سئو چیست؟! سوالیست که ذهنتان را درگیر کرده و نمیدانید دقیقا برای چه چیزی به کار میرود و چه اهدافی را دنبال میکند. کمی به دنیای اطراف خود نگاه کنید، چقدر میزان استفاده از فضاهای دیجیتال و اینترنت افزایش یافته است؟!
مسلما پاسخ شما واضح است و اگر بخواهیم یک دایره ذهنی ترسیم کنیم، بخش بزرگی از آن را افرادی در بر گرفتهاند که به نحوی با فضای اینترنت و دنیای آنلاین در ارتباط هستند. اینکه سئو چه ارتباطی با اینترنت و افزایش استفاده جامعه از این فضاها دارد را در ادامه اشاره میکنیم.
پورفیض دات کام یک آکادمی معتبر در حوزه سئو است که علاوه بر برگزاری دورههای آموزش خصوصی گروهی، پروژههای بهینهسازی وبسایتهای مختلف فروشگاهی و غیر فروشگاهی را نیز میپذیرد. جالب است که این مجموعه آموزشهای رایگان درباره موضوعات مهم سئو نیز ارائه میدهد.
برای دریافت یک پاسخ جامع و کامل برای سئو چیست؟! کلیک کنید
SEO یا تبلیغات کلیکی گوگل؟!
سئو در یک کلمه به معنای بهینهسازی موتورهای جستجوی گوگل است که با استفاده از ترفندهای مناسب به رتبهبندی سایت کمک میکند. سالهاست که در بازاریابی دیجیتال از آن به عنوان بهترین و بهینهترین شیوه نگهداری از سایت یاد میشود.
اغلب اوقات سئو در مقابل تبلیغات کلیکی گوگل قرار میگیرد. بسیاری هم این سوال برایشان مطرح است که کدام شیوه بهتری برای مراقبت از سایت آنها خواهد بود. از نظر ماندگاری و هزینه، سئو بهتر است؛ زیرا در مقابل هزینه کم، ماندگاری بیشتری دارد.
بازاریابان دیجیتال از این شیوه بهینهسازی استفاده میکنند تا همیشه سایت خود را با کلمات کلیدی مرتبط و انتشار محتوایی که کاربر نیاز دارد، در صدر نتایج گوگل نگه دارند. هر چقدر که ترافیک بیشتر شود، یعنی سئوی سایت موفقتر عمل کرده و بیشتر دیده شده است. بنابراین، به نسبت تبلیغات کلیکی عملکرد بهتری خواهد داشت.
البته باید اشاره کنیم که در این مورد کاملا به استراتژی و نحوه سرمایهگذاری مدیر سایت بستگی دارد. بهبود سئو میتواند میتواند به رتبهبندی سایت شما در جستجوی گوگل با مرتبطتر کردن با آنچه که مخاطب به دنبالش است، کمک کند.
در مقابل تبلیغات کلیکی، تبلیغات آنلاین پولی هستند که به صاحبان کسب و کارهای تحت این امکان را میدهد تا شانس نمایش یک آگهی را در کنار نتایج جستجو داشته باشند.
نکات مهمی که باید برای سئوی سایت در نظر گرفته شود
دوستان، سئو یعنی بهینه کردن صفحات سایت برای مورتورهای جستجو که پتانسیل دیده شدن آن را برای کاربران افزایش میدهد. به عبارت دیگر سایتی که به درستی سئو شود، شانس بیشتری برای دیده شدن دارد. در اینجا چند نکته مهم و کاربردی را قرار دادهایم که برای بهینهسازی موتورهای جستجوی سایت شما موثر خواهند بود:
- مطمئن شوید که نوشته روی سایت شما واضح، دقیق، مفید و توصیفی است.
- موضوع را به زبانی ساده و خوانا توضیح دهید.
- کلمات کلیدی مرتبط را درج و اطمینان حاصل کنید کلماتی هستند که کاربر جستجو میکند، با این شیوه میتوانید سرنخهای بیشتری در اختیار مخاطبان هدف خود قرار دهید.
فوایدی که سئو میتواند برای سایت شما به ارمغان آورد
سئو شامل بهینهسازی سایت شما برای افزایش ترافیک و نرخ تبدیل است. گاهی نرخ تبدیل یعنی از کاربران در فضای اینترنت برای سایت خود یک مشتری و یک مخاطب دائمی بسازید. به طور کلی هر چیزی که کمک کند تا اهداف سایت شما تکمیل شود. حالا این مورد ممکن است مدت زمان ماندن کاربر در یک صفحه، کلیک روی یک گزینه خاص، پخش یک ویدئو یا افزودن کالایی به سبد خرید باشد.
سایتی میتواند مدعی شود که پاسخ خوبی برای سئو چیست دارد و تاکنون به خوبی عمل کرده که به سرعت بارگزاری شود، نحوه مرور و پیمایش در آن آسان و دسترسی به همه محتواهای مورد نیاز کاربر در آن آسان است. همچنین سئوی عالی به بخش فنی و توسعهدهندگان سایت نیز ارتباط دارد و کارهایی که آنها در پشت صحنه انجام میدهند، کمک میکنند تا روی رتبهبندی گوگل نیز تاثیر بگذارند.
برخی از مزایا و فواید سئو را در ادامه به صورت خلاصه بیان کردهایم:
- راهحل بلندمدت برای کسب رتبه بالاتر در گوگل.
- کسب ترافیک ارگانیک بیشتر که باعث کاهش نرخ پرش میشود.
- مجبور نیستید هزینه بپردازید تا کاربران را مجاب به کلیک کنید.
- ایجاد اعتماد بیشتر برای کاربران در مقابل تبلیغات کلیکی.
- موتورهای جستجوی گوگل، سایت بهینه شده را بیشتر دوست دارند.
نقش الگوریتم های گوگل در سئو چیست؟
موتورهای جستجو برای برآورده کردن یک نیاز بسیار ساده و آن هم رساندن کاربر به اطلاعات مورد نیاز و سرچ شده اوست. زمانی که کاربر یک عبارت یا کلمه خاصی را جستجو میکند، گوگل همواره در تلاش است تا بهترین و مرتبطترین نتایج را در فهرست خود بیابد و به کاربر نشان دهد.
برای آنکه بیشتر درباره نقش الگوریتم های گوگل در سئو بدانید، کلیک کنید
ممکن است است در اینجا این سوال برای شما مطرح شود که چگونه این نتایج را به دست میآورد؟! این الگوریتم های گوگل هستند که به موتورهای جستجو در تجزیه، تحلیل و اسکن محتواهای میلیونها وبسایت کمک میکنند.
تاکنون گوگل بیش از 200 الگوریتم را ایجاد کرد که تنها تعدادی از آنها به صورت رسمی اعلام شدهاند. برخی از آنها مثل الگوریتم پاندا و پنگوئن جزء هسته اصلی گوگل هستند و کاملا مستقیم همیشه نتایج را تحت تاثیر قرار میدهند.
تا پیش از آنکه گوگل حرفی از الگوریتمهای خود بزند و اصلا به فکر راهاندازی آن باشد، روشهای بهینهسازی وجود داشتند، اما معمولا روشهای غیر قانونی و اصطلاحا کلاه سیاه بودند که باعث میشدند تا سایتهای بی کیفیت و اسپم همیشه در صفحه اول گوگل قرار گیرند.
حالا که جامعه سئوکاران به خوبی متوجه اهمیت این موضوع شده و دریافتهاند که برای جلب رضایت الگوریتم های گوگل باید یک استراتژی سئو خوبی داشته باشند، شرایط به کلی تغییر یافته است. همه این الگوریتمها برای بهینهسازی موتورهای جستجو توجه به موارد زیر را بسیار مهم میدانند:
- توجه به اینتنت، نیت و قصد کاربر از جستجوی یک عبارت.
- ارتباط بین صفحات، جایی که سئوی داخلی بسیار اهمیت مییابد.
- اهمیت به کیفیت محتوای تولید شده در هر قالبی.
- توجه به تجربه کاربری، همه الگوریتمهای گوگل به تجربه کاربری فوقالعاده اهمیت میدهند و یکی از سیگنالهای اساسی آنها برای رتبهبندی صفحات محسوب میشود.
متخصص سئو کیست و درباره وظایف او چه میدانید؟
تصور کنید که با فردی مواجه میشوید که عنوان شغلی خود را متخصص سئو بیان میکند، شما هم تا به حال با چنین فردی مواجه نشدهاید. او همان کسیست که روی روشهای بهینهسازی موتورهای جستجو مهارت دارد.
یک مشاور سئو علاوه بر آنکه میتواند به رتبهبندی سایت روی کلمههای کلیدی مختلف مانور دهد، بلکه با تدوین یک استراتژی سئوی مفید میتواند به دوام و ماندگاری بیشتر سایت کمک کند. مجموعه وظایف او به صورت خلاصه شامل موارد زیر است:
- تجزیه و تحلیل رقبا با استفاده از ابزارهای خاص
- توانایی جهت یافتن بهترین و مرتبطترین کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربر در حوزههای کسب و کار خاص.
- توانایی کار گروهی و تیمی (او باید بتواند با تیم محتوا و تیم توسعه دهنده وب به خوبی ارتباط برقرار کند).
- توانایی چیدن یک استراتژی محتوایی مناسب و اجراسازی آن به بهترین نحو ممکن.
- توانایی لینکسازی خارج از صفحه با اجرای کمپینهای رپورتاژ آگهی.
اینها تنها بخشی از کارهای یک متخصص سئو هستند، برای آشنایی بیشتر با وظایف او روی لینک کلیک کنید.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.
چقدر محتوای کامل و خوبی بود. ممنون ازتون