شاید فکر کنید که بوگاتی دیوو، ماشینی با قیمت حدود 6 میلیون دلار، گرانقیمتترین خودرویی باشد که در بازار وجود دارد؛ اما واقعیت این است که نادر بودن و اختصاصی بودن هرچیزی، میتواند قیمت آن را دهها برابر کند!
در ماه آگوست امسال، یک مدل از ماشینهای فراری، یعنی GTO 250، با قیمت 70 میلیون دلار معامله شد؛ در حالیکه زمانی که این خودرو در سال 1964 تولید شد، با قیمت 18هزار دلار به فروش رسید.
این موضوع، نشان از تمایل انسانها برای خاص بودن و متظاهر ساختن قدرتشان دارد. این مدل فراری در بین سالهای 1962 تا 1964 تولید میشد و در این دو سال هم فقط 36 نسخه از آن به فروش رسید. در حالی که ممکن است ده ها ماشین بهتر از فراری جی تی او 250 وجود داشته باشند، این نسخه از فراری تبدیل به خواستنیترین اتومبیل حال حاضر جهان شده و افراد بسیاری از آنها به عنوان سرمایه استفاده میکنند؛ سرمایهای که در طی یک سال به طور متوسط حدود 30 درصد سود دارد و البته داشتن یک فراری جی تی او 250، خیلی جذابتر از داشتن یک حساب بانکیست!
البته این به معنی ضعیف بودن این خودرو نیست. این خودرو در زمان عرضه، بسیار قدرتمند بود و موفقیت آن در مسابقات نیز حاکی این موضوع است. علاوه بر این، زمانی که شما به یک فِراری کلاسیک فکر میکنید، ناخودآگاه قیافهی GTO 250 در ذهن شما نقش میبندد؛ در واقع این ماشین میتواند به عنوان بزرگترین و قدرتمندترین نماد برند فراری تلقی شود.
به گفتهی مارسل ماسینی، یکی از کارشناسان متخصص در زمینهی فراریهای کمیاب، این خودرو در دو تا سه سال آینده قیمتی بالغ بر 100میلیون دلار خواهد داشت. این یعنی دیوید مکنیل، خریدار این ماشین و یکی از معدود انسانهایی که میتواند خود را مالک یکی از زیباترین ماشینهای تمام دورانها از لحاظ طراحی بنامد، ضرری نکرده، بلکه فقط سرمایهگذاری بهتری از ما کرده است!