یکی از چیزهایی که شاید نویسندگان بخواهند بدانند این است که چقدر زمان صرف نوشتن میکنند. اگر از مایکروسافت ورد استفاده میکنید، فهمیدن این موضوع خیلی راحت است. زمانی که شروع به کار کردن روی یک سند یا داکیومنت میکنید، ورد تایمری را آغاز میکند. وقتی آن فایل را ذخیره میکنید، ورد زمانی که صرف کار کردن روی آن فایل کردهاید را نیز ذخیره میکند. هر باری که روی فایل کار کرده و دوباره ذخیرهاش میکنید، ورد آن زمان جدید را به زمان قبلی اضافه میکند. این کار در انتها زمان کلیای که صرف ویرایش فایل شده است را حساب میکند. شما میتوانید به آسانی میزان زمانی که صرف ویرایش یک سند شده و همینطور اطلاعاتی مانند اینکه آخرین بار چه زمانی سند دستکاری یا پرینت شده است را از طریق ورد یا File Explorer بدست بیاورید.
این اطلاعات برای زمانی که میخواهید بدانید روی یک داکیومنت چقدر کار کردهاید بسیار کارامد خواهد بود، مخصوصا اگر بخواهید زمان کارکردتان را به مشتری یا رئیستان گزارش بدهید.
نکتهای که باید به آن توجه داشت این است که ورد صرفا زمانهایی که روی فایل کار انجام میدهید را ذخیره نمیکند، بلکه به طور کلی زمان باز بودن فایل را حساب میکند. بنابراین اگر صبح یک سند را باز کرده و تا آخر شب نبندید، این زمان توسط تایمر محاسبه خواهد شد!
زمان ویرایش را از طریق خود فایل ورد پیدا کنید
اگر سند را باز کردهاید، در منو بر روی گزینهی File بزنید.
در نوار کناریای که باز میشود بر روی گزینهی info بزنید ( به احتمال زیاد وقتی گزینهی File را انتخاب میکنید، گزینهی info به صورت پیشفرض خودش انتخاب شده است).
گزینهی info اطلاعات مختلفی را در مورد سندتان نشان میدهد. در زیر قسمت properties، مقدار Total Editing Time یا همان کل زمان ویرایش را مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که ورد همواره زمان را به دقیقه نشان میدهد، نه ساعت و ثانیه.
پیدا کردن زمان ویرایش از طریق File Explorer
برای پیدا کردن این اطلاعات میتوانید اصلا فایل ورد را باز نکنید. به جای آن، میتوانید با کلیک چپ کردن بر روی فایل و انتخاب گزینهی properties به این اطلاعات دست پیدا کنید.
در پنجرهی properties، بر روی تب Details کلیک کنید. کمی صفحه را به پایین اسکرول کرده تا گزینهی Total Editing Time یا همان کل زمان ویرایش را مشاهده کنید.