بلیط هواپیما فلای تودی

آیا بازاریابی تولید محتوا برای کسب و کار من مناسب است؟

اجازه دهید قبل از اینکه وارد جزئیات شویم به بررسی اینکه “تولید محتوا چیست؟” بپردازیم. در سالهای اخیر جمله ی ” تولید محتوا پادشاه است” در دنیای تبلیغات زیاد شنیده می شود و بازاریابان توجه ویژه ای به آن پیدا کرده اند. اگر دقت کنید اگر محتوایی نباشد چطور می توانید بر اساس آن سئوی سایت را ارتقا دهید و یا در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید؟

بازاریابی تولید محتوا چیست؟

هر پیامک، ایمیل، توییت، سایت و توصیف محصول نمونه هایی از تولید محتوا هستند. در واقع هیچ فعالیت تبلیغاتی بدون تولید محتوا وجود نخواهد داشت. موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی از کار می افتند و هیچ کاربری نمی تواند با جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود به جواب پرسش هایش برسد. اگر بخواهیم یک توصیف دقیق و کوتاه در مورد تولید محتوا ارائه دهیم باید گفت هر چیزی که پیامی را به مخاطب منتقل می کند محتوا نامیده می شود. محتوا قلب کار بازاریابان و هر پیامی که به مخاطب منتقل می کنند است.

بازاریابی تولید محتوا به معنای استفاده از محتوا برای رسیدن به اهداف مختلف بازاریابی برای رشد یک کسب و کار است. این اهداف می توانند جذب مخاطبان جدید، حفظ مشتریان فعلی، اطلاع رسانی، آموزش، سرگرمی و … باشند.

بازاریابی تولید محتوا چه مزایایی برای یک کسب و کار دارد؟

یکی از دلایلی که برخی شرکت ها را در تخصیص منابع برای بازاریابی تولید محتوا مردد کرده است این است که درک کاملی از مزایای این نوع بازاریابی ندارند. در ادامه قصد داریم به بررسی مزایای بازاریابی تولید محتوا در پیشرفت یک کسب و کار بپردازیم.

1- برند سازی

بازاریابی تولید محتوا به مخاطبان چیزی برای گفتگو در مورد کسب و کار شما می دهد. فرض کنید یکی از مشتریان بخواهد سایت یا شرکت شما را به دوستش معرفی کند، آیا بهتر نیست به جای اینکه فقط بگوید یک محصول را از شما تهیه کند از دوستش بخواهد که به سایت شما مراجعه و از مطالب و امکانات سایت شما استفاده کند؟

2- جلب اعتماد

معمولا برای اینکه بتوانید اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید باید زمان زیادی از آشنایی آنها با شما بگذرد. بازاریابی تولید محتوا به شما کمک می کند این روند را تسریع کنید. ارائه ی یک محتوای آموزشی یا مقایسه ای که مخاطب بتواند با استفاده از آن مشکلات خود را حل کند و یا خرید بهتری انجام دهد موجب اعتماد او به برند شما خواهد شد.

3- تبدیل یک بازدید کننده به مشتری

یک کاربر از موتورهای جستجو با مطالب شما آشنا می شود و اگر مطلب شما مفید و کاربردی باشد کنجکاو می شود که بیشتر شما را بشناسد و در نهایت مشتاق به خرید از برندی است که اطلاعات مفید و بروز در اختیار او قرار می دهد.

4- افزایش ترافیک سایت

تولید یک محتوای جدید و کارآمد و انتشار آن در سایت به شما کمک می کند بهتر در موتورهای جستجو دیده شوید. هر چه رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو بیشتر ارتقا پیدا کند می توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید، ترافیک سایت افزایش پیدا کرده و در نتیجه موفق به فروش بیشتر نیز خواهید شد.

5- بهبود سئو سایت

موتورهای جستجو بر اساس الگوریتم های مختلفی سایت ها را رتبه بندی می کنند. یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای ارتقا رتبه ی یک سایت کیفیت سئو آن است. تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی موجب  بهبود سئو سایت شما می شود.

6- افزایش فروش

در واقع اولین و مهمترین هدف بازاریابی تولید محتوا ترغیب مخاطب به خرید است. محتوای شما باید بر اساس درک نیازهای مخاطب باشد و بر حل و رفع آن تمرکز کند. یکی از بهترین کاربردهای تولید محتوا در بازاریابی ایجاد نیاز در مخاطب است. مخاطب تا قبل از آشنایی با شما نمی دانسته به چنین چیزی برای زندگی نیاز دارد در نتیجه پس از ایجاد یک نیاز در مخاطب شما می توانید با ارائه ی کالا و خدمات خود به عنوان یک برند موفق ظاهر شوید و او را به خرید تشویق کنید.

بازاریابی تولید محتوا همیشه سبز

اگر وقت یا بودجه ی زیادی برای انجام بازاریابی تولید محتوا ندارید نگران نباشید. تولید محتوای “همیشه سبز” یک راه برای کاهش هزینه ها و جلوگیری از اتلاف وقت است. محتوای همیشه سبز مطالبی هستند که تاریخ انقضا ندارند و در زمان های مختلف می توانید با بروزرسانی یا تغییر شکل آن مجددا آن را به مخاطب عرضه کنید و خواهید دید همچنان مخاطبان جذب آن می شوند. محتوای آموزشی و یا مقایسه و انتقاد از یک محصول از این نوع محتوا هستند و تقریبا همیشه مخاطب خود را دارد.

دقت کنید که در فضای رقابتی این روزها کسب و کارها آنلاین بسیاری وجود دارند که به طور مداوم خود، شبکه های اجتماعی و سایت شان را بروز نگه می دارند. فراموش کردن اینکه هر روز رقبای شما ترفندهای بازاریابی جدید را برای جذب مشتری امتحان می کنند ممکن است پس از مدتی موجب شکست شما شود. بهتر است در انجام فعالیت های مختلف جهت جذب مشتری و تولید محتوا فعالیت همکاران و رقبای خود را نیز زیر نظر بگیرید و با استفاده از تجربیات آنها هزینه ی آزمون و خطای خود را کاهش دهید.

در نهایت برای رشد هر کسب و کاری به تولید محتوا احتیاج است، اگر به تولید محتوا احتیاج دارید، با تیم تخصصی بیزون تماس بگیرید.

این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ‌دهنده تهیه شده است

مطالب پیشنهادی
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments