در این مقاله می خواهیم به روش های جدید و نوین تبلیغات در اینترنت بپردازیم.شاید نام این روش های تبلیغاتی را شنیده باشید مثل تبلیغات در گوگل و تبلیغات در اینستاگرام.ما می خواهیم در این مقاله بیشتر پیرامون این دو روش بسیار کاربردی و موثر بپردازیم و شما را با روش های تبلیغات در اینترنت بیشتر آشنا کنیم.
با توسعه کسب و کار های اینترنتی نیاز به تبلیغات در اینترنت بیشتر شده و این نیاز باعث به وجو آمدن روش های تبلیغاتی جدیدی شده است مانند تبلیغات اینستاگرام و شبکه های اجتماعی که این روش ها امروزه تاثیر بسیار زیادی دارند.شما می توانید برای تبلیغات کسب و کار خود،ازچندین روش مختلف استفاده کنید و هر کدام از این روش ها برای اهداف خاصی موثرتر هستند.
روش هایی که ما در این مقاله می پردازیم عبارت اند از:
- تبلیغات در گوگل
- تبلیغات موتور چستوجوگر گوگل (گوگل ادوردز)
- تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات در گوگل
یکی ازموثرترین روش های تبلیغات در اینترنت و بازاریابی اینترنتی، تبلیغات کلیکی در گوگل است.این روش به این صورت است که مدیران کسب و کار ها هزینه ای را پرداخت می کنند تا لینک مد نظرشان در صفحات اول نتایج جستوجو کلمات کلیدی خاصی قرار بگیرد.سیستم تبلیغاتی گوگل، گوگل ادوردز نام دارد.کسب و کار های مختلف می توانند از این روش برای قرار دادن سایت خود در نتایج صفحات اول گوگل استفاده کنند.خدمات تبلیغاتی گوگل در کشور های مختلف دست شرکت های نماینده گوگل است و شما می توانید با ارتباط با این نمایندگان تبلیغات خودتان را در گوگل انجام دهید.
تبلیغات در گوگل انواع مختلفی دارد و علاوه بر خدمات و سرویس های جستوجوگر گوگل خدمات تبلیغاتی گسترده ای در محتوای متنی ،تبلیغات بنری ،ویدئویی و اپلیکیشن ها نیز انجام می دهد.برای تبلیغات مناسب اول باید بودجه ای متناسب با هدف خودتان به خوبی تحلیل و اندازه گیری کنید و سپس انجام به خرید تبلیغات کنید.
مهم ترین حالت های تبلیغات در گوگل
- تبلیغات موتور جستوگر:در این روش می توانید کسب و کار خودتان را در نتایج جستوجو صفحات برتر به نمایش بگذارید.
- تبلیغات اپلیکیشنی:این روش بیشتر برای تبلیغ اپلیکیشن های ثبت شده در گوگل پلی کاربرد دارد.
- تبلیغات ویدئویی:در این روش می توانید ویدئو های تبلیغاتی خودتان را به گوگل بسپارید تا در سایت های طرف قرارداد گوگل به نمایش گذاشته شود.
- تبلیغات متنی:در این روش می توانید متن های تبلیغاتی خودتان را به گوگل بدهید تا در سایت های طرف قرارداد گوگل به نمایش گذاشته شود.
با توجه به بازدید های میلیونی از صفحات نتایج جستوجو گوگل، یکی از بهترین راه های تبلیغات، تبلیغات در گوگل یا همان google adwords است.این نوع تبلیغات برای بهبود رتبه سایت شما در گوگل بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
مزایای تبلیغات در گوگل ادز عبارت اند از:
- شما می توانید ساعات نمایش تبلیغ را تنظیم نمایید.
- حداکثر هزینه روزانه در این سروس قابل تنظیم است.
- شما امکان این را دارید که فقط برای صفحات فارسی و کاربران ایران تبلیغات خودتان را نمایش دهید.
