خشم مشتریان چینی از سامسونگ؛ زانو زدن بی‌موقع کار دست کره‌ای‌ها داد!

ناکامی شرکت سامسونگ با گلکسی نوت 7 ضرر زیادی را به کره‌ای‌ها وارد خواهد کرد، اما اگر پرچم‌دار آینده‌ی این شرکت، گلکسی اس 8، گوشی هوشمندی بی‌نقص باشد، ممکن است جلوی ضررهای ناشی از ناکامی گلکسی نوت 7 در بلند مدت گرفته شود. در همین حال، سامسونگ هنوز باید برای قانع کردن بیش از یک میلیون دارنده‌ی گلکسی نوت 7 نسبت به باز پس دادن فبلت خود، تلاش کند.

بیشتر بخوانید:

البته هم چنان بسیاری از مشتریان وفادار این شرکت، علی‌رغم مشکلات گلکسی نوت 7، اسمارت فون‌های آینده‌ی خود را نیز از برند سامسونگ انتخاب خواهد کرد. برای مثال، در کشور چین بسیاری از شریکان خرده فروش و توزیع کنندگان همکار سامسونگ، تصمیم گرفته‌اند تا پشتیبانی از تولیدات این شرکت را ادامه دهند.

سامسونگ نیز برای قدردانی از این حمایت، مراسمی را در یکی از شهرهای کشور چین برگزار کرد و از این توزیع کنندگان برای شرکت در این مراسم دعوت نمود. در جریان این مراسم، به منظور تشکر از توزیع کنندگانی که با وجود مشکلات گلکسی نوت 7 به پشتیبانی از برند سامسونگ ادامه خواهند داد، تمام مسئولین سامسونگ حاضر در مراسم، به علاوه‌ی سایر کارکنان، در مقابل حضار زانو زدند.

متأسفانه زانو زدن در کشور چین رفتار چندان مقبولی به حساب نمی‌آید و تنها تحت شرایط خاصی جایز می‌باشد. بنابراین، این خبر که بسیاری از مشتریان چینی تصمیم گرفته‌اند تا وفاداری خود نسبت به محصولات این شرکت کره‌ای را فراموش کنند، تعجب برانگیز نیست.

در کشور چین، افراد تنها در برابر خداوند، برای دعا یا شکر کردن نعمتی که برآورده شده است، زانو می‌زنند. زانو زدن در برابر والدین هم در مناسبت‌های ویژه مرسوم است.

مشتریان چینی معتقدند که مسئولان چینی سامسونگ که در مقابل توزیع کنندگان محلی زانو زده بودند، مسئولیتی در قبال مشکلات گلکسی نوت 7 نداشته و نباید این اقدام را انجام می‌دادند. رسانه‌های چینی هم چنین عمل زانو زدن را برآمده از جامعه‌ی فئودالی می‌دانند و انجام آن را تنها تحت شرایطی خاص مجاز شمرده‌اند. باید دید که شرکت سامسونگ در قبال اتفاقات پیش آمده چه واکنشی را از خودش نشان خواهد داد.

دیدگاه خود را ثبت کنید