دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: ۷ نکته برای نوشتن رزومه‌ی حرفه‌ای
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > رپورتاژ آگهی > ۷ نکته برای نوشتن رزومه‌ی حرفه‌ای
رپورتاژ آگهی

۷ نکته برای نوشتن رزومه‌ی حرفه‌ای

واحد تبلیغات 18 بهمن 1399 ساعت 14:16
زمان مطالعه: 7 دقیقه
۷ نکته برای نوشتن رزومه‌ی حرفه‌ای
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

نوشتن رزومه‌ای خوب، آماده‌سازی و تمرین را می‌طلبد. کارفرمایان صدها رزومه را در هر آگهی استخدام دریافت می‌کنند. بنابراین مهم است که رزومه‌ی کاری‌تان، شما را متمایز کند و در اولین برخورد، ذهنیت مثبتی را ایجاد کند.

افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شود برخی از افراد سؤال کنند که آیا رزومه هنوز چیز مفیدی است یا نه. با وجود تغییر زمان و نسل، پاسخ «بله» باقی مانده است. رزومه هسته اصلی اکثر برنامه‌های شغلی است و بنابراین باید همراه با یک نامه استفاده شود تا نشان دهد که شما چرا بهترین فرد برای این شغل هستید.

۱. اجازه دهید با شما تماس بگیرند

این مورد ممکن است در ابتدا واضح به نظر برسد؛ اما ذکر همه‌ی اطلاعات مناسب برای تماس، در رزومه ضروری است. بنابراین کارفرمایان می‌توانند به‌راحتی با شما تماس بگیرند. امروزه به علت پیشرفت فناوری و راه‌های فراوان ارتباطی، آدرس‌های غیرمرتبط و کدپستی می‌تواند رزومه‌ی شما را از میدان به در کند.

در عوض ازURL  لینکدین حرفه‌ای خود استفاده کنید و در رزومه آدرس ایمیلتان را بنویسید. از نام خود در آدرس ایمیلتان استفاده کنید. اطلاعات تماس خود را در بالای رزومه قرار دهید و نام خود را پررنگ کنید. در آخر، رزومه‌ی خود را با استفاده از نام‌ و نام خانوادگی خود نام‌گذاری کنید تا یافتن آن برای مدیران استخدام آسان‌تر باشد.

  • آگهی‌های استخدام مهندس عمران در کاربوم

۲. کیفیت، نه کمیت

فقط تجاربی را که فکر می‌کنید مربوط به شغل هستند، بنویسید. روی اشتغال قبلی تمرکز کنید و مواردی را بنویسید که برای موقعیت شغلی جدید مفید باشند. طول رزومه‌ی خود را در۱ تا ۲ صفحه نگه دارید. شرح آخرین و مرتبط‌ترین موقعیت‌های شما، باید طولانی‌ترین بخش باشد. کسی که تنها چند سال است که از دانشگاه خارج شده، احتمالا رزومه‌ای ۱ صفحه‌ای دارد؛ در حالی که موقعیت ارشد شغلی ممکن است ۲ تا ۳ صفحه رزومه لازم داشته باشد.

۳. تطبیق رزومه‌ی کاری خود با مخاطبان هدف

تطبیق رزومه کاری خود با مخاطبان هدف
تطبیق رزومه کاری خود با مخاطبان هدف

همیشه مطمئن شوید که بخش‌های مختلف رزومه‌ی خود را، از جمله عنوان شغلی و شرح شغلی، متناسب با شغل موردنظر خود تنظیم کنید. هر بار، قبل از این‌که رزومه‌ی خود را برای موقعیت خاصی ارسال کنید، درمورد موقعیت و شرکت تحقیق کنید. یک رزومه اصلی ایجاد کنید، که در آن تجربه‌ی شغلی، تحصیلات و مهارت‌های شما ذکر شده است. در حالی که آماده می‌شوید برای کار خاصی درخواست کنید، رزومه‌ی خود را «سفارشی» کنید تا اولویت‌های تأکید شده توسط این شرکت را با استفاده از زبان درست، منعکس کند.

  • ساخت رزومه حرفه‌ای با رزومه ساز آنلاین کاربوم

۴. یکنواختی با قالب

مطمئن شوید که قالب‌بندی در کل سازگار و هماهنگ است. از عناوین روشن استفاده کنید  و کار را برای کارفرما را آسان‌تر کنید. از عنوان‌ها و حروف بزرگ استفاده کنید تا اطلاعاتی را که می‌خواهید استخدام‌کننده بلافاصله هنگام شروع بررسی رزومه‌ی شما ببیند، برجسته کنید. برای توصیفات خود به جای پاراگراف‌ها، از لیست‌های گلوله‌ای یا بالت پوینت‌ها استفاده کنید. وقتی کسی فقط چند ثانیه فرصت دارد نگاهی به رزومه‌ی شما بیاندازد، بسیار راحت‌تر می‌تواند رزومه‌ی شما را بخواند، اگر از لیست‌های گلوله‌ای استفاده کنید.

۵. اهداف را فراموش کرده و مهارت‌های خود را خلاصه کنید

سال‌ها پیش، از عبارت سنتی «هدف شغلی» استفاده می‌شد. به جای «هدف شغلی»، عنوان شغلی موردنظر خود را با «خلاصه‌ی عملکرد» ​​یا «پیشنهاد ارزش منحصر به فرد» دنبال کنید که مهارت‌های شما در رابطه با نیازهای کارفرما را ارائه می‌دهد. شما می‌خواهید در ارائه‌ی تجربه، مهارت و دانش خود نه تنها دقیق، بلکه خلاق نیز باشید.

۳ تا ۶ خط بنویسید که توانایی شما در اجرای الزامات ذکر شده در آگهی شغلی را نشان می‌دهد. با پرداختن به نیازهای کارفرما و استفاده از عبارات کلیدی که آن‌ها استفاده می‌کنند، نشان می‌دهید که شغل را می‌فهمید و از کلمات کلیدی استفاده می‌کنید که به احتمال زیاد، باعث بیشتر دیده شدن رزومه‌ی شما می‌شود.

۶. از افعال مضارع یا مصدری به جای افعال گذشته استفاده کنید

هنگام توصیف تجربه‌ی کاری خود، با افعال عملی قوی شروع کنید که دستاوردها، موفقیت‌ها و مسئولیت‌های شما را به بهترین وجه توصیف می‌کند. ابتدا مهم‌ترین و چشم‌گیرترین توصیفات را لیست کنید. برخی از این نمونه‌های عبارت‌اند از:

  • افزایش ۱۰درصدی فروش سالانه؛
  • صرفه‌جویی ۸ میلیونی در بودجه برای برنامه‌های اضطراری؛

مطمئن شوید که از عبارات منفعلی مانند نمونه‌های زیر استفاده نمی‌کنید:

  • مسئول اداره‌ی فروش در بخش من بود؛
  • در تیمی بودم که ابتکارات جدیدی را برای صرفه‌جویی در وقت ایجاد کرد.

۷. تصحیح، تصحیح، تصحیح

قبل از زدن دکمه‌ی ارسال یا چاپ، از یکی از اعضای خانواده، دوست یا همکار معتمد بخواهید که مطالب شما را تصحیح کند.

بسیاری از مدیران استخدام با گرفتن حتی کوچک‌ترین اشتباه، بلافاصله رزومه را کنار می‌گذارند. رزومه‌ی خود را حتما از دیدگاه کارفرما بخوانید. آن‌ها برای این‌که انگیزه داشته باشند که به شما زنگ بزنند؛ چه چیزهایی را باید بدانند؟

رزومه‌ای بی‌عیب‌ونقص همچنان یکی از بهترین روش‌ها برای داوطلبان شغلی برای جلب‌توجه مدیر استخدام و ایجاد اولین تأثیر عالی است. شما طی این سال‌ها چه نکاتی را برای نوشتن رزومه‌ای بهتر، آموخته‌اید؟

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی Prince of Persia The Sands of Time Remake Prince of Persia: The Sands of Time Remake تا زمانی نامعلوم به تعویق افتاد
مقاله بعدی کشف یک گونه جدید و بسیار کوچک از آفتاب پرست ها کشف یک گونه جدید و بسیار کوچک از آفتاب پرست ها
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

آیفون تاشو

آیفون تاشو در راه است؛ آیا اپل با حذف چین‌خوردگی صفحه، بازار را فتح می‌کند؟

گلکسی A14

پایان راه گلکسی A14 با One UI 7؛ آیا وقت تعویض گوشی رسیده است؟

جزئیات جدید از وان پلاس پد 2 پرو

جزئیات جدید از وان پلاس پد 2 پرو؛ نمایشگر 3.4K و باتری 12140 میلی آمپری

مطالب مرتبط

گوشی آنر انتخابی هوشمندانه برای عکاسی حرفه‌ای
رپورتاژ آگهی

گوشی آنر انتخابی هوشمندانه برای عکاسی حرفه‌ای

21 اردیبهشت 1404 ساعت 15:00
شروع موفق در دیجیتال مارکتینگ با آموزش صفر تا صد سئو در تهران
رپورتاژ آگهی

شروع موفق در دیجیتال مارکتینگ با آموزش صفر تا صد سئو در تهران

21 اردیبهشت 1404 ساعت 14:30
چطور چربی پوست را با روتین ساده و کمترین هزینه کم کنیم؟
رپورتاژ آگهی

چطور چربی پوست را با روتین ساده و کمترین هزینه کم کنیم؟

20 اردیبهشت 1404 ساعت 16:06
اندروید باکس ایرانی بهتره یا خارجی
رپورتاژ آگهی

اندروید باکس ایرانی یا خارجی؟ کدام بهتر است؟

20 اردیبهشت 1404 ساعت 15:45

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور