راهنمای انتخاب یک تولیدکننده محتوای خوب

برای شناخت یک تولیدکننده محتوای خوب باید با ویژگی‌های او آشنا شوید. تولید محتوای با کیفیت می‌تواند کسب‌وکار شما را متحول کرده و بهترین سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد.

برای شناخت یک تولیدکننده محتوای خوب ابتدا لازم است با تعریف محتوا و تولید محتوا آشنا شوید. یک محتوای خوب باید از اصولی پیروی کند که در این مقاله به آنها پرداخته می‌شود.

محتوا چیست؟

تعاریف متعددی از محتوا وجود دارد؛ اما در این مقاله به‌طور خلاصه به تعریف جو پولیزی، بنیان‌گذار (content marketing institute) CMI از محتوا اشاره می‌کنیم.

«محتوا اطلاعاتی ترغیب‌کننده و جذاب برای اطلاع‌رسانی به مخاطب و ایجاد تعامل با او است.»

در این تعریف سه ویژگی برای محتوا در نظر گرفته شده است:

• اولا اینکه محتوا از جنس اطلاعات است.
• ثانیا اطلاعات ترغیب‌کننده و جذاب است.
• ثالثا هدفش اطلاع‌رسانی به مخاطب و ایجاد تعامل با او است.

تولید محتوا

تولید محتوا پایه و اساس بازایابی محتوا است و باعث بهتر دیده‌شدن برند می‌شود. در واقع هسته اصلی یک وب‌سایت یا یک شبکه اجتماعی، محتوای موجود در آن است؛ و از این بابت خدمات تولید محتوای با کیفیت از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

تولیدکننده محتوا چه کسی است؟

تولیدکننده محتوا کسی است که انواع محتوا اعم از متن، ویدئو، صوت، تصویر و… را با فرم و هدفی مشخص، برای مخاطبی خاص خلق می‌کند؛ و از آن را از طریق یک رسانه مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطب منتشر می‌کند.

به زبان ساده هر شخص یا گروهی که محتوایی تولید می‌کند که باعث رشد و گسترش کسب‌وکاری می‌شود؛ یک تولیدکننده محتوای خوب محسوب می‌شود.

15 ویژگی یک تولیدکننده محتوای خوب

1. از مهم‌ترین ویژگی‌های تولیدکننده محتوا رعایت اصول سئو محتوا در آن مثل لیک‌سازی مناسب و مرتبط در متن است.

2. در محتوایش از کلمات کلیدی مناسب، در جای درستی استفاده می‌کند.

3. در انتخاب عنوان حساسیت زیادی به خرج می‌دهد به دلیل اینکه می‌داند اولین چیزی که مخاطب از متن می‌بیند، عنوان آن است. در واقع عنوان به سان دریچه‌ای است که به روی متن باز می‌شود. پس باید به حدی جذاب باشد که بیننده را به خواننده تبدیل کند.

4. او خود را به جای مخاطب می‌گذارد و از دید او و نیازهایش به محتوای ایجاد شده نگاه می‌کند.

5. فردی به روز است؛ در همه زمینه‌ها مطالعه بالایی دارد و مدام در حال یادگیری است. اگر در غیر این صورت باشد از سایر رقبا عقب می‌ماند.

6. محتوایی که ایجاد می‌کند ساختار مناسب و قابل قبولی دارد و اصول نگارشی در آن به خوبی رعایت می‌شود.

7. در مخاطب حس کنجکاوی و اشتیاق و تعامل را به وجود می‌آورد.

8. بعضی از مطالب را تا جای ممکن در قالب داستان مطرح می‌کند به این دلیل که خواندن متنی طولانی برای مخاطب کسل‌کننده نشود.

9. همه تلاشش تاثیرگذار بودن متن و درگیر کردن مخاطب است.

10. در متن‌هایی که مرجع آن انگلیسی است، از ابزارهای مترجم مثل گوگل ترنسلیت استفاده نمی‌کند. و اگر قصد استفاده از آن را دارد به طور کامل متن را ویرایش می‌کند.

11. محتوای معتبر و درست تولید می‌کند؛ تا مرجعی برای کسب اطلاعات در زمینه مدنظر باشد.

12. یک بازاریاب محتوای خوب محتوای ایجاد شده را در رسانه‌های مناسب منتشر می‌کند.

13. از زبانی ساده، روان و شفاف برای تولید محتوا استفاده می‌کند. در واقع قابل فهم بودن متنی که نوشته می‌شود به ارزش محتوای ایجاد شده کمک شایانی می‌کند؛ و باید بتوان پیچیده‌ترین مفاهیم را به سادگی تمام بیان کرد.

14. محتوایی تولید می‌کند که منحصر به فرد است؛ و شبیه آن در هیچ منبعی پیدا نمی‌شود.

15. در محتوایی که خلق می‌کند استفاده از عکس با حجم پایین و کیفیت بالا را فراموش نمی‌کند؛ چون استفاده به جا از عکس باعث ترغیب مخاطب به خواندن ادامه مطلب می‌شود.

موارد مطرح شده فقط بخشی از ویژگی‌های یک تولیدکننده محتوای خوب است و اگر قصد این را دارید که در حوزه تولید محتوا فعالیت کنید، کسب مهارت‌های مرتبط و مطالعه فراوان در هر زمینه‌ای از اصول ورود به دنیای گسترده آن است.

این مقاله به همت آژانس دیجیتال مارکتینگ دیاکوبین تهیه شده است. برای اطلاعات بیشتر و یادگیری اصول تولید محتوا، می‌توانید به آکادمی تولید محتویا دیاکوبین مراجعه کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و دیجی رو هیچ مسئولیتی در قبال محتویات آن ندارد.

آخرین اخبار تکنولوژی را در وب سایت دیجی رو دنبال کنید

دیدگاه خود را ثبت کنید