کسب و کارهای اینترنتی که با طراحی وبسایت و اپلیکیشن مشغول فعالیت هستند، برای پیشی گرفتن از رقبا باید از ابزارهای تبلیغاتی مستقیم و غیر مستقیم بهره ببرند.
تبلیغات گوگل یا گوگل ادز (Google Ads) از روشهای بازاریابی دیجیتال به حساب میآید که به عنوان رویکردی معنادار به جلب توجه مخاطبان هدف منجر خواهد شد.
در سالهای اخیر فرآیند بازاریابی از بازاریابی سنتی به بازاریابی آنلاین با فناوری دیجیتال تغییر کرده است و صاحبان مشاغل همواره در تلاش هستند تا از پتانسیلهای تبلیغات آنلاین به نحو احسن استفاده کنند.
تبلیغات گوگل این امکان را برای کسب و کارها فراهم میکند تا افراد زیادی دقیقا به آنچه که نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند.
امروزه کاربران برای جستوجوی اطلاعات، محصولات و خدمات مورد نیاز از گوگل استفاده میکنند؛ بنابراین صاحبان مشاغل آنلاین باید از پتانسیل تبلیغات گوگل برای بهتر دیده شدن بهره ببرند.
بهطور کلی تبلیغات در گوگل به روشهای متنوعی چون کمپین شبکه جستوجو، کمپین شبکه نمایش، کمپین خرید، کمپین ویدئویی و کمپین اپلیکیشن انجام میشود؛ از اینرو کسب و کارها باید پس از تعیین هدف، از شیوه مناسب استفاده کنند.
حال بسیاری از فعالان حوزه دیجیتال این سوال را در ذهن دارند که چه فاکتورهایی بر روی محاسبه هزینه تبلیغات گوگل تاثیرگذار هستند؟!
در اینجا مطلب تلاش میشود تا به نکات مهم در محاسبه هزینه گوگل ادز اشاره شود؛ بنابراین اگر در زمینه فروش کالا و ارائه خدمات به صورت آنلاین فعالیت دارید، توصیه میشود مطالعه این مطلب را از دست ندهید.
تبلیغات گوگل چیست؟
تبلیغات گوگل یکی از بهترین و هدفمندترین روشهای تبلیغاتی در دنیا محسوب میشود که به کسب و کارها در بهتر دیده شدن، رسیدن به هدف و افزایش درآمد کسب میکند.
گوگل ادز از سرویسهای تبلیغاتی گوگل است که به افراد این امکان را میدهد تا با تعیین کلمات کلیدی خاص، آگهی را در زمان مناسب به مشتریان بالقوه که به دنبال محصول یا خدمات هستند، نمایش دهند.
گوگل ادز تحت مدل پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) کار میکند؛ یعنی تبلیغکننده باید یک کلمه کلیدی خاص در گوگل را هدف قرار داده و مبلغی را برای کلیک بر روی آن کلمه پیشنهاد دهد.
پیشنهاد هزینه تبلیغ در گوگل توسط تبلیغکننده به سه روش هزینه به ازای هر کلیک (CPC)، هزینه به ازای 1000 نمایش (CPM) و هزینه بر اساس هر تعامل (CPE) انجام میشود.
بهطور کلی محاسبه هزینه تبلیغ در گوگل تحت تاثیر عوامل مختلفی چون رقابت کلمه کلیدی، موقعیت جغرافیایی، کیفیت کمپین تبلیغاتی و وبسایت، نوع دستگاه، میزان مبلغ پیشنهادی تبلیغکننده و … تعیین میشود.
در حال حاضر مجموعههای مختلفی از جمله شرکت کیان تجارت در زمینه مدیریت هزینههای تبلیغات گوگل مشغول فعالیت هستند که به صاحبان کسب و کار، خدمات متنوعی را با نرخ بازدهی بالا ارائه میدهند.
نکات مهم نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز
تبلیغات در گوگل به عنوان بهینهترین روش تبلیغ آنلاین از لحاظ میزان بازدهی و پرداخت هزینه شناخته میشود.
گوگل ادز یا تبلیغات در گوگل به مشاغل اینترنتی برای رسیدن به صدر نتایج جستوجوی گوگل کمک میکند.
چگونگی محاسبه هزینه تبلیغات در گوگل از سوالات کاربران بود و اغلب افراد همواره این سوال را در ذهن دارند که نکات مهم تاثیرگذار بر روی محاسبه هزینه گوگل ادز کدام موارد هستند؟! در ادامه به 5 نکته که باید درباره نحوه محاسبه هزینه تبلیغات گوگل بدانید، اشاره میشود، از جمله:
- رقابت
- منطقه جغرافیایی
- نوع دستگاه
- نمره کیفیت
- کیفیت کمپینهای تبلیغاتی
رقابت
محاسبه هزینه تبلیغات در گوگل به روش مزایده انجام میشود؛ از اینرو رقابت در تبلیغات کلیکی بسیار حائز اهمیت است. کسبوکارهایی که از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار هستند و اصطلاحا پر کلیکتر باشند، هزینه تبلیغات آنها در گوگل بیشتر میباشد.
منطقه جغرافیایی
اغلب کشورهای دنیا به جهت میزان توسعه یافتگی در سطوح مختلف قرار دارند؛ بنابراین هزینه تبلیغات کلیکی در هر کشور با کشور دیگر متفاوت است. برای مثال کشورهایی چون پاکستان، برزیل و هندوستان به دلیل کم اهمیت بودن از دید تبلیغکنندگان، کمترین سطح هزینه کلیک را دارند.
نوع دستگاه
جالب است بدانید که نوع دستگاهی که جستوجو با آن انجام میشود، بر روی محاسبه هزینه گوگل ادز تاثیرگذار خواهد بود؛ زیرا هر دستگاه دارای CPC مختص به خود است. در میان دستگاههای مختلف، دسکتاپ از میزان CPC بالاتری نسبت به سایر دستگاهها برخوردار است.
نمره کیفیت
نمره کیفیت (Quality Score) از فاکتورهای موثر در نمایش تبلیغ و کاهش هزینه کلیک محسوب میشود. این نمره در واقع شامل نمرهای است که گوگل پس از بررسی تبلیغ به ازای هر کلمه کلیدی به آن اختصاص میدهد و دارای محدوده 1 تا 10 است؛ بنابراین تبلیغدهندگان باید بر روی موارد فنی سایت بیشتر کار کرده تا هزینه کلیک را نسبت به رقبا کاهش دهند.
کیفیت کمپینهای تبلیغاتی
شرکتهای ارائه خدمات گوگل ادز نظیر شرکت کیان تجارت بر اساس کیفیت کمپینهای تبلیغاتی که در اختیار صاحبان مشاغل قرار میدهند، هزینه متفاوتی را دریافت میکنند؛ بنابراین نوع و کیفیت تبلیغات بر روی محاسبه هزینه پرداختی تاثیرگذار خواهد بود.
مزایای تبلیغات در گوگل
کارشناسان و فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ، تبلیغ در گوگل را به عنوان بهترین و اثرگذارترین روش تبلیغاتی مطرح میکنند، اما واقعا چرا استفاده از این شیوه برای رشد کسب و کارهای اینترنتی توصیه میشود؟! در ادامه برخی از مزایای تبلیغ در گوگل نام برده شده است:
- افزایش درآمد در کوتاهترین زمان
- هدفگیری دقیق مخاطب هدف
- مدیریت بهینه بودجه
- نرخ بالای بازگشت هزینه تبلیغات
- ارزیابی و تحلیل راحت نتایج کمپین
- ایجاد و افزایش شناخت از برند
- امکان نمایش تبلیغات در زمان دلخواه
دلیل اهمیت تبلیغات گوگل
تبلیغات گوگل یا گوگل ادز از شیوههای تبلیغاتی پربازده است که در فضای اینترنت انجام میشود. این روش تبلیغاتی کمک میکند تا سایت فروش محصول یا ارائه خدمات به صفحه اول نتایج جستوجو گوگل برسد.
گوگل ادز با روش پرداخت به ازای هر کلیک عمل میکند و در آن تبلیغکنندگان باید هزینه مشخصی را برای تبلیغ پرداخت کنند.
محاسبه هزینه تبلیغات در گوگل تحت تاثیر فاکتورهای مختلف از جمله رقابت، دستگاه، موقعیت جغرافیایی، کیفیت کمپین، نمره کیفیت و … متفاوت خواهد بود.
صاحبان مشاغل آنلاین که به دنبال بهتر دیده شدن و افزایش درآمد هستند، میتوانند با شرکتهای فعال و معتبر چون کیان تجارت ارتباط برقرار کرده و پس از تعیین هدف از خدمات تبلیغ گوگل و شیوههای مناسب استفاده کنند.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.