سئو کلاه خاکستری؛ بیماری مزمن گوگل

من بعد از مدت زمان زیادی که مشغول به سئو سایت هستم متوجه یک مسئله ای شده ام که میخواهم از این دیدگاه به آن نگاه کنیم که گوگل واقعا دچار خوددرگیری شده و نمی خواهد قبول کند! از یک طرف اصرار دارد به کلاه سفید، اصول و الگوریتم ها و از طرف دیگر هم اگر به حرفش گوش بدهی تا نتیجه ات را نیبینی سایت رتبه یک عبارات سخت را نمی گیرد!

برای همین می گویم گوگل مشکل دارد! ولی ما کارشناسان سئو برای اینکه در آموزش سئو به کسانی که میخواهند سایتشان را در رتبه های برتر گوگل بیاوردند به مشکل نخوریم آمدیم بخش لینک سازی خارجی را از سئو کلاه سیاه قرض گرفتیم و سئو کلاه خاکستری را راه انداختیم.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

می خواهم با استفاده از تجربه ای که دارم سئو کلاه خاکستری را تعرف کنم. هر فعالیتی که بر خلاف قوانین گوگل اما اینقدر تمیز و طبیعی اجرا شده که گوگل اصلا به آن شک نمی کند و باعث میشود رتبه بگیریم. اگه بخواهم دقیق تر بگویم سئو کلاه خاکستری دقیقا بین فعالیت های کلاه سیاه و سفید قرار گرفته؛ اما ما فقط در بخش سئو خارجی کمی زرنگی به خرج میدهیم و از روش های مصنوعی استفاده می کنیم و طوری فعالیت می کنیم که کاملا طبیعی جلوه کند و گوگل متوجه مصنوعی بودن فعالیت ها نشود و رتبه سایتمان افزایش پیدا کند. اما باید خیلی خیلی حواسمان را جمع کنیم چون اگر یک خطا داشته باشیم و گوگل متوجه شود افت رتبه را تجربه خواهیم کرد و این افت رتبه یا همان امتیاز منفی براساس تخلف ما می باشد.

نمونه کاربردی از سئو کلاه خاکستری

بخش مهمی از سئو سایت لینک سازی خارجی می باشد. بگذارید طبق رسم همیشگی دوباره اشاره کنم که سئو سایت را به چهار بخش اصلی تقسیم می‌کنیم :

  1. تولید و سئو محتوا 30 درصد
  2. ساخت و تحلیل بک لینک 30 درصد
  3. گوگل سرچ کنسول و سایر فاکتورها 30 درصد
  4. سورس سایت 10 درصد

من محمد نصیری مدیر شرکت وبین سئو یکی از بهترین شرکت های آموزش تولید محتوا و سئو ایران در تمامی کلاس های خودم سئو سایت را به این چهار بخش اصلی تقسیم می کنم که مهم ترین بخش از نظر من سورس سایت است به دلیل اینکه گوگل سایت را از منظر سورس می بیند و اگر سورس مشکل داشته باشد تمامی زحمات ما در بخش های دیگر هدر می رود.

در قوانین و اصول سئو کلاه سفید باید صبر کنیم و طوری تولید محتوا کنیم که دیگران برای ما لینک بسازند به صورت کاملا طبیعی که داخل ایران واقعا خیلی کم و برای برندهای بزرگ این اتفاق می افتد و انگشت شمار هستند سایت هایی که سایتی را معرفی کنند و لینک بدهند. خب در این شرایط باید چه کاری انجام داد باید اینقدر صبر کرد تا کارفرما موهایش مثل دندانهایش سفید شود یا باید راه حلی را پیدا کرد که سئو کلاه خاکستری راه حل اساسی آن است.

پس راه حل اساسی چیست و باید چیکار کنیم؟

راهکار همانطور که گفتم سئو کلاه خاکستری است و من به سراغ لینک سازی خارجی می روم. اما درست و به صورت طبیعی عمل می کنم و یکباره از هزار سایت یا از یک سایت هزار بک لینک برای سایت خودم نمیگیرم تا گوگل متوجه غیرطبیعی بودن ماجرا شود و من را یک متقلب شناسایی کرده و در لیست سیاه خود قرار دهد. حالا اگر محتوای خوبی داشته باشم و سورس سایتم هم تمیز و بدون اشکال باشد گوگل فکر می کند که این لینک ها برای کیفیت بالای محتوا و سایت ساخته شده و کاملا طبیعی می باشد و در نتیجه رتبه و جایگاه سایت را بهتر می کند. خب قطعا تا اینجا متوجه منظور من از این سه روش کلاه سفید و سیاه و خاکستری از سئو شده اید و می توانیم به روش های سئو کلاه خاکستری بپردازیم.

پس راهکار چیست؟

راهکار همان سئو کلاه خاکستری است: در اینجا من به سراغ تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری برای لینک‌سازی می‌روم. مثلاً به جای اینکه ناگهان هزار لینک از فلان سایت بخرم (این یک تکنیک کلاه سیاه است) هر از گاهی تعداد کمی لینک در وب سایت‌های مختلف می‌خرم و به مرور فرآیند لینک بیلدینگ سایتم را جلو می‌برم! در این حالت گوگل متوجه تقلب کردن من نشده و تصور می‌کند واقعاً در حال استفاده از سئو کلاه سفید هستم. یعنی گوگل فکر می‌کند به دلیل کیفیت بالای مطالبم، وب‌سایت‌های مختلف به من لینک داده‌اند و در نتیجه رتبه‌ام را در کلمات مختلف افزایش می‌دهد.

همینجا وسط یک پرانتز باز کنم. گوگل کتابی دارد که از معیارهای رتبه‌بندی برای ارزیابانش حرف زده و گفته که به چه ویژگی‌هایی برای ارزیابی یک سایت دقت کنند. این کتاب را با ترجمه نوین می‌تونید از این صفحه دریافت کنید.

فکر می‌کنم تا اینجا به خوبی متوجه شدید که seo کلاه خاکستری چیست. در ادامه می‌خواهم به سراغ تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری رفته و شما را با آن‌ها آشنا کنم.

فعالیت های شعبده باز خاکستری

سئو کلاه خاکستری؛ بیماری مزمن گوگل

همین‌جا و قبل از توضیح دادن تکنیک‌ها، بگذارید یک نکته را به شما بگویم: من صرفاً با توجه به تجربه و مطالعات خودم این تکنیک‌های کلاه خاکستری سئو را به شما معرفی می‌کنم. اما به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنم که بدون داشتن دانش قبلی سراغشان بروید! خیلی از تکنیک‌های گفته شده در ادامه نیاز به داشتن دانش تخصصی دارد و ممکن است اجرای آن‌ها بدون دانش فنی باعث جریمه وب‌سایت شما شود.

طراحی و بروزرسانی محتوا؛ کلاه سفید یا خاکستری

بروزرسانی محتوا یکی از تکنیک های فوق العاده سئو کلاه سفید است و شما می توانید همراه با بروزرسانی محتوا که به صورت متنی است چون گوگل متن را بیشتر دوست دارد عکس یا ویدیویی اضافه کنید و طوری محتوا را طراحی کنید که تجربه کاربری افزایش پیدا کند نه اینکه فقط 300 کلمه به صورت کاملا بیهوده به متن اضافه کنید که بله محتوای من بروزرسانی شده است که کاملا اشتباه است و فقط تجربه کاربری آن صفحه را کاهش می دهید و اعتبار صفحه را کم می کنید چرا که صفحه را آزاردهنده می کنید.

لینک بیلدینگ کلاه سفید نیست!

توجه داشته باشید که هرکسی گفت کاملا کلاه سفید سایتتان را سئو می کند بدانید که دروغگو است یا نمی داند سئو چیست! چرا که در بالاتر توضیح دادم که لینک سازی کلا کلاه سفید نیست!

خرید رپورتاژ باکیفیت

رپورتاژ چیست؟ خب رپورتاژ محتوایی است که توسط ما نوشته می شود و داخل آن به صورت تبلیغاتی هم مطالبی می گذاریم تا خودمان را معرفی کنیم که سعی کنید محتوای آموزشی تولید کنید تا محتوای شما توسط کاربران دیده شود و همین مسئله باعث افزایش رنک آن محتوا می شود و لینک خروجی که به سایت خودتان گرفته اید بسیار ارزشمندتر می شود.

حالا به نظر شما رپورتاژ جز روش های کلاه سفید است؟

دقت کنید کسانی که می گویند بله دقت کنند خب چه کسی رپورتاژ را منتشر می کند و چه کسی رپوتاژ را می نویسد آیا کاملا این کار توسط خودمان انجام نمی شود پس نمی توان این روش را جز روش های کلاه سفید دانست. از نظر گوگل اگر کسی بابت گرفتن لینک از سایت های دیگر هزینه پرداخت کند و گوگل متوجه آن شود این کار کاملا کلاه سیاه است و ما با استفاده از روش هایی که برای طبیعی سازی بک لینک ها داریم رپورتاژ را نیز کاملا کلاه خاکستری اجرا می کنیم.

اگر می خواهید رپورتاژ تهیه کنید به نکات زیر توجه کنید:

  1. سایت رپورتاژی باید قوی تر از سایت شما باشد.
  2. سعی کنید در سایت هایی رپورتاژ بدهید که هم موضوع باشند تا اعتبار رپورتاژ شما بسیار بیشتر شود و با لینک های رایگان دیگر می توانید این لینک مرتبط را طبیعی جلوه دهید.
  3. محتوای رپورتاژتان را خیلی باکیفیت و یونیک انتخاب کنید تا ارزش صفحه رپورتاژ زیاد باشد و اگر محتوای رپورتاژ رتبه بگیرد با لینک خروجی که شما گرفته اید این رنک به سایت شما نیز منتقل می شود.
  4. لینک رپورتاژهایی که خریداری می کنید فالو باشند تا انتقال اعتبار انجام شود.
  5. سعی کنید در سایت های مرجع در حوزه خودتان رپورتاز منتشر کنید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

مطالب پیشنهادی
guest
0 دیدگاه
بازخورد میان متنی
نمایش همه دیدگاه‌ها