نمایندگی پاناسونیک، نامی درخشان

کامپیوتر یکی از اکتشافات بشری می باشد که در زندگی ما نقش اساسی دارد. کامپیوتر از کلمه Compute در زبان انگلیسی به معنای حساب کردن و شمارنده گرفته شده‌است. در 1937 اولین کامپیوتر دیجیتالی الکترونیکی جهان به نام ABC ساخته شد. این ماشین گرچه قابل برنامه ریزی نبود اما برای حل معادلات خطی استفاده می‌شد.به دلیل ابتدایی بودن ABC خیلی زود کامپیوترهای دیگر جایگزین آن شدند.

اختراع کامپیوتر یکی از دو چیز برجسته‌ای است که بشر در سده بیستم انجام داد. اما چگونگی ورود  کامپیوتر در ایران را با چهار فاصله زمانی :

  1. پیدایش کامپیوتر: کامپیوتر در سال ۱۳۴۱ وارد ایران شد. بنابراین ،آمدن کامپیوتر در ایران با فاصله زمانی و حدود ۱۰ سال بعد از ظهور کامپیوتر در کشور های صنعتی بود.
  2. توسعه کامپیوتر: دوره توسعه کامپیوتر از سال ۱۳۵۰ در ایران آغاز و تا سال ۱۳۶۰ ادامه یافت. این دوره همراه با رقابت زیاد برای خرید سخت افزار، پیاده سازی سیستم های عظیم نرم افزاری و استخدام ه چه بیشتر نیروی انسانی و دنبال کردن برنامه های جامع با توجه به واقعیت های فنی نیروی انسانی کشور بود.
  3. بازنگری کامپیوتر: با ظهور انقلاب اسلامی, در زمینه کامپیوتر نیز تغییر و تحولاتی صورت گرفت و در نهایت تا سال ۱۳۵۹ یک سری بازنگری کلی انجام شد.
  4. بلوغ و رشد کامپیوتر در ایران: پس از بازگشایی دانشگاه ها در سال ۱۳۶۲ مرحله بعدی رشد کامپیوتر آغاز شد و هر دو شاخه نرم افزار و سخت افزار توسعه فراوانی یافتند. از مهمترین کارهای این دوره می توان پردازش زبان و خط فارسی را نام برد. اکنون برای اینکه خرید مطمئنی داشته باشید ، می توانید به نمایندگی پاناسونیک اعتماد کنید.اختراع کامپیوتر یکی از دو چیز برجسته‌ای است که بشر در سده بیستم انجام داد

رایانه یا رایانگر یا کامپیوتر (به انگلیسی: Computer: رایانه‌های جدید می‌توانند از کدهایی  به نام برنامه و یا (نرم‌افزار) پیروی کنند، این کار به آن‌ها باعث میشود  تا ظرفیت قابل توجهی  از وظایف را بتوانند انجام دهند. و بر اساس برنامه‌ای که به آن‌ها داده می‌شود عمل می‌کنند. یک رایانه شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار است که با هم یک سامانه ی رایانه‌ای (Computer system) را تشکیل می‌دهند. همچنین رایانه‌ها با متصل شدن به هم، می‌توانند به نوع دیگری از رایانه بدل شوند. مانند شبکه ی رایانه‌ای و رایانه ی خوشه‌ای.

رایانه‌ها به‌عنوان سامانه ی کنترل برای حجم گسترده‌ای از دستگاه‌های صنعتی و دستگاه‌های مصرفی استفاده می‌شوند. رایانه‌ها به‌عنوان دستگاه‌های خانگی مانند دستگاه مایکروویو و دور فرمانها، دستگاه‌های کارخانه‌ای مانند ربات صنعتی و طراحی به کمک رایانه (CAD) و دستگاه‌های عمومی مانند رایانه‌های شخصی (PC)، تلفن‌های همراه و تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شوند. اینترنت بزرگترین شبکه در جهان است که از اتصال رایانه‌های زیادی به‌هم شکیل شده‌است. رایانه‌ها می‌توانند به اینترنت متصل شوند و از منابع اطلاعاتی متعدد اینترنت بهره ببرند.به نمایندگی پاناسونیک

در گذشته رایانه‌ها برای  انجام ریاضیات  فرض می‌شدند. پیدایش کامپیوتر  نیز به همین مسئله مربوط است.اولین کامپیوتریا  (دستگاه محاسبه) چرتکه نام داشت. چرتکه رایانه‌ای بود که انسان‌ها در گذشته برای انجام محاسبات پایه از آن استفاده می‌کردند. در اوایل انقلاب صنعتی، برخی دستگاه‌های مکانیکی به‌طور خودکار انجام محاسبات طولانی را انجام می‌دادند. برای مثال، الگوهای راهنما برای دستگاه‌های ریسندگی. بعدها رایانه‌ها پیشرفته‌تر شدند و در قرن ۲۰ام توانستند دستگاه‌های الکترونیکی آنالوگ را بسازند. اولین رایانه ی رقمی در طی جنگ جهانی دوم ساخته شدند. اولین ترانزیستور نیم‌رسانا در اواخر سال ۱۹۴۰ بر اساس ماسفت (MOSFET) و مدارهای مجتمع (IC) در اواخر ۱۹۵۰ و ریزپردازنده‌ها در سال ۱۹۷۰ ساخته شدند. سرعت، قدرت و همه‌ کاره بودن کامپیوتر ها سبب شد تا انقلاب دیجیتال رخ دهد و پیشرفت چشمگیری در زندگی انسان حاصل شود.

رایانه‌های امروزی دارای  پردازش مرکزی (CPU)هستند . واحد cpu، انجام عملیات‌های محاسباتی و منطقی را بر عهده دارد. دستگاه‌های جانبی شامل ورودی (مانند صفحه‌کلید و موشی)، دستگاه‌های خروجی (مانند نمایشگر و هدفون) و ورودی/خروجی (مانند صفخه ی لمسی) می‌توانند برای نمایش و ارسال اطلاعات در رایانه مورد استفاده قرار گیرند. رایانه‌ها از لحاظ کارکرد به‌صورت مکانیکی، الکترومکانیکی و الکترونیکی، از لحاظ محاسبات به‌صورت قیاسی (Analog) و رقمی (Digital)؛ و از لحاظ اندازه به ریز رایانه ها، رایانه‌های کوچک، رایانه‌های بزرگ و ابررایانه ها تقسیم می‌شوند. رایانه‌های شخصی رایج‌ترین نوع رایانه در میان انواع رایانه هستند.

رایانه‌های امروزی مشکلاتی از دنیای واقعی را با ارائه ی خدمات گوناگون و با کیفیت در فضای مجازی برطرف نموده است.                                             رایانه‌ها و دستگاه‌های رایانش از دوران‌های مختلف

معنای واژه ی فارسی رایانه

واژه ی رایانه از مصدر رایانیدن ساخته شده و به معنای «مقیاس کردن ،سنجیدن ، مقایسه کردن» یا «منظم  کردن، نظم دادن و بهبود بخشیدن » بوده‌است. این مصدر در زبان فارسی میانه موارد استفاده  فراوانی داشته و مشتق‌های زیادی دارد..

نسل های گوناگون تلفن همراه به‌ترتیب زمان

تلفن همراه یا گوشی همراه که موبایل هم نامیده میشود ،  برای فرستادن و دریافت صدا به وسیله  ارتباط رادیویی در محدوده گسترده جغرافیایی مورد استفاده قرار می گیرد.منظور از موبایل قطعه ای است که برای اتصال به شبکه ی تلفن همراه به کار می‌رود. اولین گوشی تلفن بی‌سیم در سال ۱۹۷۳ با وزنی نزدیک به ۲ کیلوگرم ساخته شد. موبایل نسل‌های گوناگونی دارد و توسط شرکت‌های سازنده گوناگونی تولید می‌شود و به فروش می‌رسد. برخی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده ی گوشی همراه در دنیا شامل برندهای مختلفی می باشد که در این میان ، نمایندگی پاناسونیک راهنمای خرید مطمئن را برای شما فراهم می کند.

در تلفن‌های همراه معمولا  یک نرم‌افزار یا سیستم‌عامل برای هدایت و جهت دادن به  سخت‌افزار به کار می‌رود و برنامه‌های جانبی توسط سیستم‌عامل اجرا می‌شوند. از سیستم‌های اجرا شده معروف برای تلفن همراه، می‌توان به اندروید، آی‌اواس و ویندوز فون اشاره کرد.

و در ادامه مطلب ، توضیحات بیشتری را در رابطه با موبایل و دیجیتال خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که چطور میتوانیم خرید مطمئنی از نمایندگی پاناسونیک داشته باشیم.

آنالوگ و دیجیتال

سیگنال آنالوگ و دیجیتال به سیگنال‌هایی گفته می‌شود که میزان  ولتاژ آن در موقعیت های مختلف حال تغییر کند. به این صورت که در یک لحظه ۲ ولت، لحظه‌ای دیگر ۳ ولت و به همین صورت در حال تغییر باشد. این سیگنال می‌تواند توسط یک میکروفون ساخته شود. ماهیت تغییرات سیگنال آنالوگ، به عنوان مثال صدا، به مولد آن، که می‌تواند صدای یک انسان باشد، بستگی دارد. سیگنال‌های آنالوگ را در آی‌سی‌های حافظه نمی‌توان ذخیره کرد. همچنین در انتقال آن نیز امکان نویز پذیری بالا است. در مدارات منطقی و کنترل ها اگر بخواهیم یک سیگنال آنالوگ را وارد کنیم باید آن را به دیجیتال تبدیل کنیم.نسل های گوناگون تلفن همراه به‌ترتیب زمان

دیجیتال یعنی صفر و یک، و همیشه این تغییرات به صورت صفر و یک است. منظور از صفر و یک، دو سطح منطقی است. ما می‌توانیم صفر منطقی را به سطح ولتاژ صفر ولت و یک منطقی را به سطح ولتاژ پنج ولت تعریف کنیم. در این صورت سطوح ولتاژ دیگری به غیر صفر و پنج ولت نخواهیم داشت. مزیت دیجیتال در ذخیره‌سازی و انتقال راحت آن ،با کیفیت خوب است. برای تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال روش‌های مختلفی را میتوان امتحان کرد.

اصول تبدیل آن به این صورت است که ابتدا از آنالوگ نمونه ‌برداری می شود و در زمان های مختلف این کا را انجام می دهند و سپس نمونه‌ها توسط یک مبدل به دیجیتال تبدیل می‌شود. هر چه تعداد نمونه‌گیری‌ها از سیگنال آنالوگ بیشتر باشد، ما توانسته‌ایم آنالوگ را با کیفیت بهتری به دیجیتال تبدیل کنیم. فقط بایستی این مطلب را در نظر بگیریم که افزایش تعداد نمونه برداری‌ها باعث افزایش حجم تبدیل خواهد شد. طریقه تبدیل آنالوگ به دیجیتال لازم است در تبدیل مجموع ارزش بیت‌هایی که یک هستند، برابر با مقدار ولتاژ آنالوگ شود. بیت‌های به دست آمده را می‌توان توسط سلول‌های حافظه ی موقت یا دائم ذخیره کرد تا در زمان‌های لازم از آن استفاده کنیم.

و با این کار ، صدای مشترک در موبایل ذخیره شده و به صورت کامل و واضح به مخاطب برسد. برای صدای دریافتی نیز این اتفاق می افتد، فقط در آن حالت باید آی‌سی مجهز به یک مبدل D to A شود تا بتوانیم اطلاعات  دیجیتال دریافتی از BTS را به آنالوگ تبدیل کنیم. هر چه فرکانس سیگنال آنالوگ بیشتر باشد، لازم است تعداد نمونه برداری‌ها افزایش یابد تا امکان تبدیل تغییرات سریع آن را داشته باشیم.

این مطلب یک رپورتاژ بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه شده است.

مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها