تلفن یالینک SIP-T31P به عنوان یکی از محصولات مقرونبهصرفه و باکیفیت یالینک شناخته میشود. این تلفن تحت شبکه با قابلیت پشتیبانی از دو حساب VoIP، انتخابی ایدهآل برای مجموعههای کاری کوچک و متوسط است.
طراحی پیشرفته T31P شامل ظاهر مدرن و جزئیات ارگونومیک، تجربه کاربری سریع و جذابی را به کاربران ارائه میدهد. این دستگاه جایگزینی برای مدل محبوب T21P است و توانسته است قابلیتهای آن را بهبود بخشد. کیفیت صدای HD و پشتیبانی از تکنولوژی Smart Noise Filtering باعث میشود در مکالمات، شفافیت صدای بیشتری را تجربه کنید.
در ادامه با ما همراه باشید تا یک راهنمایی کامل به همراه قیمت t31p را به شما ارائه دهیم.
ویژگیهای تلفن SIP-T31P
این مدل دارای ویژگیهایی است که آن را بین بهترین نوع این تلفنها قرار میدهد. قیمت t31p در برابر قابلیتها و کیفیت آن، واقعا به صرفه است و به جرات میتوان گفت با نمونههای اروپایی نیز قابل رقابت است.
در ادامه توجه شما را به ویژگیهای SIP-T31P جلب میکنیم:
ظاهر و کیفیت
تلفن SIP T31P با ابعاد 50*162*189 میلیمتر و وزن 850 گرم، دارای نمایشگر 2.3 اینچی و دو کلید مدیریت خط است. 4 کلید برای دسترسی سریع به منوی اصلی، مسدود کردن تماسهای ورودی، دایرکتوری سازمانی و History در زیر LCD قرار دارند.
یک جک RJ9 برای اتصال هدستهای سیمی استاندارد روی بدنه دستگاه تعبیه شده است. همچنین یک کلید ناوبری چهار جهته برای مدیریت بهتر عملکردهای SIP-T31P روی صفحه کلید قرار گرفته است.
پشتیبانی از PoE
تلفنهایی مانند SIP-T31P که از این قابلیت پشتیبانی میکنند، برای روشن شدن نیازی به آداپتور برق ندارند. یعنی، این دستگاهها انرژی مورد نیاز خود را از طریق کابل LAN دریافت میکنند. در نتیجه برای استفاده از آنها، وجود پریز برق الزامی نیست.
کیفیت صدای HD
تلفنهای شبکه یالینک معمولا دارای کیفیت صدای HD هستند. SIP-T31P نیز به این قابلیت مجهز بوده و صدای با کیفیت بالا را به گوش شما میرساند. با پشتیبانی از کدک صوتی Opus، حتی در پهنای باند کم نیز شاهد کاهش کیفیت مکالمات نخواهید بود.
علاوه بر این، این تلفن با استفاده از تکنولوژی Smart Noise Filtering، به صورت هوشمندانه نویزها و صداهای اضافی محیط را فیلتر میکند. همچنین، پشتیبانی از هدستهای وایرلس EHS یکی دیگر از مزایای این محصول شبکه مدرن است.
قابلیت برقراری کنفرانس صوتی 5 طرفه
برگزاری کنفرانسهای صوتی یکی از کارآمدترین روشها برای کاهش هزینههای ارتباطی و افزایش سرعت تبادل اطلاعات است. به همین دلیل، شرکت یالینک در برخی از تلفنهای خود از جمله T31P، امکان برقراری کنفرانسهای صوتی پنج نفره را برای کاربران فراهم کرده است.
نمایشگر تلفن
تلفن یالینک سری T3 دارای نمایشگر 2.3 اینچی با گرافیک LCD و رزولوشن 64×132 پیکسل است. صفحه نمایش T31P از دو رنگ تشکیل شده که نوشتهها را به رنگ تیره و زمینه را به رنگ روشن نمایش میدهد.
این ترکیب رنگی باعث افزایش خوانایی حروف و اعداد میشود. پایه نگهدارنده موجود در جعبه محصول، امکان تنظیم زاویه تلفن را در دو حالت 40 و 45 درجه از سطح زمین فراهم میکند تا به نمایشگر تسلط کاملی داشته باشید.
ویژگیهای تماس T31P
مدیریت بهینه تماسها تلفن یالینک T31P از قابلیتهای مختلفی برای مدیریت تماسها برخوردار است. قابلیت انتقال تماس، مسدود کردن تماسهای ورودی، شمارهگیری سریع، امکان Hold یا پشت خط نگه داشتن تماس، قابلیت پاسخگویی خودکار و … از جمله امکاناتی هستند که این تلفن برای مدیریت بهتر تماسهای ورودی در اختیار کاربران قرار میدهد.
نحوه پیکربندی تلفن تحت شبکه یالینک T31P
نحوه دسترسی به رابط کاربری وب:
- زمانی که تلفن در حالت آماده به کار است، دکمه OK را فشار دهید تا آدرس IP تلفن نمایش داده شود.
- یک مرورگر را روی کامپیوتر خود باز کنید و آدرس IP به دست آمده را در آن وارد کنید و سپس ENTER را بزنید.
- نام کاربری و رمز عبور دستگاه را که به صورت پیشفرض Admin است، وارد کنید و گزینه ورود به حساب را بزنید. برای تنظیمات شبکه، گزینه Network سپس Basic و بعد IPv4 Config را انتخاب کنید. حالا میتوانید برای اعمال تنظیمات شبکه از دو روش استفاده کنید:
- DHCP: تلفن شما به صورت پیشفرض تلاش میکند به یک سرور DHCP متصل شود تا تنظیمات شبکه معتبر مانند آدرس IP، پوشش زیرشبکه، گیتوی و آدرس DNS را به دست آورد.
- آدرس IP ایستا: اگر تلفن شما به هر دلیلی نتوانست به یک سرور DHCP متصل شود؛ باید آدرس IP، پوشش زیرشبکه، آدرس گیتوی، آدرس اولیه DNS و آدرس ثانویه DNS دستگاه را به صورت دستی تنظیم کنید.
نکات:
- تلفن IP از IPV6 پشتیبانی میکند، اما این قابلیت به صورت پیشفرض غیرفعال است.
- تنظیمات شبکه اشتباه ممکن است باعث عدم دسترسی به تلفن شود و عملکرد شبکه را تحت تاثیر منفی قرار دهد.
- برای تنظیم حساب کاربری خود، روی گزینه Account کلیک کنید، سپس Register را بزنید و بعد از آن Account X را انتخاب کنید.
- پارامتر های حساب کاربری عبارتند از:
- Register status: یا وضعیت ثبت نام وضعیت کنونی حساب کاربری را به شما نشان میدهد.
- Line active: یا خط فعال به شما امکان فعال/غیرفعال کردن یا Disabled/Enabled را برای فعال یا غیر فعال کردن حسابتان میدهد.
- Lable: این گزینه روی صفحه نمایش تلفن نمایش داده میشود و کار شناسایی حساب را انجام میدهد.
- Display name: با این قابلیت هنگام تماس ورودی یا خروجی کالر آیدی روی صفحه نمایش نشان داده میشود.
- User name: برای ثبت نام توسط ITSP ارائه شده است و یکی از الزامات پیکربندی دستگاه تلفن میباشد.
- Register name: این یک شناسه احراز هویت است که برای احراز هویت توسط ITSP پشتیبانی میشود و یکی دیگر از الزامات پیکربندی تلفن است.
- Password: این گزینه توسط ITSP برای ثبت حساب کاربری پشتیبانی میشود و برای پیکربندی الزامی است.
- Server Host: این قابلیت نیز توسط ITSP برای ثبت حساب کاربری ارائه میشود و یکی دیگر از الزامات پیکربندی حساب میشود.
پیکربندی از طریق رابط کاربری تلفن:
- زمانی که تلفن در حالت آماده به کار است، ابتدا گزینه Menu، سپس Settings و بعد Advanced Settings را انتخاب کنید. (پسورد پیشفرض در این مرحله Admin است.)
- سپس گزینه Accounts را بزنید و حساب کاربری خود را پیکربندی کنید.
تنظیمات تماس در تلفن تحت شبکه یالینک T31P
برای این قسمت نام نمادها به همراه تصویر آن را آوردهایم تا در پیدا کردن آنها دچار مشکل نشوید.
نحوه برقراری تماس در تلفن تحت شبکه T31P:
- گوشی را بردارید، شماره تماس مورد نظر خود را وارد کنید و دکمه Send را فشار دهید.
- برای استفاده از بلندگوی صوتی، در حالی که گوشی روی دستگاه است، دکمه نماد بلندگو را فشار دهید، شماره مورد نظر خود را وارد کنید و دکمه Send را برای برقراری تماس بزنید.
- برای استفاده از تلفن بیسیم، وقتی هدست به تلفن وصل است، دکمه نماد هدست را برای فعال کردن آن بزنید، سپس شماره را وارد کرده و با فشار دادن دکمه Send تماس را برقرار کنید.
نحوه پاسخ دادن به تماس در تلفن تحت شبکه T31P:
- اگر از گوشی سیمدار استفاده میکنید، برای پاسخ دادن به تماس فقط کافیست گوشی را از روی تلفن بردارید.
- هنگام استفاده از بلندگو، دکمه نماد بلندگو را فشار دهید.
- هنگام استفاده از هدست، دکمه نماد هدست را فشار دهید.
- برای رد تماس، فقط کافیست دکمه Reject را فشار دهید.
نحوه قطع کردن تماس:
- برای قطع تماس میتوانید هدست را روی دستگاه قرار دهید یا دکمه End Call را فشار دهید.
- هنگام صحبت با اسپیکر، گزینه نماد بلندگو یا دکمه End Call را انتخاب کنید.
- هنگام استفاده از هدست، دکمه End Call را انتخاب کنید.
نحوه قطع کردن تماس:
- برای قطع تماس میتوانید هدست را روی دستگاه قرار دهید یا دکمه End Call را فشار دهید.
- هنگام صحبت با اسپیکر، گزینه نماد بلندگو یا دکمه End Call را انتخاب کنید.
- هنگام استفاده از هدست، دکمه End Call را انتخاب کنید.
نحوه نگه داشتن تماس:
- برای اینکه یک تماس را در حالت HOLD بگذارید، در حین تماس دکمه HOLD را فشار دهید.
- برای برگرداندن تماس به حالت عادی، به یکی از دو روش زیر عمل کنید:
- اگر فقط یک تماس روی حالت HOLD است، دکمه Resume را فشار دهید.
- اگر بیشتر از یک تماس روی حالت HOLD است، تماسی که میخواهید از حالت بیصدا خارج کنید را انتخاب کرده و سپس دکمه Resume را فشار دهید..
نحوه انتقال تماس:
- انتقال غیرمستقیم: در این نوع انتقال، کاربری که تماس به او منتقل میشود از انتقال تماس اطلاع ندارد و میتواند تماس را پاسخ دهد یا آن را نادیده بگیرد. مراحل این نوع انتقال به این شکل است:
- ابتدا دکمه Trans را فشار دهید.
- شمارهای که میخواهید تماس به او منتقل شود را وارد کنید.
- سپس دوباره دکمه Trans را بزنید.
انتقال نیمه مستقیم: در این نوع از انتقال تماس:
- ابتدا دکمه Trans را بزنید.
- شمارهای که میخواهید تماس را به او منتقل کنید وارد کنید و دکمه Send را فشار دهید.
- وقتی بوق تایید را از طرف مقابل شنیدید، دکمه Trans را بزنید.
انتقال مستقیم: برای این نوع از انتقال:
- ابتدا دکمه Trans را فشار دهید.
- شمارهای که میخواهید تماس را به او منتقل کنید را وارد کنید و دکمه Send را بزنید.
- سپس وقتی طرف مقابل جواب داد، دکمه Trans را بزنید.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.