اگر پیگیر اخبار گوشیهای هوشمند بوده باشید حتماً اطلاع دارید که شرکت چینی هواوی قرار است تا چند روز آینده از جدیدترین پرچمدار خود با نام هواوی پی 30 (در چند مدل مختلف) رونمایی کند که یکی از مهمترین ویژگیهای آن، دوربین پریسکوپی جدید با قابلیت بزرگنمایی حداقل 5 برابری است. هواوی برای افزایش فروش گوشی جدید خود سعی کرده تا در تبلیغات خود تمرکز زیادی بر روی این دوربین و قابلیتهای آن داشته باشد و همین چند روز پیش بود که شاهد انتشار چند پوستر تبلیغاتی با محوریت بزرگنمایی دوربین بودیم. اما ظاهراً تصاویری که در این پوسترها استفاده شده بود، توسط خود گوشی گرفته نشده بودند و هواوی از تصاویر دیگری برای این کار استفاده کرده بود. در ادامه با دیجی رو همراه باشید.
به تازگی مشخص شده که این تصاویر تبلیغاتی توسط گوشی هواوی پی 30 ای پی 30 پرو گرفته نشده است، هر چند که در کمپین تبلیغاتی هواوی تمرکز بسیار زیادی بر روی آنها شده بود. یکی از کاربران کنجکاو با جستجو در فضای وب متوجه شده که یکی از تصاویر (تصویر پسرک به همراه اردکها) توسط عکاسی حرفهای و توسط دوربین DSLR ثبت شده است. تصویر قله آتشفشان هم پیش از این در اینترنت وجود داشته و مربوط به حدود یک دهه گذشته است!
مطمئناً هواوی تنها شرکتی نیست که در تبلیغات خود از عکسهای گرفته شده با دوربینهای حرفهای DSLR استفاده کرده است، اما نکته اینجاست که این کمپانی چینی باید در مورد منبع تصاویر شفافسازی بیشتری میکرد نه اینکه طوری القاء کند که عکسها توسط گوشیهای پرچمدار جدیدش گرفته شدهاند. با اینکه تنها منبع دو مورد از تصاویر استفاده شده توسط هواوی تاکنون فاش شده است، اما مطمئناٌ با کند و کاو در اینترنت و منابع مختلف میتوان نسخه اصلی بقیه تصاویر را هم پیدا کرد.