- در کمترین زمان و هزینه کم می توانید رتبه سایت خودتان را در گوگل بهبود دهید
- شما می توانید با تفکیک زبان یا کشور تبلیغات خودتان را نمایش دهید.
- برای هر کلیک می توانید هزینه ای را تعیین کنید.
- به راحتی می توانید کاربران زیادی را جذب کنید.
تبلیغات در اینستاگرام
اگر شما مدیر یک کسب و کار نوپا هستید می توانید تبلیغات خودتان را با اینستاگرام شروع کنید. اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که بیش از 30 میلیون کاربر ایرانی دارد و بیشتر مردم با اینستاگرام آشنایی دارنند.تبلیغات در اینستاگرام یکی از موثرترین راه های تبلیغاتی برای کسب و کار ها به حساب می آید و طبق آمار نزدیک به 75 درصد از کاربران به این تبلیغات عکس العمل نشان می دهند.
انواع روش های تبلیغات در اینستاگرام عبارت اند از:
- تبلیغ در پیج های برتر اینستاگرام
- تبلیغات اینفلوئنسرهای اینستاگرام
- تبلیغات اسپانسری اینستاگرام
ربات های تبلیغاتی اینستاگرام
یکی از آسانترین روش های تبلیغات و افزایش فالوور و فروش در اینستاگرام این است که بنر های تبلیغاتی خودتان را در پیج های پربازدید به نمایش بگذارید.برای اینکه تاثیر بیشتری داشته داشته باشد می توانید یک کپشن یا لینک هم همراه بنر ارسال نمایید و این تبلیغ را به ادمین پیج می دهید و بعد از توافق قیمت در ساعات خاصی تبلیغات شما در پیج نمایش داده شود. پیدا کردن پیج مناسب برای کسب وکار شما ریزه کاری های خاص خودش را دارد و مهم ترین مرحله تبلیغ در این روش است.
پیج مناسب برای تبلیغات را می توانید با چند ویژگی زیر بشناسید:
- فالوور های زیادی داشته باشد:پیج هایی برای تبلیغات مناسب هستند که فالوور های زیادی دارند و هزینه کمتری را نسبت به دیگر پیج ها دریافت می کنند.اما ممکن است این فالوور ها تقلبی باشند پس مواظب باشید.
- پست های پیج تعداد لایک های بالایی داشته باشد:یکی از نشانه های فالوور واقعی این است که در پیج لایک کند و نظر خودش را نسبت به پست ها نشان دهد.
- پیج های که دنبال میکند هم حداقل زیر 1000 تا باشد:معمولا پیج هایی که زیاد فالوور دارند
- فالوور های مشترک کمتری داشته باشد:بعضی از پیج ها دارای یک مدیر هستند که با استفاده از تبلیغات پیج های تکراری فالوور جمع کرده اند که این پیج ها برای تبلیغات مناسب نیستند.
- فالوور های فیک یا همان تقلبی نداشته باشد:برای این که بفهمید فالوور ها تقلبی هستند یا خیر می توانید به کامنت های زیر پست ها نگاه کنید و از این طریق به واقعی بودن فالوور ها مطمئن شوید.
- پیج مربوط به کسب و کار شما باشد:سعی کنید در پیج های مرتبط با کسب و کار خودتان تبلیغ کنید.مثلا شما لوازم آشپزخانه را می فروشید پس بهتر است در پیج های آموزش آشپزی بنر های تبلیغاتی خودتان را قرار دهید تا بازدهی بیشتری داشته باشد.
برای اینکه تبلیغات خود را شروع کنید می توانید کمپین تبلیغات در اینستاگرام ایجاد کنید.برای ایجاد کمپین می توانید از سایت های تبلیغاتی در این زمینه استفاده کنید.
امیدوارم این مطلب برای کسب و کار شما مفید باشد و بتوانید روز به روز پیشرفت کنید.
سلب مسئولیت: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه شده است