خرید دستگاه حضور و غیاب از دیجی کالا (نکات مهم)

معمولا صاحبان کسب و کار اولین و ضروری ترین چیزی که باید برای سازمان خود تهیه کنند، دستگاه حضور و غیاب و نرم افزار مربوط به آن هست که باید در خریداری آن به شدت دقت کرد. چراکه دستگاه کنترل تردد پرسنل و نرم افزار آن و تمام دیتاهای اولیه جهت میزان حقوق هر ماه کارمندان را تعیین کنند. حالا برای تهیه این دستگاه و نرم‌افزار اولین جایی که به ذهن می‌رسد، دیجی کالا می‌باشد. در ادامه مهمترین نکاتی که باید  برای خرید و حتی قیمت دستگاه حضور و غیاب دیجی کالا به آن توجه کنید را بررسی می‌کنیم.

نداشتن پشتیبانی

فکر کنید شما یک دستگاه خریداری کرده‌اید که نمی‌دانید با آن به چه صورت باید کار کنید و احتیاج به پشتیبانی دارید، ولی هیچکسی پاسخگوی شما نیست که در این خرید شما را راهنمایی کند که به چه صورت باید از این دستگاه استفاده کنید، یا اصلا نصب این دستگاه را به چه شکل است!

نداشتن نرم افزار

اگر در دیجی کالا شما دستگاه حضور و غیاب را خریداری کنید ولی هیچ نرم‌افزاری به شما ارائه نشود که بتوانید دیتاهای دستگاه را در آن فراخوانی کنید و استفاده کنید، عملا هیچ فایده‌ای ندارد. همچنین شما نمی‌دانید که چه نرم افزاری با دستگاه شما همخوانی خواهد داشت. عملا دستگاه بدون نرم افزار واقعا هیچ کمکی به سازمان نمی کند.

معتبر نبودن دستگاه حضور و غیاب

بعد از خرید دستگاه حضورو غیاب معمولا اولین موضوعی که حائز اهمیت است، این مورد است، آیا دستگاهی که خریداری شده معتبر است؟ آیا دقت بالایی دارد؟ چون دستگاه حضور و غیاب دیتاهای اصلی را جمع آوری می‌کند و اگر خطایی داشته باشد عملا تمام حساب و کتاب‌های اصلی سازمان بهم می‌خورد.

پایین‌ترین قیمت، بالاترین درصد فروش

یکی از چالش‌های اصلی ،قیمت محصولات است. در محیط رقابتی دیجی‌کالا، لازم است فروشندگان برای جلب توجه مشتریان و برتری در فروش، قیمت‌های پایین‌تری ارائه دهند. در عوض ممکن است دستگاه فیک یا مشکل دار در دسترس عموم قرار بگیرد. ولی سود فروشنده همچنان برقرار است.

قیمت‌ها همیشه رقابتی نیست

قیمت‌ها همواره به رقابت متکی نیستند. چندین بار تجربه کردم که هنگام تصمیم به خرید یک محصول از دیجی کالا، با یک جستجوی ساده، متوجه شدم که همان محصول در یک فروشگاه اینترنتی دیگر با قیمت پایین‌تری قابل دسترسی است. این محصول با همان مشخصات و گاهاً حتی ضمانت نامه، که تضمین می‌کرد دیجی کالا در صورت داشتن بیشترین موجودی، به شما بهترین قیمت را ارائه نمی‌دهد.

این اختلاف قیمت ممکن است برای خرید محصولات با ارزش کمتر از ۱۰۰ هزار تومان برای بسیاری از ما قابل نادیده گرفتن باشد ولی زمانی که مبلغ خرید به میلیون‌ها تومان می‌رسد و اختلاف قیمت چند ده یا حتی چند صد هزار تومانی می‌شود، مصرف‌کننده به دلیل همین اختلاف قیمت، شروع به ارزیابی موقعیت می‌کند. او ممکن است دریابد که در شرایطی که باید برای یک محصول مشابه قیمت بیشتری پرداخت کند، خرید از دیجی کالا به هیچ وجه منطقی نیست.

