و آنر 400 پرو رسما رونمایی شدند؛ خیز دوباره آنر برای فتح بازارهای جهانی

مطالب مرتبط

MSI Claw A8
اخبار بازیاخبار سخت افزار

MSI Claw A8 معرفی شد؛ نسل جدید کنسول‌های دستی با پردازنده‌های اینتل و AMD

2 خرداد 1404 ساعت 17:55
سونی اکسپریا 1 مارک 7
اخبار تلفن همراهسونی

سونی اکسپریا 1 مارک 7 از راه رسید؛ دوربین اولتراواید جدید، صدای بی‌نظیر و باتری با عمر 4 ساله!

23 اردیبهشت 1404 ساعت 17:15
بهترین رونمایی های بازی های ویدیویی
اخبار بازیمنتخب

10 مورد از بهترین رونمایی های بازی های ویدیویی که تاریخ‌ساز شدند

22 اردیبهشت 1404 ساعت 23:05
بازی Mafia: The Old Country
اخبار بازی

بررسی مشخصات سیستم مورد نیاز بازی Mafia: The Old Country

21 اردیبهشت 1404 ساعت 11:36

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور