تشخیص چهره در دوربین های مداربسته هایک ویژن و پاناسونیک

تشخیص چهره، یک تکنولوژی بیومتریک است که از تشخیص اجزای صورت برای شناسایی افراد استفاده می‌کند. امروزه، این تکنولوژی کاربردهای مختلفی دارد؛ از جمله اینکه شما می‌توانید قفل موبایلتان را باز کنید، در گیت امنیتی فرودگاه شناسایی شوید و از فروشگاه خرید کنید.

یکی از مهم‌ترین مزایای تکنولوژی تشخیص چهره، ایمنی و امنیت آن است. سازمان‌های اجرای قانون با استفاده از این تکنولوژی، جرائم را کشف یا کودکان و سالمندان گم‌شده را پیدا می‌کنند. در نیویورک، پلیس با استفاده از تشخیص چهره در دوربین مداربسته تحت شبکه خود توانست در مدت ۲۴ ساعت، متهمی که زنی را با چاقو تهدید کرده بود، دستگیر کند.

در شهرهایی که پلیس زمان رسیدگی به جرائم کوچک را ندارد، صاحبان کسب‌وکار، سیستم‌های تشخیص چهره را در دوربین های تحت شبکه  نصب‌ کرده‌اند تا مردمی که وارد فروشگاه می‌شوند را زیر نظر بگیرند و مظنونان را شناسایی کنند (بکار بردن لفظ دوربین های تحت شبکه به این دلیل است که کمتر کسی است در این زمان که از دوربین های آنالوگ استفاده کند و تمامی تکنولوژی ها روی دوربین های مداربسته تحت شبکه پیاده می شود)

از آنجایی‌که تشخیص چهره، برخلاف اثر انگشت و ابزارهای امنیتی دیگر، به تماس نیاز ندارد، این تکنولوژی تجربه‌ای سریع، خودکار و تایید یکپارچه را به همراه دارد. همچنین این تکنولوژی، مانند کلید و آی‌دی، گم یا دزدیده نمی‌شود.

کاربرد این تکنولوژی امروزه در دنیای امنیت بسیار زیاد شده است و شرکت های ابرقدرت از آن استفاده کرده تا سیستم های خود را کامل تر کنند. مثلا به شرکت هایک ویژن و پاناسونیک که دو شرکت بزرگ رقیب در سیستم های نظارت ویدئویی هستند نگاهی بندازید که هر دو از این فناوری درتولید دوربین های مداربسته خود استفاده کرده اند :

ویژگی دوربین مداربسته هایک ویژن و پاناسونیک

سیستم تشخیص چهره در دوربین مداربسته پاناسونیک می تواند چهره هایی را تشخیص دهد که در فن آوری رایج نظارت تصویری دشوار است.)   برای آشنایی بیشتر با پاناسونیک به مقاله دوربین مداربسته پاناسونیک مراجعه کنید .)

این موقعیت ها شامل خواندن صورت در زاویه حداکثر45  درجه از سمت چپ یا راست (افقی) یا 30 درجه بالا یا پایین (عمودی) است ، با دقت 90٪ در هنگام تشخیص چهره هایی که توسط عینک آفتابی یا ماسک صورت پنهان است. همچنین در چهره های مطابق با تصاویر گرفته شده از تصاویر گذرنامه تا ده سال از دقت بالایی برخوردار است.

چهره های خاص (مانند مجرمان تحت تعقیب ، ممنوع الخروج ها و… ) را می توان از قبل ثبت کرد تا هنگام شناسایی ، زنگ خطر زده شود.

از داده های ثبت شده در گذشته می توان در سیستم امنیتی / نظارتی برای تشخیص چهره استفاده کرد.
همچنین با وارد کردن داده های عکس عمومی در قالب JPEG و غیره می توان اطلاعات را بین سیستم های تشخیص چهره به اشتراک گذاشت.

در دوربین های مداربسته پاناسونیک از تصاویر چهره می توان برای انجام جستجوها استفاده کرد. به عنوان مثال ، می توان تصاویر چهره افراد مشکوکی را که در طبقه فروش مشاهده شده اند ، برای ردیابی اطلاعات در یک جدول زمانی جستجو کرد ، از جمله اینکه چه زمانی وارد فروشگاه شده اند و از کدام طبقه فروش عبور کرده اند. آیا افراد مشکوک از مغازه چیزی سرقت کرده اند؟ و…پس از ورود به فروشگاه نیز می توانید بلافاصله توسط سیستم امنیتی / نظارتی برای تشخیص چهره “FacePRO” جستجو و بررسی کنید .

  1. عملکرد تشخیص چهره را تا 500٪ در مقایسه با سیستم های معمولی بهبود می بخشد
  2. یک الگوریتم منحصر به فردکه باعث سرکوب خطاها می شود
  3. تشخیص صورت در موقعیت هایی که با تکنولوژی معمولی شناسایی چهره دشوار بوده اند ، مانند زمانی که صورت زاویه داراست ، یا تا حدی با عینک آفتابی یا ماسک جراحیپنهان شده است ، یا با افزایش سن تغییر می کند
  4. ثبت حداکثر 30،000 چهره
  5. چهره افراد شناسایی شده را بشمارید و سن و جنسیت آنها را ارزیابی کنید. با نمودار آماری نتیجه را روی صفحه نمایش دهد

از 18 اکتبر 2017 ، سه واحد از دوربین های مداربسته پاناسونیک مجهز به تشخیص چهره در کنترل مهاجرت در فرودگاه بین المللی توکیو به بهره برداری رسید. بدون نیاز به ثبت قبلی داده های بیومتریک ، سیستم داده های عکاسی صورت مسافر را در تراشه IC تعبیه شده در گذرنامه شخص با عکسی که در دروازه تشخیص چهره گرفته شده است برای بررسی هویت مقایسه می کند.

تشخیص چهره در دوربین های مداربسته هایک ویژن و پاناسونیکدر اینجا نگاهی به چگونگی عملکرد سیستم های تشخیص چهره  در دوربین های مداربسته هایک ویژن و چگونگی استفاده از آن برای ایمن تر کردن جهان در هر زمان که لازم باشد ، می پردازیم:

فن آوری های جدید و قدرتمندی همچون Deep Learning  مبتنی بر هوش مصنوعی اخیراً توسعه یافته اند تا سطح کاملاً جدیدی از امنیت را در دوربین های مداربسته هایک ویژن ارائه دهند. روش های زیادی برای استفاده از تشخیص چهره هایک ویژن برای ایمن نگه داشتن مردم ، تقویت فعالیت های تجاری و همچنین بهبود زندگی روزمره ما با خدمات بهینه وجود دارد.

دوربین های مداربسته هایک ویژن مفتخر است با ارائه طیف وسیعی از محصولات با الگوریتم های AI ، راه حل های تشخیص چهره را به استرالیا معرفی کند.

محل هایی که اکنون از سیستم تشخیص چهره  استفاده می کنند، اصطلاحا با یک کتابخانه هویت رو به رو هستند.
هنگامی که چهره یک شخص در لیست سیاه یا سفید کتابخانه شخصی شما ذخیره شود ، می توان دستور اجازه ورود یا عدم ورود آن را صادر کرد.
همچنین برای جلوگیری از هجوم غریبه ها ، این سیستم همچنین می تواند زنگ خطر را برای چهره هایی که در کتابخانه ثبت نشده اند ، ایجاد کند.

بلافاصله با گرفتن عکس از چهره ها ، اطلاعات به کتابخانه موجود که پر از تصویر چهره ی افراد است فرستاده می شود و امکان ارسال یک دستور از 3 دسته وجود دارد :

1 . چهره افراد را در لیست سیاه خود پیدا می کند: علاوه بر ارسال دستور بسته بودن در ها، به امنیت اطلاع می دهد تا اقدامی در جهت کاهش خطرات انجام دهد. مثل  کنترل ورود و خروج از فرودگاه یا  بانک و … با تشخیص چهره هایک ویژن

2 . چهره افراد را در لیست سفید خود پیدا می کند: آن گاه از لحظه ورود انها خدمات اختصاصی VIP را اجرا می کند. مثل  کنترل ورود و خروج سریع و بدون دردسر با شناسایی چهره در شرکت ها و سازمان ها

3 . چهره افراد را در لیست چک می کند:  مثل کم کردن صف ها با حضور زدن سریع در مکان های شلوغ (مانند حضور زدن سریع افراد در کنفزانس ها یا دانشگاه ها و…)

و خلاصه که عملکردهای مبتنی بر هوش دوربین مداربسته هایک ویژن علاوه بر تشخیص چهره شامل فیلترینگ هشدار کاذب، شمارش افراد و داده های ساختاری وسایل نقلیه نیز هستند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی است و دیجی رو هیچ مسئولیتی در قبال محتویات آن ندارد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها