معرفی انواع برند و بهترین فروشگاه برای قیمت کولر گازی

تاریخچه ساخت کولر گازی

کولر گازی هایی که امروزه به عنوان نسل جدیدی از سیستم های سرمایشی و گرمایشی شناخته می شوند، توسط مخترع آمریکایی به نام ویلیس کریر، در سال 1902 میلادی اختراع شد. در واقع، زمانی که ویلیس کریر در تلاش بود تا بتواند راه حلی برای خنک کردن دستگاه های چاپ پیدا کند، اولین کولر گازی ظهور کرد.

هدف اولیه ویلیس کریر از اختراع این کولر گازی اولیه، خنک کردن دستگاه های چاپ بود، از این رو به جای اینکه اساس کار کولر گازی کنترل دما در نظر گرفته شود، کنترل رطوبت هوا مبنا قرار گرفت.

به منظور کنترل رطوبت هوا، ویلیس کریر به جای استفاده از گردش هوا در دور کویل گرم، از دور کویل سرد استفاده کرد و از این طریق باعث شد تا هوای خنک خارج شود. از این رو علاوه بر اینکه کولر گازی اولیه باعث خنک شدن دستگاه های چاپ می شد، همچنین موجب می شد تا با متعادل کردن رطوبت هوای محیط، هم ترازی جوهر و کاغذ افزایش یافته و کیفیت چاپ بالاتر برود.

روبرت شرمن کولر گازی ای را اختراع کرد که قابلیت حمل داشت و در پشت پنجره نصب می شد. همچنین قابلیت های مهم دیگری از جمله قابلیت کنترل دما و رطوبت و مجهز بودن به فیلتر تصفیه هوا را داشت. اما متاسفانه اختراع شرمن توسط یک شرکت بزرگ دزدیده شد و با وجود اینکه شرمن از منفعت مالی اختراع خود بی بهره ماند، اما اختراع او روز به روز مورد استقبال بیشتری قرار گرفت.

معرفی شرکت های سازنده کولر گازی

کولر گازی جنرال (General)

اگر قصد خرید کولر گازی را دارید و اولین اولویت شما قیمت پایین آن است، کولر گازی جنرال می تواند برندی باشد که می توانید به سراغ آن بروید. موتور به کار رفته در کولر گازی جنرال، بهره گرفته از موتور توشیبا است و همچنین گرید مصرف آن B می باشد. همانطور که گفته شد، مزیت کولر گازی های جنرال در مقایسه با کولر گازی های شرکت های رقیب، تنها در قیمت پایین آنها می باشد.

کولر گازی سامسونگ (Sumsong)

شرکت سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت های کره جنوبی است که سال هاست بخش زیادی از بازارهای جهانی را در دست دارد. دلیل محبوبیت طولانی مدت این شرکت چند ملیتی این است که محصولات تولید شده به وسیله این شرکت، از کیفیت بالایی برخوردارند و در عین حال از تکنولوژی های روز دنیا بهره می برند.

جالب است بدانید که شرکت سامسونگ جزو اولین شرکت هایی بوده است که قابلیت هایی از قبیل سیستم تهویه مطبوع، کاهش مصرف انرژی، پره و اپراتور طلایی ضد فرسایش، امکان تغییر سرمایش به گرمایش و برعکس، دکمه عملکرد بهینه، کار کرد کم صدا و … را در کولر گازی های خود به کار گرفت. طراحی زیبا و متنوع از دلایل دیگر انتخاب کولر گازی سامسونگ است.

کولر گازی گری (Gree)

کولر گازی های گری ساخت چین  هستند. این کولر گازی ها به خوبی توانسته اند با سایر تولید کنندگان کولر گازی ژاپنی، کره ای و آلمانی رقابت نمایند. با وجود اینکه کولر گازی های گری از قیمت پایینی برخوردارند، انرژی کمی را مصرف می کنند.

این کولر گازی ها به نسبت قیمت پایینی که دارند، از امکانات پیشرفته ای برخوردار هستند و می توانند برای کسانی که علاوه بر قیمت پایین، به دنبال کاهش مصرف انرژی و امکانات قابل قبول برای کولر گازی می باشند، انتخاب مناسبی در نظر گرفته شوند.

کولر گازی چیست؟

کولر گازی یکی از انواع سیستم های تهویه مطبوع می باشد که برای ایجاد سرمایش در فصول گرم و همچنین ایجاد گرمایش در فصول سرد سال می تواند مورد استفاده قرار گیرد. اساس کار کولر گازی ها بر پایه سیکل تبرید است و برای این منظور از اجزای اصلی کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور استفاده می کند.

در کولر گازی، از گاز مبرد فریونی به نام R410A استفاده می شود. این گاز مبرد داخل سیکل بسته تبرید حرکت می کند و در این حین از طریق تبادل حرارتی با محیط، عمل سرمایش یا گرمایش هوای محیط را انجام می دهد. به دلیل اینکه گرما به طور طبیعی از محیطی با دمای بالاتر به محیطی به دمای پایین تر منتقل می شود، برای این حرکت نیازی به هیچ تمهیدی نیست؛ اما برای عکس این قضیه یعنی انتقال سرما به محیط با دمای بالاتر نیاز است تا تمهیداتی در نظر گرفته شود. برای این منظور در اواپراتور مقداری گرما جذب می شود و در کندانسور، مقداری گرما دفع خواهد شد.

معرفی انواع برند و بهترین فروشگاه برای قیمت کولر گازی

کولر گازی اسپلیت

در کولر گازی اسپلیت همانطور که از نام آن مشخص است، سیکل تبرید در دو قسمت مجزا قرار می گیرد. قسمت پر صدا که در واقع کمپرسور بعلاوه کندانسور می باشد، در پنل خارجی و بیرون ساختمان قرار می گیرد و اواپراتور در پنل داخلی و درون محیط قرار می گیرد. در حین کار کولر گازی، کمپرسور صدایی را تولید خواهد کرد که به این دلیل که در کولر گازی اسپلیت، کمپرسور در پنل خارجی قرار می گیرد، در محیط هیچ صدایی شنیده نمی شود.

برای خرید و قیمت های جدید کولر گازی حتما به فروشگاه اینترنتی کولرنیو مراجعه کنید و بهترین کولر گازی را از کولرنیو با قیممت مناسب خریداری کنید، قیمت های کولر گازی کولرنیو در انواع برند ها موجود و در انواع ظرفیت های اسپلیت موجود می باشد.

این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ‌دهنده تهیه شده است

مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها