دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: اونم هست؛ کمپینی از مردم برای مردم
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > اخبار > اخبار داخلی > اونم هست؛ کمپینی از مردم برای مردم
اخبار داخلی

اونم هست؛ کمپینی از مردم برای مردم

حامد قاسمی نراقی 21 دی 1397 ساعت 15:45
زمان مطالعه: 8 دقیقه
اونم هست
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

«اونم هست» را امروز در سطح شهر روی تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی می‌بینیم. با کمی دقت متوجه می‌شویم که پشت لباس موتور سوارهای مختلف هم این عبارت نوشته شده است. «اونم هست» پروژه تبلیغاتی است که دوره تیزینگ متفاوت خود را شروع کرده است. بعد از بررسی و جستجو موفق شدیم با امیرحسین پندار مشاور این پروژه تبلیغاتی گفتگوی انجام بدیم.

شما مشاور پروژه «اونم هست» هستید ماجرا از چه قراری است؟

«اونم هست»، یک دیدگاه است به جهان و هرچه در آن وجود دارد. جهان بینی نیست‌، چنین ادعایی ندارد، یک جور دیگه نگریستن و دیدن است. در «اونم هست»دیگران و اشیا را جور دیگری از منظر دیگری و با نیت دیگری می‌بینیم.

در این پروژه «اون» چه کسی است؟

«اون» همه هستند. منم، شما هستی،  راننده تاکسی‌ که شما را می‌رساند است، همسرتان، بقال محل، عابری که از روبروی‌شما میاد، بچه‌های زلزله زده سرپل ذهاب، بچه های تحت فشار کنکور، دانشجوها، معتادان، استادان دانشگاه و همه افراد هستند.

من هنوز متوجه نشدم «اونم هست» معنی‌اش چیست؟

اگر به تصمیم‌های همین امروز صبح تا هم‌اکنون فکر کنید، متوجه می‌شوید که «اون» نبوده، یا بود و نبودش یکی بوده است. امروز چه کار کردی که «اون» خوشحال بشود؟ در کدام تصمیم شما، دیگران اهمیت داشته‌اند؟ منظورم کسانی مثل رئیس و مدیر نیست. در هر تصمیم قطعاً محکوم هستید، عده‌ای را در نظر بگیرید. آنها به کنار؛ اتفاقا راجع به دیگرانی حرف میزنم که “میتوانید”  آنها را در نظر “نگیرید”. بازخواست و پیگرد نخواهید شد اگر به  آنها فکر نکنید. آنها مهم‎اند در این دیدگاه. اهمیت دادن به آنها و تقسیم شادی و فرصت با آن آدم ها است که باعث تغییر می‌شود.

بگذارید یک حدس بزنم، این کمپین مربوط به یک خیریه است؟

نه، اصلا و ابدا. به آن معنی رایج خیریه که یک سازمانی باشد تا کمک‌هایی از یک عده دریافت کند و به یک عده دیگر بدهد نیست. من و شما باید خودمان تصمیم بگیریم که بقیه را در نظر بگیریم، و به آنها فرصت بدهیم.

یعنی شما دارید یک خیریه فردی را تبلیغ می‌کنید؟ اینکه هر کس خودش برود به فقرا و نیازمندان کمک کند؟

چرا در نظر شما فقط کسی که پول کم دارد نیازمند است؟ آیا کسی که پول کافی دارد، مثلاً به توجه یا محبت یا احترام نیاز ندارد؟ یا حتی همان آدم کم پول، فقط به پول احتیاج دارد؟ هیچ نیاز دیگری ندارد که من فرضاً اگر پول اضافه نداشته باشم که به او بدهم، بتوانم جور دیگری به او کمک کنم؟ خیلی راه‌های دیگری وجود دارد برای بهتر کردن زندگی خودمان و دیگران. برای خوشحال کردن خودمان و دیگران.

چه راهی؟

مثلاً برای شب یلدا، ما تعداد زیادی رسم و رسوم داریم. هم خوب و هم بد. ولی یک عده‌ای هستند که تقریباً هیچ کاری نمیتوانند بکنند. هیچ کدام از این رسم‌ها را نمیتوانند انجام دهند. هیچ حس خوبی نمیتوانند از این شب بگیرند. به خاطر بی پولی، تنهایی، دوری، شیفت کاری یا هزار دلیل دیگر. ما پیشنهاد دادیم که آنهایی که آش می‌پزند، یه کاسه هم به این آدم‌ها بدهند.چون «اونم هست». منتها خب منطقی نیست که یک نفر یه کاسه آش در دستش بگیرد و دور شهر برود تا آن را پیدا کند. یک عده دیگری آمدند و گفتند ما ماشین داریم، موتور داریم، وقت داریم، ولی آش نداریم. بدهید ما تا به دست آنها برسانیم. چند شرکت و شخص هم آمدند و گفتند ما هزینه یک یا دو  دیگ آش را می‌دهیم، تا به آنها برسانید. فرد دیگری آمد گفت من یک تن انار می‌دهم.

چرا آش؟ چرا شب یلدا؟

شما بگو چی و چه زمانی؟ هر چی شما بگویید. حقیقاً «اونم هست» یه مفهوم متکی به من نیست. هر فردی می‌تواند تصمیم بگیرد «اون» چه کسی است و چه چیزی او را خوشحال می‌کند. «اونم هست» یک مفهوم مردمی و از مردم برای مردم است.

مردم چگونه میتوانند بفهمند که شما دارید چه کاری انجام می‌دهید یا برنامه بعدی شما چیست؟

تکرار می‌کنم، ما کاری نمی‌کنیم. خطی بین ما و مردم وجود ندارد. هر کسی هر کاری در این راستا می‌کند، هر جا که دوست دارد منتشر می‌کند و یک هشتگ می‌زند «اونم هست». افردا دیگر هم با جستجوی این هشتگ میتوانند اگر دوست داشته باشند تدر این کار مشارکت کنند. ما فقط با این اسم یک صفحه در اینستاگرام داریم که کارهای بقیه را منتشر می‌کنیم و کمک می‌کنیم تا دیده بشوند.

 

پس ماجرای این بیلبوردها چیست؟

سوال خوبی است. یک شرکت تجاری می‌خواست برای محصول جدیدش تبلیغ کند. بودجه‌ای را در نظر گرفته بود. ما توانستیم این شرکت را راضی کنیم به «اونم هست» بپیوندد. بخش کوچکی از بودجه را به صورت رایج هزینه کند، و بخش دیگری را خرج «اون» کند. یک سری پیشنهاد به این شرکت دادیم، که در نهایت تصمیم گرفتند تعدادی سایبان شیشه عقب برای تاکسی‌ها و تعدادی بادگیر برای پیک‌های موتوری تهیه کنند. بدین‌ترتیب هم شعارشان دیده می‌شود و هم منفعتی به مردم می رسد. شما نمیتوانید تصور کنید همین کار ساده چه موجی راه انداخت. چقدر دریافت‌کننده‌های این هدیه‌ها خوشحال شدند. چقدر این هدایا به کارشان آمد. البته هدف اصلی هم برآورده شد. حتی بهتر از حالت رایج. فکر کنید هزاران موتور و تاکسی در سطح شهر با نشان «اونم هست.» در حال حرکتند.

بیشتر از این شرکت و محصولاتش برای ما بگویید؟

الان نه. فعلا دوست دارند گمنام بمانند تا موقع مناسبی برای رونمایی برسد.

واضح تر بپرسم، این #اونم‌ـ‌هست متعلق به کدام شرکت و نهاد است؟

اصلا  برای شرکت و نهادی نیست حتی خود من. یک تفکر و دیدگاه است. آن شرکت راضی شد و قبول کرد که اینگونه به دنیای اطرافش نگاه کند. استراتژی تبلیغاتش روی محصول جدیدش را با این نگاه تنظیم کرده است.

این به ضررش نیست؟

چرا ضرر؟ نه تنها ضرر نکرده بلکه حتماً برایش سود و صرفه اقتصادی داشته است. خیلی ساده است، شما تصور کنید یک مبلغی که هزینه کرده است را تبدیل می‌کرد به بیلبورد یا تیزر تلویزیونی یا هر چیز تبلیغاتی دیگر. شما خودت چند مورد از تبلیغ‌های اینگونه متعلق به سه ماه پیش را به یاد داری؟ ولی این هدایا و بعدی‌ها چیزایی است که تا مدت‌های زیادی با مردم باقی می‌مانند، چون استفاده دارند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: تبلیغات, کمپین
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی سیارات قابل سکونت مکان‌های قابل سکونت که می توان فرازمینی ها را در آنجا پیدا کرد
مقاله بعدی رانا نکاتی درباره خودرو رانا
3 نظرات 3 نظرات
  • امیرعلی says:

    من فکر کردم معنی اونم هست اینه که همیشه و همه جا یادمون باشه که خدا هست و داره ما رو میبینه حالا میشه اول از خدا شروع کنیم که همیشه تحت نظرشیم و بعدش به اون های دیگه فکر کنیم از انسان ها گرفته حیوانات و اشیا

    پاسخ
    • اتابک says:

      اونم هست

      پاسخ
  • رویا says:

    اونم هست

    پاسخ

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر؛ گام بلند هواوی به سوی استقلال و نوآوری

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال؛ قدرت بهتر است یا هوش؟!

آپدیت جدید گلکسی واچ

آپدیت جدید گلکسی واچ ویژگی Now Bar را به ساعت‌های سامسونگ می‌آورد

مطالب مرتبط

برگزاری دومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس در تاریخ 24 الی 26 مرداد ماه 1403
اخبار داخلی

برگزاری دومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس در تاریخ 24 الی 26 مرداد ماه 1403

6 خرداد 1403 ساعت 12:30
افتتاح حساب آنلاین در بانک پاسارگاد و دریافت کارت در محل دل‌خواه، با «ویپاد»
اخبار داخلی

افتتاح حساب آنلاین در بانک پاسارگاد و دریافت کارت در محل دل‌خواه، با «ویپاد»

23 دی 1402 ساعت 14:45
معرفی هتل‌های لوکس جزیره کیش
اخبار داخلی

معرفی هتل‌های لوکس جزیره کیش

30 آبان 1402 ساعت 17:15
کپی رایتینگ چه تاثیری در نتیجه تبلیغات دارد؟
مقالات گوناگون

کپی رایتینگ چه تاثیری در نتیجه تبلیغات دارد؟

30 آبان 1402 ساعت 15:00

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور