دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: تسلا راهی برای تولید خودروهای الکتریکی ارزان پیدا کرده است
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > دنیای خودرو > تسلا راهی برای تولید خودروهای الکتریکی ارزان پیدا کرده است
دنیای خودرو

تسلا راهی برای تولید خودروهای الکتریکی ارزان پیدا کرده است

حسین محمودزاده 21 فروردین 1402 ساعت 19:43
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خودروی الکتریکی تسلا
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

محبوبیت خودروهای الکتریکی روز به روز در حال افزایش است، اما با این حال، این فناوری همچنان بسیار گران بوده و از دسترس اغلب خریداران خارج است. با اینکه برخی از تولیدکنندگان چینی مانند BYD در حال کار بر روی مدل‌های مقرون به صرفه‌تر برای تغییر این وضعیت هستند، اما تلاش‌های آن‌ها تاثیری بر بازارهای اروپایی و آمریکا ندارد. در چنین شرایطی خبر رسیده که خوشبختانه تسلا راه حلی برای مشکل خودروهای برقی مقرون به صرفه دارد. با دیجی رو همراه باشید.

استفاده تسلا از باتری‌های آهنی برای کامیون‌های نیمه الکتریکی و خودروهای برقی مقرون به صرفه

تسلا اخیراً اعلام کرده که قصد دارد از فناوری باتری‌های لیتیوم فسفات آهن (LFP) در کامیون‌های نیمه الکتریکی و خودروهای برقی مقرون به صرفه خود استفاده کند. ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت، همواره مدافع سرسخت باتری‌های LFP بوده که عمدتاً توسط شرکت‌های چینی تولید می‌شوند. در ماه مارس، ماسک اظهار داشت که «اکثریت قریب به اتفاق کارهای سنگین در زمینه برقی‌سازی بر عهده سلول‌های باتری مبتنی بر آهن خواهد بود.»

خودروی الکتریکی تسلا

تسلا در جدیدترین شماره از Master Plan که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داده که باتری‌های LFP برای کامیون‌های الکتریکی سنگین “کوتاه برد” که “نیمه سبک” نامیده می‌شوند، استفاده خواهند شد. البته، این شرکت هنوز جزئیات بیشتری از جمله تاریخ عرضه را برای این نوع خودروهای الکتریکی ارائه نکرده است. در دسامبر سال گذشته، تسلا عرضه کامیون‌های نیمه الکتریکی خود با برد رانندگی 500 مایلی در هر بار شارژ را که از باتری‌های مبتنی بر نیکل استفاده می‌کنند، آغاز کرد. این خودروساز پیش از این نیز برنامه‌هایی را برای عرضه مدل‌هایی با برد 300 مایلی اعلام کرده بود.

خودروهای الکتریکی کوچک تسلا هم قرار است در آینده از باتری‌های LFP با ظرفیت 53 کیلووات ساعت در مقایسه با ظرفیت 75 کیلووات ساعتی مدل Y و مدل 3 کنونی استفاده کنند. این شرکت همچنین قصد دارد هزینه تولید خودروهای آینده خود را که در کارخانه‌های مکزیک و برخی کشورهای دیگر تولید می‌شوند، تا 50 درصد کاهش دهد. تسلا تلاش می‌کند تا از باتری‌های LFP در خودروهای سایز متوسط ​​خود، یعنی مدل 3 و مدل Y نیز استفاده کند، اما هنوز هیچ جدول زمانی‌ای برای این کار ارائه نکرده است. در حال حاضر، این شرکت در اکثر خودروهای مدل 3 و مدل Y خود که در ایالات متحده فروخته می‌شوند، از باتری‌های مبتنی بر نیکل استفاده می‌کند.

خودروی الکتریکی تسلا

طرفداران فن آوری LFP، از جمله شخص ایلان ماسک، استدلال می‌کنند که فراوانی و هزینه کمتر آهن باعث می‌شود تا مزایای باتری‌های LFP در مقایسه با معایبی که باعث شده پذیرش آن‌ها در سطح جهانی محدود شود، بیشتر باشد. درست است که این باتری‌ها بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند و معمولاً انرژی کمتری نسبت به باتری‌های مبتنی بر نیکل نگه می‌دارند و در نتیجه برد کوتاه‌تری دارند، اما با این حال، سلول‌های LFP در مقایسه با سلول‌های مبتنی بر نیکل، خطر آتش سوزی کمتری دارند. تسلا در حال حاضر باتری‌های LFP مورد نیاز خود را از شرکت چینی Contemporary Amperex Technology که هیچ کارخانه‌ای در ایالات متحده ندارد، تامین می‌کند. البته، تامین کننده کره‌ای تسلا، یعنی شرکت LG Energy Solution هم برنامه‌هایی برای تولید باتری‌های LFP در کارخانه خود در آریزونا دارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: تسلا, خودروی الکتریکی
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی اسنپدراگون 8 نسل 3 اسنپدراگون 8 نسل 3 پردازنده گرافیکی به مراتب قوی‌تری خواهد داشت
مقاله بعدی اگزینوس 2500 سامسونگ مشغول بهینه‌سازی پردازنده گرافیکی AMD برای اگزینوس 2500 است
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر؛ گام بلند هواوی به سوی استقلال و نوآوری

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال؛ قدرت بهتر است یا هوش؟!

آپدیت جدید گلکسی واچ

آپدیت جدید گلکسی واچ ویژگی Now Bar را به ساعت‌های سامسونگ می‌آورد

مطالب مرتبط

Luxeed R7
دنیای خودروهواوی

معرفی Luxeed R7؛ شاهکار جدید هواوی و چری در دنیای خودروهای الکتریکی

31 فروردین 1404 ساعت 11:06
رنو 5 توربو 3E
دنیای خودرو

بازگشت خودروی افسانه‌ای؛ رنو 5 توربو 3E، یک هاچ‌بک پرقدرت مدرن خواهد بود!

4 فروردین 1404 ساعت 23:39
AITO M8
دنیای خودروهواوی

انتظارها به پایان رسید! شاسی‌بلند هوشمند هواوی AITO M8 ماه آینده عرضه می‌شود

15 اسفند 1403 ساعت 17:59
شیائومی SU7 اولترا
دنیای خودروشیائومی

رکوردشکنی شیائومی SU7 اولترا با سرعت 359.71 کیلومتر بر ساعت!

25 آبان 1403 ساعت 17:20

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور