نکات مهم در انتخاب دزدگیر منزل

امروزه به دلیل جلوگیری از سرقت منازل و اماکن تجاری افراد روی به استفاده از دزدگیر اماکن آورده اند. هر روزه به دلیل مشکلات اقتصادی و بالا رفتن هزینه تعداد سارقان روبه افزایش است. همین موضوع باعث شده است که افراد به فکر چاره ای برای این مشکل باشند. یکی از راه حل هایی که بیشتر افراد به آن مراجعه می کنند استفاده از دزدگیر اماکن است که از آن بسیار استقبال شده است. این دزدگیر در محل های مسکونی، تجاری و نظامی کاربرد دارد و وظیفه اصلی آن اطلاع افراد از وجود هر گونه خطر است.

بیشتر افراد سعی دارند تا بهترین نوع دزدگیر در بازار را شناسایی کرده و آن را خریداری کنید. این نوع دزدگیر مانند دیگر سیستم های امنیتی دارای یک سری نقاط قوت و ضعف است که هر کدام برای مکانی تعبیه شده است.

ما در ادامه هر آنچه که شما برای خرید دزدگیر اماکن احتیاج دارید را فراهم کرده ایم تا در هنگام خرید یک دزدگیر امن و کارآمد بخرید .

دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیر اماکن که نام لاتین آن Home Security Device گفته می شود یکی از سیستم های امنیتی است که به منظور اطلاع افراد به هنگام  ورود افراد غیر مجاز به منطقه ممنوعه گفته می شود. دزدگیر اماکن اولین بار در سال 1853 در آمریکا ساخته شد.

هر یک از این دزدگیر ها دارای امکانات خاصی می باشند. برخی از آنها در هنگام ورود افراد غیر مجاز فقط آژیر می زنند. برخی دیگر دارای سنسور دود و آتش می باشند، برخی دیگر به دوربین مدار بسته متصل می شوند تا تمام شواهد را ثبت و ضبط کنند. برخی نیز دارای امکانات پیشرفته تری هستند که بیشتر در اماکن نظامی و سایر اماکن ممنوعه و حفاظتی کاربرد دارند مانند دزدگیری که سیستم شوکر و برق متصل است تا در صورت لزوم علاوه بر صدای آژیر، برق موجود بر روی دربها مانع ورود و خروج افراد شوند .دزدگیر

معرفی اجزای دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن دارای یک سری اطلاعات است که ما اکنون آنها را نام میبریم و به مختصر به آنها می پردازیم .

 

  • دستگاه مرکزی: این قطعه به عنوان مغز دزدگیر خانه به حساب می آید. اطلاعات لازم توسط حسگر ها به او ارسال می شود و دستگاه مرکزی دستور لازم را با توجه به شرایط صادر میکند .
  • سنسور: سنسور یا حسگر مانند حواس پنجگانه انسان است. هر کدام از آنها مانند به منظور یکی از حواس تعبیه شده است و با توجه با عملکرد آنان در محل مناسب قرار داده می شوند. برای معرفی انواع آن می توان به سوئیچ های آب بندی شده، ردیاب های مادون قرمز انفعالی، ردیاب های فروصوت، سنسور های اولتراسونیک، ردیاب های ریز موج، ردیاب های دود-حرارت و کربن مونو اکسید، ردیاب های حرکتی، ردیاب های شکستن شیشه، پدال اشاره کرد .
  • تجهیزات هشدار دهنده:در هنگام خطر، وضعیت مکان توسط زنگ، آژیر ویا چراغ های چشمک زن به کاربر یا نیروهای حفاظتی اطلاع داده می شوند.
  • بلندگوی دزدگیر اماکن: یکی از امکاناتی که در هنگام خرید دزدگیر اماکن بسیار مورد توجه کاربران قرار می گیرد صدای بلندگو است. در هنگام نصب بلندگو باید به یک سری نکات توجه کرد. اول اینکه سیم کشی آن را توکار انجام دهید تا امکان قطع کردن سیم وجود نداشته باشد و آن را در بلندترین نقطه قرار دهید تا دسترسی به آن امکان پذیر نباشد.
  • تجهیزات امنیتی: دزدگیر اماکن شامل تجهیزاتی که است که حرکت های مشکوک را شناسایی کرده و هشدار می دهد. این تجهیزات شامل نورافکن، لیزر ها و دوربین مدار بسته هستند .
  • صفحه کلید: این دستگاه رابطی است که تا کاربر بتواند عملیات مورد نیاز را بر روی دزدگیر اماکن انجام دهد .
  • اتصالات داخلی: اتصال اجزای دزدگیر اماکن یا از طریق بی سیم یا باسیم و یا از طریق شبکه انجام می شود .
  • ریموت: این دستگاه جهت کنترل دزدگیر از فاصله دور صورت می گیرد و از نظر ظاهری به چهار نوع تقسیم می شود .

چگونه دزدگیر اماکن خوب را شناسایی کنیم ؟

یک دزدگیر اماکن خوب دارای ویژگی های منحصر به فردی است که بتواند آنها را از دیگر متمایز کند. دزدگیر اماکن مناسب باید دارای دقت بالایی در عملکرد باشد.یکی از  چیزهایی که در هنگام خرید و فروش دزدگیر اماکن به آن توجه می شود عملکرد مثبت آن است تا بی موقع دچار خطا نشود و صدای آژیر بیرون نیاید. همچین دزدگیر اماکن خوب دارای خدمات پس از فروش است تا در هنگام خرابی یا بروز هرگونه مشکل بتوان یا پشتیبان آن مشورت کرد. قطعات و اجزای به کار برده شده در آن باید دارای کیفیت بالایی باشد. همچنین در مکانیزم آنها از بروزترین دستورات استفاده شود تا دست سارقان را کوتاه کند. یکی از بهترین و محبوب ترین ها دزدگیر اماکن سیم کارتی است که اگر سارقان برق آنجا را قطع کنند سیم کارت داخل دستگاه کار می کند و پیامکی را برای کاربر ارسال می کند .دزدگیر

کنترل از راه دور دزدگیر اماکن، مهم ترین اصل در خرید

همان در که در عنوان هم گفتیم کنترل از راه دور یکی از مهم ترین ویژگی آن در خرید دزدگیر منزل به شمار می آید. با توجه به پیشرفت دنیای ارتباطات وبا وجود آمدن گوشی های هوشمند بر اساس اندروید و ios سیستم های امنیتی نیز خود را با آن وقف دادند و محصولات خود را بر پایه آن تولید کردند. این سیستم های این امکان را دارند تا از فاصله دور روشن یا خاموش شوند، یا صدای بلندگو ها را متوقف کنند و همچنین به اینترنت دسترسی داشته باشند .

با توجه به چیز هایی که گفتیم یک دزدگیر اماکن امن و خوب باید دارای امنیت بالا باشد، با توجه به امکانات ارائه شده دارای قیمت مناسب باشد، کاربری راحت و آسان داشته باشد تا هر کسی بتواند با آن کار کند.

#این مطلب یک رپورتاژ بوده و محتوای آن توسط تبلیغ‌دهنده تهیه شده است.

مطالب پیشنهادی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها