اگر به شما بگوییم که تبلیغ در یوتیوب تنها برای بیزینسها سودآور نبوده و کاربران عادی هم میتوانند با استفاده از این روش و ساخت کانال یوتیوب خود درآمد دلاری داشته باشند؛ پاسخ شما چیست؟
تبلیغ در یوتیوب یکی از روشهای پرطرفدار تبلیغات در گوگل است که با ارائه متدهای مارگتینگ مختلف، باعث رشد کانال شما میشود. یوتیوب به عنوان دومین سوشال مدیا پرطرفدار دنیا، فضایی را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم کرده است که در کنار نشان دادن خلاقیت خود، از این شبکه محبوب درآمد هم داشته باشند. با دارا بودن بیش از 2.1 میلیارد کاربر فعال، یوتیوب روشهای متعددی برای کسب درآمد را در اختیار کاربران خود قرار میدهد.
اما جدا از قابلیتهای کاربردی که در تبلیغات یوتیوب برای کاربران فراهم شدهاند، تبلیغات در این شبکه بزرگ صرفه اقتصادی نیز برای آنها دارد. چراکه نه تنها در تبلیغات یوتیوب بلکه در حالت کلی، هزینه تبلیغات در گوگل به نسبت آوردهای که برای کاربران دارد؛ به عنوان یک متد تبلیغاتی بهصرفه در نظر گرفته میشود. وجود امکانات مختلفی مثل مدیریت بودجه تبلیغات و هدفگیری دقیق کاربران، تبلیغ در یوتیوب را به یکی از بهترین روشها برای معرفی کانالهای مختلف و جذب مؤثر کاربران در یوتیوب تبدیل میکند.
اما وجود میلیونها کانالی که در این فضا مشغول رقابت با یکدیگر هستند؛ این نکته را بیان میکند که برای بقا در یوتیوب و کسب درآمد مناسب از این پلتفرم، تولیدکنندگان محتوا نیاز دارند تا از روشهای کاربردی برای جلب توجه مخاطبان و جذب سابسکرایبرهای جدید استفاده کنند. تبلیغات یوتیوب یکی از همین تکنیکهای کاربردی میباشد که به شما اجازه میدهد تا با هدفگیری طیف گستردهای از مخاطبان، کانال خود را به کسانی که به حوزه فعالیت چنل شما علاقه داشته اما از وجود آن خبر ندارند؛ نشان داده و بدین ترتیب تعداد مخاطبان کانال خود را افزایش دهید.
یوتیوب این امکان را برای تبلیغدهندگان فراهم کرده است تا تبلیغات ویدئویی خود را در ابتدا، انتها و در میان ویدئوهای کانالهای هدف قرار داده و بدین ترتیب بخشی از درآمد حاصل از این تبلیغات به صاحب کانال اختصاص پیدا میکند.
کاربران میتوانند با عضو شدن در برنامه پارتنرشیپ گوگل (YouTube Partner Program)، با نمایش تبلیغات در ویدئوهای کانال خود، از این شبکه کسب درآمد کنند.
شرایط عضویت در این برنامه و کسب درآمد از یوتیوب، داشتن حداقل 1000 سابسکرایبر و 4000 ساعت تماشا ویدئوها در 12 ماه گذشته میباشد. البته گفته میشود که گوگل قرار است این شرایط را برای تولیدکنندگان محتوا آسانتر کرده و این اعداد را به 500 سابسکرایبر و 3000 ساعت کاهش دهد.
مدل تقسیم درآمدی یوتیوب به گونهای طراحی شده است که در آن بخشی از درآمد حاصل از نمایش تبلیغات به صاحب کانال اختصاص پیدا میکند. میزان درصدی که از درآمد تبلیغات به صاحبان کانالها اختصاص پیدا میکند؛ مقداری متفاوت میباشد. اما در حالت کلی 55 درصد از درآمد حاصل از تبلیغات به صاحب کانال پرداخت شده و 45 درصد از آن سهم خود یوتیوب میباشد.
جذب سابسکرایبرهای بیشتر
یکی از ویژگیهای کاربردی تبلیغات یوتیوب، هدفگیری دقیق مخاطبان بر اساس سن، جنسیت و علایق آنها میباشد. استفاده از گزینههای مختلف تبلیغاتی که در تبلیغات یوتیوب برای کاربران فراهم شدهاند؛ این امکان را برای شما فراهم میکند تا کاربرانی را برای تبلیغات خود هدف بگیرید که علاقه بیشتری به محتوا کانال شما داشته و احتمال درگیری آنها با ویدئوهای چنل شما بالاتر میباشد.
این مورد باعث میشود تا کاربرانی جذب کانال شما شوند که احتمال لایک و سابسکرایب کردن و همچنین کامنت گذاشتن از سوی آنها بالاتر میباشد که این مورد نهایتاً موجب افزایش درآمد شما از یوتیوب میشود.
کیفیت خوبی از محتوا را در اختیار کاربران خود قرار بدید
درست است که تبلیغات یوتیوب یکی از بهترین روشها برای افزایش ایمپرشن و بازدید ویدئوهای کانال شما میباشد؛ اما وقتی که کیفیت مناسبی از محتوا را در اختیار کاربران خود قرار ندهید، تبلیغات تنها هدررفت سرمایه شما را به همراه دارد.
سعی کنید در ویدئوهای خود از مخاطبانتان بخواهید که ویدئوها را تا آخر تماشا کنند. چراکه هرچه مخاطبان وقت بیشتری برای تماشا ویدئوهای شما صرف کنند؛ درآمد حاصل از تبلیغات نیز برای شما بیشتر خواهد بود. ساختن ویدئوهای باکیفیت، میتواند توجه کاربران بیشتری را به کانال شما جلب کرده و باعث ایجاد تعامل بیشتر آنها با محتوا کانال شود.
تبلیغات تنها راه درآمدی از یوتیوب نیست
جدا از بحث تبلیغات، مدلهای درآمدی دیگری نیز در یوتیوب وجود دارند که میتوان از آنها کسب درآمد داشت. تهیه ویدئوهای اسپانسری، همکاری با برندهای مختلف برای فروش محصولات آنها و یا حتی راهاندازی فروشگاه خودتان، مواردی هستند که در آنها میتوان از پتانسیل مخاطبهای کانال خود استفاده کرده تا کسب درآمد کنید.
تداوم و صبر کلید موفقیت در یوتیوب است
یوتیوب پلتفرمی است که پتانسیل بالایی برای موفقیت و پیشرفت برای کاربران دارد؛ اما همانطور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم؛ این شبکه محبوبیت بالایی داشته و رقابت در آن نیز بالا میباشد. داشتن صبر کافی و تداوم در تولید محتوا، این امکان را برای شما فراهم میکند تا مخاطبان هدف کانال خود را پیدا کرده و شرایط لازم برای عضویت در برنامه پارتنرشیپ گوگل را کسب کنید.
تبلیغات یوتیوب در این میان اما به این روند سرعت بخشیده و به شما کمک میکند تا سریعتر مسیر رسیدن به شرایط لازم برای کسب درآمد از یوتیوب را طی کنید.
نمیدونستم که اینطوری هم میشه سابسکرایبهای کانال یوتیوب رو زیاد کرد.واقعا کاربردیه
ممنون بابت مقاله مفیدتون