بلیط هواپیما فلای تودی

نقش و اهمیت ویدیوهای تبلیغاتی در بازاریابی و برندسازی

در عصر دیجیتال امروز تبلیغات جایگاه بسیار مهمی در کسب و کارهای آنلاین دارد. با توجه به این که مشاغل آنلاین بدون محدودیت مکانی در اینترنت فعالیت می‌کنند و البته با توجه به رقابت سختی که بین کسب و کارها بر سر دیده شدن وجود دارد، تبلیغات و بازاریابی در مورد محصولات و خدمات مختلف ضرورت پیدا می‌کند. قطعاً مهم‌ترین اهداف کسب و کارها رسیدن به درآمدهای بسیار بالا و برندسازی از طریق افزایش نرخ تبدیل و فروش می‌باشد که این امر تنها با تبلیغات امکان‌پذیر خواهد بود. بازاریابی و تبلیغات به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود که در بین آن‌ها ویدئوهای تبلیغاتی بیشترین آمار نرخ تبدیل و فروش را به خود اختصاص داده‌اند. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که اهمیت و نقش ویدئوهای تبلیغاتی را در رشد کسب و کارها  نشان می‌دهد. در ادامه این دلایل مهم را مطرح می‌کنیم.

اهمیت ویدئو در بازاریابی دیجیتال

ویدئوهای تبلیغاتی که به تیزر تبلیغاتی نیز معروفند به ویدئوهایی گفته می‌شود که با هدف معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های مختلف تهیه می‌شوند. این روزها با گسترش شبکه‌های اجتماعی تحت وب  تبلیغات در بسترهای متفاوتی صورت می‌گیرد، همین مسئله سبب ایجاد روش‌های تبلیغاتی مختلف شده است اما در بین آن‌ها ویدئو جایگاه برتری دارد. اگر بخواهیم از منظر علمی تأثیر ویدئو را بررسی کنیم باید بدانید که مغز انسان به روش‌های مختلفی پیام را دریافت می‌کند. چشم‌ها ارتباط نزدیک‌تر و قابل فهم‌تری با مغز دارند و پیامی که از طریق چشم‌ها ارسال می‌شود در ذهن بهتر پردازش شده و ماندگار می‌شود. قطعاً وقتی تصاویر بهتر از جملات و کلمات در ذهن انسان ثبت می‌شوند، تحرک در تصاویر جذابیت بیشتری برای مغز انسان خواهد داشت.

گذشته از نظر علمی وجود تنش‌ها، خستگی‌ها و دغدغه‌های زیاد افراد در این روزها از توجه و تمرکز آن‌ها  کاسته است و افراد کمتر تمایل به خواندن مطالب طولانی نشان می‌‌دهند و عدم تمرکز کافی سبب می‌شود که در نهایت نتوانند به درک صحیحی از مطلب خوانده شده برسند. با توجه به این که این روزها اکثر کاربران محصولات و خدمات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت تهیه می‌کنند، به هر حال باید به دنبال روشی صحیح برای متقاعد کردن مشتری نسبت به خرید محصول مورد نظر بود. ویدئوهای تبلیغاتی بهترین انتخاب در چنین مواقعی هستند. حتی تنبل‌ترین افراد نیز نسبت به تماشای ویدئو تمایل نشان می‌‌دهند. همین موضوع سبب شده که بیشترین ترافیک اینترنت به تماشای ویدئو اختصاص پیدا کند.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اهمیت ویدئو تبلیغاتی جنبه اعتمادسازی در مسیر برندینگ است. برندسازی از اهداف مهم کسب و کارها است که پایه و اساس شکل‌گیری آن اعتماد مشتریان به برند است. هرچند در این بین افزایش فروش نیز اهمیت غیرقابل انکار خود را دارد. برای این که بتوان بازدیدکنندگان از محصول را به مشتریان آن تبدیل کرد باید بتوان این اعتماد و اطمینان را در مشتری ایجاد کرد که با خرید محصول نیاز او رفع خواهد شد. بنابراین تنها در قالب یک ویدئو می‌توان با مشتری ارتباط برقرار کرد و ضمن اعتمادسازی محصول مورد نظر را به صورت جامع معرفی کرد.

نقش و اهمیت ویدیوهای تبلیغاتی در بازاریابی و برندسازی

ویدئو مارکتینگ در اینستاگرام

ویدئو مارکتینگ همان تیزر تبلیغاتی است که با هدف بازاریابی تهیه می‌شود. همه کاربران اینترنت اینستاگرام را به عنوان یک شبکه اجتماعی عکس محور می‌شناسند که درصد بالای محتوای آن عکس و فیلم است. با توجه به این که ویدئوها در این بستر به شدت قابلیت وایرال شدن را دارند، می‌توان با قطعیت گفت که بهترین بستر بازاریابی برای پخش ویدئو و تیزر تبلیغاتی همان شبکه اینستاگرام است. این روزها کاربران اینترنت بیشتر تایم استراحت خود را در این شبکه سپری می‌کنند. بنابراین کسب و کارهای مختلف می‌توانند با تهیه یک ویدئوهای تبلیغاتی و پخش آن در اینستاگرام در قالب استوری، پست و آی جی تی‌ وی محصولات و خدمات متنوع خود را به تعداد بی‌شماری از کاربران معرفی کنند.

هر چه ویدئو و تیزرهای تبلیغاتی از نظر بینندگان آن جذاب‌تر باشند و آن‌ها را به درک درستی از چگونگی عملکرد محصول برسانند، بیشتر توسط کاربران در این بستر به اشتراک گذاشته می‌شوند. به این ترتیب این کاربران خود نوعی تبلیغ کننده برای کسب و کار شما محسوب می‌شوند. ویدئو مارکتینگ در اینستاگرام علاوه بر این که با سرعت بیشتری شما را به برندسازی می‌رساند، به افزایش فروش شما در کوتاه مدت نیز منجر می‌شود.

نقش تیزرهای تبلیغاتی جذاب و خلاقانه در فروش بیشتر محصولات

همان طور که گفتیم هرچه تیزرهای تبلیغاتی جذاب‌تر باشند، بیشتر در شبکه‌های اجتماعی وایرال می‌شوند چون تأثیر بیشتری بر روی مخاطب می‌گذارند. به همین دلیل ویدئوهایی که دارای انیمیشن و تصاویر متحرک هستند جذابیت بیشتری داشته و مخاطب را به خرید تشویق و ترغیب می‌کنند. ویدئوهای انیمیشنی ضمن ایجاد سرگرمی، نوستالژیک و ساده هستند و محتوای ویدئو را بهتر منتقل می‌کنند. از سوی دیگر همیشه هر چیز خلاقانه و نو آورانه‌ای موجب جلب توجه افراد می‌شود. به همین خاطر ویدئوهای خلاقانه و جذاب مخاطبان بیشتر و در نتیجه نرخ تبدیل و فروش بیشتری را به محصول مد نظر اختصاص می‌دهند.

اهمیت کیفیت ساخت و تدوین ویدئوهای تبلیغاتی

در ساخت ویدئوهای تبلیغاتی کیفیت محتوایی ویدئو مهم‌تر از کیفیت ساخت آن است و مشتری بیشتر به دنبال این است که کارکرد محصول را ببنید. با این حال نمی‌توان گفت تصاویر باکیفیت هیچ نقشی در افزایش بازدید ندارند. به عنوان مثال سایت‌هایی که ویدئوهای باکیفیت و تمیز می‌سازنند و به خوبی محتوای آن را تدوین می‌کنند، از میزان بازدید بالا و تجربه کاربری مناسب‌تری برخوردارند. بنابراین هرچه کیفیت ویدئو بهتر باشد، نقش مؤثرتری در تبلیغات دارد.

نقش و اهمیت ویدیوهای تبلیغاتی در بازاریابی و برندسازی

تیزرهای تبلیغاتی را در چه فضایی می‌توان منتشر کرد؟

بسترهای آنلاین بسیار متنوعی از جمله اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، یوتیوب و غیره در فضای وب وجود دارد که می‌توانید ویدئوهای تبلیغاتی خود را در آن‌ها منتشر سازید و با افزایش نرخ بازدید و فروش بالای محصولاتتان به بازگشت سرمایه خود اطمینان داشته باشید. با توجه به این که این روزها اکثر کاربران اینترنت و مخاطبان تمام شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر وب از گوشی تلفن هوشمند استفاده می‌کنند و طرفی با توجه به افزایش آمار فروش و استفاده از موبایل‌های هوشمند، می‌توان به تأثیر غیرقابل انکار تیزرهای تبلیغاتی ایمان داشت.

بهترین استودیو برای تهیه و تولید ویدئوهای تبلیغاتی

استودیو مانی یکی از  معتبرترین مجموعه های تبلیغاتی است که با کمک تیم متخصص و با تجربه و همچنین تجهیزات فیلم برداری حرفه ای بهترین خدمات را در عرصه ساخت تیزهای تبلیغاتی ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات تبلیغاتی از طریق لینک https://studiomani.ir وارد سایت استودیو مانی شوید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

مطالب پیشنهادی
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments