ریگ اتریوم بهتر است یا ماینر اتریوم؟

در سال‌های اخیر بازار کالای دیجیتال میزبان دستگاهی جدید به نام ماینر بوده است. هدف از تولید ماینرها استخراج ارزهای دیجیتال است. ماینر اتریوم دستگاهی است که برای استخراج توکن ETH از آن استفاده می‌شود. البته برخی برای ماین این ارز دیجیتال از ریگ اتریوم بهره می‌گیرند. ریگ و ماینر شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارند. افراد زیادی به استخراج اتریوم علاقه دارند اما نمی‌دانند کدام دستگاه سودآوری بیشتر و دردسر کمتری خواهد داشت. آنها می‌خواهند بدانند که ریگ اتریوم بهتر است یا ماینر اتریوم؟ یکی از ابزارهای بررسی این مورد، ماشین حساب ماینر است که در این مقاله به صورت مفصل به توضیح آن می‌پردازیم.

استخراج اتریوم چگونه انجام می‌شود؟

در سال‌های گذشته تب استخراج ارزهای دیجیتال بسیار داغ شده است. در بین تمام ارزها، بیت کوین و اتریوم طرفداران بیشتری دارند. گرچه در ابتدا بیت کوین از محبوبیت بیشتری برخوردار بود اما حالا اتریوم از رقیب سرسختش پیشی گرفته است. بد نیست بدانید در اکثر ماه‌های آخر سال ۲۰۲۱ و ابتدای سال ۲۰۲۲ سودآوری استخراج اتریوم نسبت به بیت کوین بیشتر بوده است.

برای استخراج اتریوم به ماینرها نیاز داریم. ماینرها انواع مختلفی دارند. کارت‌های گرافیک (GPU) و ایسیک‌ها (ASIC) بهترین دستگاه‌ها برای استخراج ارز دیجیتال و اتریوم هستند. کارت‌های گرافیک توان پردازشی کمتری دارند اما به نسبت، برق کمتری هم مصرف می‌کنند. برخی چند کارت گرافیک را به صورت موازی در یک مدار قرار می‌دهند تا قدرت پردازشی بالایی ایجاد شود. نتیجه این اتفاق، به وجود آمدن ریگ اتریوم است.

برخی دیگر از ایسیک ماینرها برای استخراج اتریوم استفاده می‌کنند. این دستگاه که به ماینر اتریوم مشهور است، توان پردازشی بسیار بالایی دارد اما به حجم بالایی از انرژی برق نیاز دارد.

ماینر اتریوم یا ریگ اتریوم؟ کدام درآمدزایی بیشتری دارد؟

پاسخ به این سؤال چندان آسان نیست. برای یافتن جواب نهایی باید به پرسش‌های متفاوتی پاسخ دهیم. در ابتدا باید هزینه‌های مربوط به تأمین انرژی برق و خرید ماینر یا ریگ اتریوم را بررسی کنیم. در سال‌های گذشته دائماً شاهد افزایش یا کاهش قیمت ماینر اتریوم و سایر دستگاه‌های مربوطه بوده‌ایم. افزایش تقاضا، بحران‌های جهانی، رونمایی از دستگاه‌های جدید، افزایش یا کاهش قیمت اتریوم و … باعث ایجاد نوسان در قیمت این دستگاه‌ها خواهد شد. بنابراین باید در ابتدا به بودجه و قیمت ماینر توجه کنیم.

در مرحله بعد باید هزینه‌های مربوط به تأمین برق بررسی شود. هر چه برق ارزان‌تری در اختیار داشته باشید، می‌توانید دستگاه قدرتمندتری به کار بگیرید و سودآوری بیشتری را رقم بزنید. ماین اتریوم در مناطقی که هزینه‌های برق زیادی دارند یا مصرف برق به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود، شاید توجیه اقتصادی نداشته باشد. در این مناطق استفاده از ماینرهای ضعیف‌تر منطقی خواهد بود.

کدام دستگاه برای ماین اتریوم بهتر است؟

اگر بخواهیم دستگاهی برای استخراج بیت کوین پیشنهاد دهیم، به راحتی می‌توانیم از ایسیک ماینرها نام ببریم. با این حال داستان در مورد اتریوم کمی متفاوت است.

ایسیک‌ ماینرها به شکلی طراحی می‌شوند که یک اقدام مشخص را بارها و بارها تکرار می‌کنند. قدرت پردازشی این دستگاه‌ها بسیار بالا است اما انعطاف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار کمی دارند. در طرف مقابل، کارت‌ گرافیک ماینینگ و ریگ اتریوم تا حدی منعطف هستند و امکان تغییرات برنامه‌ها و الگوریتم‌های فنی در آنها وجود دارد.

ریگ اتریوم بهتر است یا ماینر اتریوم؟

اتریوم، برخلاف بیت کوین، فراز و فرودهای فنی زیادی داشته است. عده‌ای معتقدند برای استخراج این ارز دیجیتال باید از ریگ اتریوم استفاده کرد تا در هر زمان امکان تغییرات فنی وجود داشته باشد. برخی دیگر نیز ایسیک‌ماینرها را به دلیل قدرت بالا و بازدهی بیشتر برای استخراج اتریوم مناسب می‌دانند.

ماشین حساب ماینر، بهترین پاسخ برای پرسش‌ها

برای محاسبه دقیق سودآوری از طریق استخراج اتریوم، می‌توان به ماشین حساب‌ ماینر مراجعه کرد. این ماشین حساب‌ها اطلاعات مربوط به توان پردازشی دستگاه و هزینه‌های مربوط به برق را دریافت و سپس مقدار اتریوم استخراج‌شده در مدت معین را اعلام می‌کنند. بدین ترتیب امکان تخمین درآمد حاصل از فعالیت ماینر اتریوم مشخص خواهد شد. گرچه در کشور ما درآمدزایی وابستگی شدیدی به نرخ دلار دارد اما باز هم به کمک ماشین حساب‌های استخراج می‌توان دید مناسبی از هزینه‌ها و درآمدهای این فعالیت اقتصادی به دست آورد.

از بهترین ماشین حساب‌های استخراج اتریوم می‌توان به ماشین حساب ماینر سایت رمزارز نیوز اشاره کرد.

ریگ اتریوم بهتر است یا ماینر اتریوم؟

مقایسه مزایا و معایب ماینر اتریوم و ریگ اتریوم

ریگ اتریوم راه‌اندازی و سرهم‌بندی نسبتاً سختی دارد. از طرفی توان پردازشی ریگ‌ها بسیار کمتر از ایسیک ماینر اتریوم است. با این حال ماینرها سروصدا و آلودگی محیطی بسیار زیادی دارند. مصرف برق بالا و کمیابی، از دیگر معایب ماینر اتریوم است. در طرف مقابل، کارت گرافیک بیشتر در دسترس است و امکان استفاده برای امور دیگر را نیز دارد. از این نکته هم نباید گذشت که کار با ایسیک ماینرها بسیار آسان و راحت خواهد بود.

خلاصه مطلب

تصمیم‌گیری در مورد خرید ماینر اتریوم یا ریگ اتریوم چندان آسان نیست. باید به بودجه، امکانات، شرایط بازار و هزینه‌های جانبی توجه کنید و سپس از ماشین حساب‌های ماینر برای محاسبه درآمد احتمالی کمک بگیرید. یک نمونه از ماشین حساب ماینر را می‌توانید در سایت رمزارز نیوز (ramzarz.news) مشاهده کنید. ماینینگ اتریوم می‌تواند یک فعالیت بسیار پرسود و آسان باشد، به شرط آنکه حساب‌شده و با احتیاط استخراج را شروع کنید.

مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها