انویدیا نخستین محصول از همکاری خود با یونیتی را در زمینهی بهکارگیری تکنولوژی ویآر (VRWorks) روی موتورهای بازی سازیِ کمپانیها معرفی کرد. آخرین موتور یونیتی همراه با چهار پلاگین سازگار با کارت گرافیکهای سری پاسکال (Pascal) عرضه خواهد شد.
VRWorks برای ارتقای سطح کیفیت و قدرت بخشیدن به بازیهای واقعیت مجازی که بر روی کارت گرافیکهای انویدیا اجرا میشود طراحی شده و رقیب مستقیم AMD’s LiquidVR به شمار می رود. هر دو ضعفهای اصلی مشترکی دارند. انویدیا اعلام کرد: موتور یونیتی مدل Unity Engine 2017.1.0 Beta 2 یک قدم رو به جلو برای آوردن تکنولوژی VRWorks بین مردم است، یا حداقل برای آن دسته از کسانی که نسل کنونی هدستهای واقعیت مجازی را برای کامپیوتر خریداری کردهاند و یکی دوتا کارت گرافیک سری پاسکال روی سیستم خود دارند.
انویدیا راجع به آخرین محصول موتور یونیتی توضیح داد: این محصول به همراه پشتیبانی برای چهار تکنولوژی اصلی VRWorks به وسیلهی پلاگینهای رسمی عرضه می شود که از طریق فروشگاه یونیتی (Unity Asset Store) در دسترس هستند. نخستین ویژگی برای کسانی که سیستمی با چند کارت گرافیک (multi-GPU) دارند، حیاتی است: ویآر اسالآی (VR SLI). همانطور که از اسم آن برمیآید، این ویژگی به توسعهدهنگان اجازه میدهد که عملکرد سیستمهای چند کارت گرافیکی را با اختصاص دادن چند کارت گرافیک به یک چشم، تقویت کنند. در مقایسه با سیستم کنونی که فقط امکان استفاده از یک کارت گرافیک برای یک چشم را میدهد، یک بهبود است که به دوتا افزایش یافته.
پلاگین دوم فقط یک ویژگی مرتبط با ردندرینگ است که شامل پشتیبانی برای پردازندههای گرافیکی مکسوِل (Maxwell) میشود. سایه اندازِ چند رزولیشنی (Multi-resolution shading) از قابلیتهای تابش چندگانهی مکسول یا معماریهای گرافیکهای مدل بالاتر برای رندر کردن تصویر در رزولیشنهای مناسب برای تراکم پیکسلی صفحه استفاده میکند، و این کار را در یک مسیر تنها برای تقویت عملکرد چشمگیر در مقایسه با روش مسیر چندگانه انجام میدهد.
سایه انداز منطبق با لنز، برای کار کردن به یک کارت گرافیک سری پاسکال نیاز دارد. فرض کنید شما یک کارت گرافک سازگار با این ویژگی دارید، وعده انویدیا به شما، بهبودهایی روی سایه انداز چند رزولیشنیِ سازگار با مکسول است که از طریق رندر کردن روی یک سطح، تصویر خروجی نهایی اصلاح شده با لنز را تخمین میزند. به این معنی که آن پیکسلهایی که در طول پروسهی warping دور انداخته شدند، میتوانند کلاً خارج از پروسهی رندر باقی بمانند. و این یک تقویت عملکرد دیگر است.
در آخر، پلاگین استریوی تک مسیره (single-pass stereo plugin) دوباره یک ویژگی مختص به سری پاسکال است که یا دو برابر شدن پیچیدگی هندسی را بدون افت عملکرد وعده میدهد یا یک افزایش عملکرد برای پیچیدگی هندسی یکسان. انویدیا توضیح داد:
این تکنولوژی به کارت گرافیک اجازه میدهد اول هندسه را رسم کند و بعد هر دو تصویر چشم چپ و راست را نمایش دهد، که این خیلی مؤثر است.
تمام پلاکینها هم اکنون از سایت توسعه دهندهی انویدیا در دسترس هستند، اما مدتی زمان میبرد تا توسعهدهندگان شروع به استفاده از آنها روی بازیها کنند.