حتی شایعاتی نیز شنیده شده است که ادعا می‌شود دیجی کالا به برخی از تولیدکنندگان پیشنهاد داده است تا قیمت محصولات خود را افزایش دهند. این سوال پیش می‌آید که آیا این پیشنهاد واقعاً به نفع مصرف‌کننده و به منظور ارائه کالا با قیمت رقابتی است، یا اینکه به دنبال سوءاستفاده از اعتماد مشتری و اعتبار برند می‌باشد؟

ارسال طولانی و زمان‌بندی نامناسب

ارسال بلندمدت و زمان‌بندی ناکافی ممکن است به‌عنوان یک نقطه ضعف مهم فروشگاه‌های آنلاین، به‌ویژه کسانی که بزرگتر هستند مثل دیجی‌کالا، شناخته شود. در مقایسه با بازار سنتی، جایی که پس از پرداخت، مشتریان محصول خود را فوراً دریافت می‌کنند، در تجربه خرید آنلاین این امر صادق نیست. اگرچه بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، به‌ویژه کسانی که به عنوان بازاریاب فعالیت می‌کنند، سفارشات را در چند ساعت ارسال می‌کنند، اما در مورد دیجی‌کالا این مسئله متفاوت است.

در صورت عجله برای دریافت سریعتر کالا، گزینه‌ای برای افزایش هزینه و تسریع در ارسال وجود ندارد. در واقع، دیجی‌کالا زمان ارسال را معین کرده و به طور معمول، این زمان ۴۸ ساعت پس از خرید است. در صورت خوش‌شانسی و حضور در تهران، ممکن است سفارش شما توسط پیک‌های این شرکت در همین بازه زمانی به دست شما برسد.

به دلیل‌عدم موجودی برخی از محصولات دیجی‌کالا در انبار شرکت، و از طرف دیگر نقش واسطه فروش این شرکت، زمان ارسال سفارش‌ها تا ۴ و گاهی تا ۵ روز نیز ممکن است افزایش یابد. این امر قطعاً در مواقعی که خرید فوری و ضروری باشد، به عنوان یک نقطه ضعف قابل توجه در نظر گرفته می‌شود.

همچنین در هنگام خرید از دیجی‌کالا، دو بازه زمانی در روز برای تحویل محصول به شما اعلام می‌شود. یکی از ۹ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر و دیگری از ۱۵ تا ۲۲ شب است. با توجه به فاصله زمانی ۶ و ۷ساعته بین این دو بازه، زمان‌بندی نهایی به هیچ وجه به عنوان مناسب قلمداد نمی‌شود. این ممکن است منجر به انتظارات طولانی بدون اطمینان از زمان دقیق تحویل گردد.

نکته جالب اینجاست که حتی در این بازه‌های زمانی طولانی هم تحویل کالا تضمین نمی‌شود. به عبارت دیگر، این اتفاق پیش آمده که پیک این شرکت یا قبل از ساعت ۹ صبح یا با تأخیر بیش از یک ساعت از ساعت ۱۵ برای تحویل حاضر شده باشد.

پیشنهادهای ویژه‌ای که گاهی ویژه نیستند!

بخش پیشنهادات ویژه در دیجی کالا، یکی از پربحث‌ترین بخش‌های این فروشگاه است که با ارائه تخفیف‌های استثنایی بر روی محصولات گوناگون، سعی در ترغیب کاربر به خرید با قیمت مناسب دارد. با این حال، با توجه به بررسی دقیق‌تر این محصولات، مشاهده می‌شود که کالاهایی نظیر گوشی موبایل و لپ‌تاپ و مشخصا موضوع مورد بحث ما یعنی دستگاه حضور و غیاب و یا گیت کنترل تردد که قیمت ثابتی با مارجین سود پایین دارند، معمولاً حاوی کمترین تخفیف ممکن بوده و به‌نظر می‌رسد محصولاتی همچون عطر، کفش، ابزار ساختمانی، و غیره، تخفیفات بیشتری را ارائه می‌دهند. اگر ما به طور دقیقتر به قیمت ابتدایی این محصولات (قبل از اعمال تخفیف) نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که قیمت برخی از آن‌ها گاهاً بیشتر از متوسط بازار بوده و تخفیف به نوعی به معنای رسیدن قیمت نهایی به ارزش واقعی آن محصول محسوب می‌شود!

محتواهای غیر قابل اعتماد

واقعاً در بخش نقد و بررسی دیجی کالا، تمرکز اصلی بیشتر بر روی تعریف و تحسین از محصولات است، به منظور افزایش فروش به مشتریان. در صورتی که واقعیت این هست که بسیاری از فروشگاه‌ها به صورت تقلبی کامنت گذاشته و به خود  امتیاز می‌دهند و این امر باعث نارضایتی خیلی از خریداران شده است که البته بدون پیگیری دیجی کالا باقی مانده است!

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها