با شدت گرفتن رشد بی سابقه قیمت خودرو، بازار خودرو بستر مناسبی شده برای کلاهبرداران تا بتوانند سودهای چند 10 میلیونی ناشی از شیادی را از این بازار استخراج کنند. این روش ها شامل فروش خودروی ناسالم و حتی تصادفی به جای خودرو های سالم و با قیمت های بالا است. طبق تجربه 7ساله کارشناسان همراه مکانیک مشخص شده است که بیش از 3 چهارم خودروهای موجود در بازار خریدوفروش خودروهای دستدوم حداقل یک ایراد فنی یا بدنه دارند، که فروشندگان برای فروش بالاتر معمولا آن را مخفی میکنند. شاید خیلی تعجب کنید اگر بشنوید که حتی در این میان خودرو های چپ شده و تعویض اتاق به جای خودرو های صفر کیلومتر فروخته شده اند.
با این شرایط بهتر است پیش از تحویل هرگونه خودروی صفر کیلومتر و یا کارکرده حتماً از خدمت کارشناسی خودرو استفاده کنید تا بتوانید خریدی مطمئن با شرایط خوب داشته باشید.
کارشناسی پیش از خرید خودرو واجب است نه مستحب!
با پیشرفت روزانه ترفندهای صافکاری نقاشی و یا تعویض قطعات، ممکن است مواردی در خودرو وجود داشته باشد که تشخیص آن ها حتی برای تعمیرکاران خودرو هم به این راحتی نباشد. بنابراین است از کارشناسان تخصصی هر خودرو برای کارشناسی پیش از خریدکمک بگیرید تا پس از خرید دچار ضرر و زیان های هنگفت نشوید. همچنین علاوه بر بحث تصادفات، رنگشدگی، تعویض قطعات و مسائلی از این دست، در برخی از موارد دیده میشود که قطعات اصلی خودرو با موارد غیر اصلی جایگرین شده است. این موارد هر کدام میتوانند تفاوت مبلغهای چندین میلیون تومانی را در خرید و فروش ایجاد نمایند و حتی امکان ایجاد ریسک جانی در سفرهای مختلف را برای شما داشته باشند.
به طور کلی میتوان گفت که کارشناسی خودرو به سه بخش کارشناسی خود را برای بدنه، کارشناسی فنی موتور و جعبهدنده و همچنین تست رانندگی،آپشن و تجهیزات تقسیم خواهد شد.
کارشناسی خودرو برای بدنه
کارشناسی خودرو در بخش بدنه را می توان شامل سه بخش عمده دانست. قسمت اول بررسی سالم بودن شاسی و ستونها است. پس از آن رنگشدگی و یا تعویض قطعات بدنه تست میشود. هر یک از این موارد میتواند افت قیمت مشخصی را در قیمت خرید خودرو ایجاد نماید؛ بنابراین بسیار ضروری است که تمامی این موارد با دید تخصصی و حرفهای بررسی و مشخص شود.
تشخیص رنگ خودرو به روشهای مختلف انجام میشود. روش دیدن خودرو در زاویه های مختلف نوری و استفاده از قلم مغناطیسی خطای زیادی به همراه دارد. برای اطمینان بیشتر بهتر است از دستگاه تست رنگ دیجیتال استفاده شود. این روش که به راحتی میتواند حتی پاشیده شدن کیلر بر روی رنگ خودرو را تشخیص دهد میزان ریسک شما را در کارشناسی خودرو کاهش خواهد داد.
کارشناسی بخش فنی، قلب تپنده خودرو
دقت داشته باشید که تعمیرات در بخش های فنی به خصوص در مورد موتور و گیربکس می تواند هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است از کارشناسی خودرو پیش از خرید استفاده کنید.
بخش سوم پس از موتور و گیربکس در کارشناسی فنی خودرو را قسمت جلوبندی خودرو تشکیل میدهد. در این بخش قسمتهای مختلف زیر و بند خودرو به طور کامل بررسی و در تست رانندگی چک خواهند شد. پس از قسمت سوم نوبت به تست بخشهای مختلف خودرو توسط دستگاه دیاگ خواهد رسید. در تست دستگاه دیاگ بسیاری از خطاهای خودرو مشخص خواهد شد، برای مثال درصورتیکه سیستم ایربگ خودرو عمل نکند در این قسمت خطای آن مشخص خواهد بود.
تست رانندگی و کنترل تجهیزات
در آخرین مرحله از کارشناسی خودرو تست رانندگی به همراه تست تجهیزات و آپشن های ماشین انجام می شود. به خاطر داشته باشید، خودروهای امروزی به دلیل دارا بودن آپشن های متعدد پیچیدگی های خاصی در بررسی این موارد دارند. بنابراین این خودرو پس از بررسیهای قبلی در تست رانندگی و تست تجهیزات بررسی خواهد شد. دقت داشته باشید تنوع آپشن ها و عملکرد خودروهای امروزی در رانندگی باعث شده است فقط افرادی قادر به بررسی خودرو باشند که بهتمامی موارد خودرو آشنایی کامل دارند.
کارشناسی خودرو تخصصی در محل، حلقه گم شده معاملات خودرویی
برای انجام کارشناسی خودرو در محل میتوانید با مراجعه به وبسایت همراه مکانیک درخواست خود را ثبت نمایید. در این مرحله پس از تماس و تعیین زمان برای مراجعه کارشناس، کارشناسی خودرو در محل تعیینشده شما انجام میشود. پس از اتمام کارشناسی تخصصی خودرو، گزارش کامل کارشناسی خودرو به همراه ضمانتنامه به شما تحویل خواهد شد.
سلب مسئولیت: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه شده است