دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: راهنمای انتخاب یک تولیدکننده محتوای خوب
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > رپورتاژ آگهی > راهنمای انتخاب یک تولیدکننده محتوای خوب
رپورتاژ آگهی

راهنمای انتخاب یک تولیدکننده محتوای خوب

واحد تبلیغات 24 بهمن 1398 ساعت 15:21
زمان مطالعه: 5 دقیقه
راهنمای انتخاب یک تولیدکننده محتوای خوب
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

برای شناخت یک تولیدکننده محتوای خوب باید با ویژگی‌های او آشنا شوید. تولید محتوای با کیفیت می‌تواند کسب‌وکار شما را متحول کرده و بهترین سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد.

برای شناخت یک تولیدکننده محتوای خوب ابتدا لازم است با تعریف محتوا و تولید محتوا آشنا شوید. یک محتوای خوب باید از اصولی پیروی کند که در این مقاله به آنها پرداخته می‌شود.

محتوا چیست؟

تعاریف متعددی از محتوا وجود دارد؛ اما در این مقاله به‌طور خلاصه به تعریف جو پولیزی، بنیان‌گذار (content marketing institute) CMI از محتوا اشاره می‌کنیم.

«محتوا اطلاعاتی ترغیب‌کننده و جذاب برای اطلاع‌رسانی به مخاطب و ایجاد تعامل با او است.»

در این تعریف سه ویژگی برای محتوا در نظر گرفته شده است:

• اولا اینکه محتوا از جنس اطلاعات است.
• ثانیا اطلاعات ترغیب‌کننده و جذاب است.
• ثالثا هدفش اطلاع‌رسانی به مخاطب و ایجاد تعامل با او است.

تولید محتوا

تولید محتوا پایه و اساس بازایابی محتوا است و باعث بهتر دیده‌شدن برند می‌شود. در واقع هسته اصلی یک وب‌سایت یا یک شبکه اجتماعی، محتوای موجود در آن است؛ و از این بابت خدمات تولید محتوای با کیفیت از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

تولیدکننده محتوا چه کسی است؟

تولیدکننده محتوا کسی است که انواع محتوا اعم از متن، ویدئو، صوت، تصویر و… را با فرم و هدفی مشخص، برای مخاطبی خاص خلق می‌کند؛ و از آن را از طریق یک رسانه مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطب منتشر می‌کند.

به زبان ساده هر شخص یا گروهی که محتوایی تولید می‌کند که باعث رشد و گسترش کسب‌وکاری می‌شود؛ یک تولیدکننده محتوای خوب محسوب می‌شود.

15 ویژگی یک تولیدکننده محتوای خوب

راهنمای انتخاب یک تولیدکننده محتوای خوب1. از مهم‌ترین ویژگی‌های تولیدکننده محتوا رعایت اصول سئو محتوا در آن مثل لیک‌سازی مناسب و مرتبط در متن است.

2. در محتوایش از کلمات کلیدی مناسب، در جای درستی استفاده می‌کند.

3. در انتخاب عنوان حساسیت زیادی به خرج می‌دهد به دلیل اینکه می‌داند اولین چیزی که مخاطب از متن می‌بیند، عنوان آن است. در واقع عنوان به سان دریچه‌ای است که به روی متن باز می‌شود. پس باید به حدی جذاب باشد که بیننده را به خواننده تبدیل کند.

4. او خود را به جای مخاطب می‌گذارد و از دید او و نیازهایش به محتوای ایجاد شده نگاه می‌کند.

5. فردی به روز است؛ در همه زمینه‌ها مطالعه بالایی دارد و مدام در حال یادگیری است. اگر در غیر این صورت باشد از سایر رقبا عقب می‌ماند.

6. محتوایی که ایجاد می‌کند ساختار مناسب و قابل قبولی دارد و اصول نگارشی در آن به خوبی رعایت می‌شود.

7. در مخاطب حس کنجکاوی و اشتیاق و تعامل را به وجود می‌آورد.

8. بعضی از مطالب را تا جای ممکن در قالب داستان مطرح می‌کند به این دلیل که خواندن متنی طولانی برای مخاطب کسل‌کننده نشود.

9. همه تلاشش تاثیرگذار بودن متن و درگیر کردن مخاطب است.

10. در متن‌هایی که مرجع آن انگلیسی است، از ابزارهای مترجم مثل گوگل ترنسلیت استفاده نمی‌کند. و اگر قصد استفاده از آن را دارد به طور کامل متن را ویرایش می‌کند.

11. محتوای معتبر و درست تولید می‌کند؛ تا مرجعی برای کسب اطلاعات در زمینه مدنظر باشد.

12. یک بازاریاب محتوای خوب محتوای ایجاد شده را در رسانه‌های مناسب منتشر می‌کند.

13. از زبانی ساده، روان و شفاف برای تولید محتوا استفاده می‌کند. در واقع قابل فهم بودن متنی که نوشته می‌شود به ارزش محتوای ایجاد شده کمک شایانی می‌کند؛ و باید بتوان پیچیده‌ترین مفاهیم را به سادگی تمام بیان کرد.

14. محتوایی تولید می‌کند که منحصر به فرد است؛ و شبیه آن در هیچ منبعی پیدا نمی‌شود.

15. در محتوایی که خلق می‌کند استفاده از عکس با حجم پایین و کیفیت بالا را فراموش نمی‌کند؛ چون استفاده به جا از عکس باعث ترغیب مخاطب به خواندن ادامه مطلب می‌شود.

موارد مطرح شده فقط بخشی از ویژگی‌های یک تولیدکننده محتوای خوب است و اگر قصد این را دارید که در حوزه تولید محتوا فعالیت کنید، کسب مهارت‌های مرتبط و مطالعه فراوان در هر زمینه‌ای از اصول ورود به دنیای گسترده آن است.

این مقاله به همت آژانس دیجیتال مارکتینگ دیاکوبین تهیه شده است. برای اطلاعات بیشتر و یادگیری اصول تولید محتوا، می‌توانید به آکادمی تولید محتویا دیاکوبین مراجعه کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و دیجی رو هیچ مسئولیتی در قبال محتویات آن ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: تولید محتوا
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی واتس اپ تعداد کاربران پیام‌رسان واتس اپ به 2 میلیارد رسید!
مقاله بعدی شیائومی می 10 پرو شیائومی می 10 و می 10 پرو معرفی شدند؛ دوربین 108 مگاپیکسلی و تراشه اسنپدراگون 865
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر؛ گام بلند هواوی به سوی استقلال و نوآوری

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال؛ قدرت بهتر است یا هوش؟!

آپدیت جدید گلکسی واچ

آپدیت جدید گلکسی واچ ویژگی Now Bar را به ساعت‌های سامسونگ می‌آورد

مطالب مرتبط

خرید از ایکس‌باکس و پلی‌استیشن ترکیه
رپورتاژ آگهی

چطور با کنسول ارزان بازی کنیم؟

17 اردیبهشت 1404 ساعت 15:00
5 نکته مهم هنگام خرید شارژر و پاوربانک که باید بدانید
رپورتاژ آگهی

5 نکته مهم هنگام خرید شارژر و پاوربانک که باید بدانید

17 اردیبهشت 1404 ساعت 11:22
۱۰ استراتژی حرفه‌ای برای خرج کردن یوسی در پابجی موبایل که گیمرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند!
رپورتاژ آگهی

۱۰ استراتژی حرفه‌ای برای خرج کردن یوسی در پابجی موبایل که گیمرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند!

16 اردیبهشت 1404 ساعت 10:19
معرفی لیست فیلم‌ها و سریال‌های شبکه خانگی در سال‌های اخیر
رپورتاژ آگهی

معرفی لیست فیلم‌ها و سریال‌های شبکه خانگی در سال‌های اخیر؛ از شاهکارهای کلاسیک تا «تاسیان»

15 اردیبهشت 1404 ساعت 15:06

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور